MotoNews.pl
  

Wymiana glowicy - pytanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mam E30 1.8 mam pytanie bo slyszalem ze po odkreceniu srub mocujacych glowice nie powinno sie uzywac tych samych srub do jej przykrecenia - czy to prawda? I bylbym bardzo wdzieczny gdyby ktos (jezeli zna) podal momenty ich dokrecania albo jezeli isnieje jakis specjalny sposob w jaki je trzeba dokrecac to takze prosilbym o wypowiedz
  
 
Cytat:
slyszalem ze po odkreceniu srub mocujacych glowice nie powinno sie uzywac tych samych


to prawda. w praktyce jednak mechanicy montują te same.
Cytat:
momenty ich dokrecania


tego nie znam niestety.
Cytat:
jezeli isnieje jakis specjalny sposob w jaki je trzeba dokrecac


zaczyna sie od środkowych i tak dokrecasz kolejne by linia łącząca sruby kolejno dokrecane tworzyła ślimak. robi sie tak po to by uszczelka poprawnie wyłożyła sie pod głowicą.
pozdrawiam
  
 
Znalazlem w internecie jak zakladac glowice w skodzie felicji 1.3
nie jestem pewien czy momenty dokrecania beda takie same i czy sposob z dokrecaniem o 90stopni jest dobry co do bmw, oto wycinek textu :

"Śruby mocowania glowicy nalezy dokrecac kluczem dynamometrycznym w odpowiedniej kolejnosci, zwracajac uwage, aby moment dokrecania wynosil 17...20 Nm. W drugim etapie dokrecania obraca sie kazda srube o kat 90 stopni. W trzecim etapie wykonuje sie kolejny obrot kazdej sruby o 90stopni. Ostatnia czynnoscia mocowania glowicy do kadluba jest dokrecenie nakretek przy otworach swiec zaplonowych momentem 20...26 Nm."

Czy te rady/instrukcje mozna wykorzystac do zakladania glowicy w bmw?
  
 
Marcin a Ty co bys zrobil? Wymienilbys na nowe sruby czy zalozyl na starych?
  
 
ja bym wkręcił nowe. co do kolejnosci dokręcania to juz ci pisałem. głowicę o ile masz wprawę można dokręcać na wyczucie. śruby mają strzelać tylko nie od razu tak, tylko stopniowo. kilka rundek i dokręcisz jak należy.
pozdrawiam
  
 
teraz moment dokrecania. dokręcanie trzyetapowe:
1. 30Nm
2. 90 stopni (1/4 obrotu)
3. 90 stopni (1/4 obrotu)
pamietaj o kolejności!!!
pozdrawiam
  
 
sruby są zrobione ze specjalnego stopu
po skręceniu w fabryce ulegają odkształceniu plastycznemu w pewnym zakresie (widocznym) po kolejnym założeniu też się wydłużą -a gwint w bloku ma określoną długość-więc jeśli nie jesteś pewien ile razy były odkręcane?(nowe po ok6zł)
generalnie dopuszcza się 3-krotne stosowanie-później mogą być zbyt nadwyrężone i wydłużone
-----------
dokręcanie Marcin pisał ale po tym pobieżnym opisie to w maluchu by nie złożył
podaję do m10
ciężko to opisać-zakładam opis śrub
od wydechu od str.łańcucha nr.1 śruby
od dolotu od łańcucha nr.10
dokręcanie w kolejności od 3-8-4-9-2-7-1-6-5-10
-----------
dokręcanie b.precyzyjne
1 etap 60 Nm-odczekać 15min
2-etap 33 stopnie
po nagrzaniu(nie po 1000km)25-30st.
---
fajnie że podałeś jaki masz typ silnika
  
 
oto co znalazłem
Pinto
Momenty dokręcania śrub głowicy silnika: 1 etap: 50 Nm
2 etap: 70 Nm
3 etap: 90 Nm
4 etap: 115 Nm
Mercedes
Głowica (kolejność, rys.):
1. faza: 15 Nm
2. faza: 35 Nm
3. faza: o kąt 90°
4. faza: odczekać 10 min
5. faza: o kąt 90°
Golf
1. śrub głowicy
- 1. etap 50 Nˇm
- 2. etap 70 Nˇm
- 3. etap 90 Nˇm
- 4. etap (po rozgrzaniu silnika do temp. 50°C) 90 Nˇm
- 5. etap (po przebiegu 1000 km) / odkręcić o 30° i dokręcić momentem 90 Nˇm
  
 
Wielkie dzieki wszystkim za informacje a szczegolnie Tobie michal16v mam wlasnie model silnika m10 i sposob przykrecania srub z pewnoscia sie przyda
Pozdrawiam