Silnik krokowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Sorki za banalny temat ale nie chcę błądzić. Proszę podpowiedzcie mi gdzie znajduje się silnik krokowy w Omesi B X20XEV? Myślę, że zaczyna padać bo ostatnio obroty biegu jałowego zatrzymują się na 1400 czy nawet 2000 obr. W automacie jest to szczególnie denerwujące - przy puszczeniu gazu zamiast leciutko hamować auto mi przyspiesza. Ile to ustrojstwo kosztuje? Dzięki za odpowiedź.
Pozdr.
  
 
Pod rurą dopr. powietrze - dwa (chyba) imbusowe torx'y.
550 - 600 PLN

Pzdr.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Silniczek krokowy nie psuje się często. Najprawdopodobniej w Towim przypadku (JEŚLI TO OCZYWIŚCIE WINA SILNICZKA) jest on zabrudzony i zacina się np. elektromagnes. Zdejmij ustrojstwo, przy okazji zamów w salonie uszczelkę pod silniczek, bo ta która tam była przestanie istnieć po zdjęciu - może być przyklejony, więc delikatnie popukać... (DELIKATNIE!) Po zdjęciu silniczka rozbierz go, zamocz w benzynie ekstrakcyjnej (nie zamaczać części elektrycznej), wyczyść go pędzelkiem, przedmuchaj elementy itd... po prostu WYPUCUJ diabelstwo. Załóż nową uszczelkę, przykręć silniczek, podłącz IAC przewód i zapal maszynę. Zgaś, zresetuj ECU, bo po odłączeniu silniczka, wystąpi błąd w komputerze. Następnie odpal autko i zabierz się za ustawienie idlle speed (obroty biegu jałowego). W przypadku automatu, rób wszystko na "N". Po ustawieniu obrotów nominalnych auto MUSI "chodzić" na "N" przez 10 minut - nie gaś auta - potem przez 20 mintu musisz jeździć z różnymi prędkościami, wykorzustyjąc wszystkie biegi. Wszystko to po to, by ECU "nauczyło" się nowych odczytów z silniczka krokowego... to tyle co pamiętam. Miłej zabawy. Pozdrawiam.
  
 
Dzięki bardzo, niezły wykład.
Pozdr
  
 
>>>>.Dzięki bardzo, niezły wykład.

No problemos A jeszcze wracając do tych "latających" obrotów, to przyczyn może być kilka. Najpierw zrób diagnostykę ECU (odczytaj kody). Jesli nic nie ma to można się zastanawiać. Być może masz coś z czujnikami przepływu powietrza (takie własnie są objawy przy uszkodzeniach). Może np. linka gazu się zacina itd...
Jeśli jesteś przekonany że to s.krokowy to zrób mały teścik... odpal maszynę i niech się rozgrzeje do temp. nominalnej i chdozi na jałowym na "N". W tym momencie odpal np. na całą rurę wentylator i patrz co się dzieje... jeśli obroty spadną i auto zatrzęsię się to silniczek krokowy podaje złe parametry od ECU i układ wtryskowy dostaje np. za mało powietrza... Spróbuj to samo przy zamykaniu okna elektrycznego - otwórz, następnie zamykaj aż się zamknie i trzymaj jeszcze przycisk... jak znów opadną obroty i auto się zatrzęsie oznacza to, że coś z krokowym jest nie tak... Pozdrówka.
  
 
Nie ma to jak miła i fachowa pomoc . Na merginesie dodam jescze, że ze 2 razy zdarzyło i się, tak że obroty skakały z dokładnością zegarka ( zmierzyłem stoperem ) na postoju "N" bywało tak: przez 10 sek. obroty ok 750 następnie gwałtownie spadały do ok 500, silnik prawie się dusił w tym momencie wzrastały do 1000 by pochwili spaść na 750 po 10 sek śpiewka zaczynała się od nowa. Co to może być? Czy gaz ma tutaj znaczenie?
Pozdr
  
 
u mnie podobne efekty dawala uszkodzona sonda lamda ale tylko na cieplym silniku.

tabaluga
  
 
Wydaje mi się, że silnik krokowy nie podaje żadnych parametrów do ECU, on jest na to za głupi. On jedynie dostaje polecenie do wykonania od ECU. Problem jest, gdy tego polecenia nie wykona właściwie. I wtedy ECU musi sobie radzić z nienormalnym stanem silnika.
Jeśli tak nie jest, to moja Omega jest Citroenem.
  
 
>>>>Wydaje mi się, że silnik krokowy nie podaje żadnych parametrów

Oczywiście bardzo dobrze Ci się wydaje. Zapędziłem się i napisałem odwrotnie. To ECU podaje impuls. Otwarcie przelotu dodatkowego (by-pass) jest realizowane cofnięciem grzybka zaworu przez obrót wywołany impulsem elektrycznym z komputera.