MotoNews.pl
  

[126]Stukanie przy zmianie biegów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
szukalem w wyszukiwarce ale nic nie znalazlem(problemow ze skrzynią biegów było tyle róznych ze ciężko coś znależć zwłaszcza że kazdy temat się nazywa "skrzynia biegów pomocy!!!!!")
u mnie to nie jest raczej skrzynia - mam to od dluższego czasu
przy zmianie biegów gdy puszczam sprzeglo slychac jak cos stuknie sobie-jak jade sobie np 50km/h spokojnie na 4'ce i nagle wcisne gwaltownie gaz jest ten sam stuk
dodam jeszcze ze ten problem wystepuje tylko na biegach do pzodu-na wstecznym jest wszystko normalnie
co to moze byc?
z gory dzieki za wszystkie odpowiedzi
  
 
Cytat:
2005-02-26 22:52:22, kabul pisze:
szukalem w wyszukiwarce ale nic nie znalazlem(problemow ze skrzynią biegów było tyle róznych ze ciężko coś znależć zwłaszcza że kazdy temat się nazywa "skrzynia biegów pomocy!!!!!") u mnie to nie jest raczej skrzynia - mam to od dluższego czasu przy zmianie biegów gdy puszczam sprzeglo slychac jak cos stuknie sobie-jak jade sobie np 50km/h spokojnie na 4'ce i nagle wcisne gwaltownie gaz jest ten sam stuk dodam jeszcze ze ten problem wystepuje tylko na biegach do pzodu-na wstecznym jest wszystko normalnie co to moze byc? z gory dzieki za wszystkie odpowiedzi



hmm no pierwsze to sprawdź jak sie mają poduszki, jak to nie bedzie to to zwal skrzynie i oblukaj od srodka, mi takie stukanie doprowadzilo do strajku skrzyni zakonczonego jej amputacją..
  
 
jak przy szybkim dodaniu gazu to całkiem możliwe że jest to kielich!! Najlepiej to sprawdzic tak że ruszyć do tyłu zatrzymać sie tak by nie jechać do przodu i wrzucić 1 i puścić sprzęgło tak by nie zgasł tylko szarpło, jak usłyszysz stuk to znaczy ze to na 90% kielich. Możesz tez wjechać na kanał albo wcisnąć sie pod samochód i chwycić mocno półoś i zobaczyć czy gdzieś czasem nie ma luzów, jak będzie mieć luzy to sprawdz kielich, przegub powinien byc ok
  
 
co rozumiesz przez "kielich"?u mnie sie tak mowi na miske mocowania amortyzatora
  
 
jak na moj gust to sa przeguby !!!! :]
  
 
mam dokładnie tak samo...skrzynia brzęczy nawet kiedy dodam gazu na luzie.....podejrzewam że to lewarek uderza o blachę..Mam wymienione poduszki, i calutką skrzynie zaregenerowaną więc nie ma się czym martwić.....hmmmmm ale półośki też mogą wchodzić w gre...u mnie są wilgotne mimo że mam nowe gumy uszczelniające je przy skrzyni
  
 
ale u mnie nic nie brzeczy tylko stuka
nie martwil bym sie tym gdyby na wstecznym tez stukalo-skoro nie stuka to boje sie ze to cos w skrzyni
  
 
sory...źle zrozumiałem..
  
 
Cytat:
2005-02-26 23:09:45, specWROC pisze:
(...) hmmmmm ale półośki też mogą wchodzić w gre...u mnie są wilgotne mimo że mam nowe gumy uszczelniające je przy skrzyni


To że są wilgotne to o niczym nie świadczy bo kielich jest przy kole tam gdzie jest wieloklin, a tak wogóle to jak zakładacie kielichy to je przesmarujcie smarem najlepiej grafitowym bo w końcu on sie porausza na półośce!!

Kubal-sprawdz tak jak pisałem kielichy, a jak to kielich to lepiej wymienić wcześniej niz stanąć na środku skrzyżowania
"kielich" - pewnie u was sie na to mówi zbiera czy jakoś tak, jest to co przykręcasz 4 śrubami z przegóbem

[ wiadomość edytowana przez: Try3ek dnia 2005-02-26 23:16:41 ]

[ wiadomość edytowana przez: Try3ek dnia 2005-02-26 23:18:16 ]
  
 
no domyśliłem sie ze chodzi ci o zabierak na który u mnie mówi się flansza
myslalem o tym i o przegubach (i tak za pare dni bede je zmienial profilaktycznue)tylko caly czas mnie dziwi to ze na wstecznym nie stuka
  
 
ja stawiam na przeguby.
wyrobiła ci się guma i stuka.
wymień flansze i przeguby.
i będzie spokój, tylko nie kupuj jakiegoś gówna.

  
 
zawsze jak mi sie konczyly pzreguby to mialem dzwiek typu "bu bu bu bu"tak ze stukalo pare razy przy ruszaniua teraz dzwiek jest typu "puk" pojedynczy
przeguby i flansze od momentu kiedy przegób mi pekl na pół a flansza sie rozleciala cala w drobny mak a kumpel przez za miekki gwint na drazku kierowniczym w momencie gdy pusicl wybil zab kluczem kupuje panstwowe
nie warto inwestowac w prywate
  
 
ja też stawiam na przeguby....podnieś auto na lewarku, wrzuć bieg, wejdzi pod auto i zoabczysz kręcąc kołem jaki masz tam lusss))
  
 
rownierz stawiam na przeguby i flansze, Moga tez pukac kamienie na polosiach.
  
 
no ale poduszki tesh to mogą być...

-----------------
jakiś lepszy cwaniak... matkę wozi z tyłu...
  
 
Luz na przegubach lub zabierakach najlepiej sprawdzić unosząc jedno tylnie koło i przy wrzuconym biegu ruszac nim w obie strony. Sobaczysz w tedy gdzie masz wyrobiony wieloklin.
  
 
ok dzieki wielkie wszystkim
moglby mi ktos jeszcze tylko powiedziec czemu nie stuka na wstecznym?
  
 
maluch dziwny samochod czy jak jedziesz na II 80 i puscisz nagle ga z to tez stuka ? jesli tak to stawiam na przegoby ze skrzynia raczej wsio okej.
  
 
szybki skurwiel jest ale takich predkosci na 2'ce nie rozwija
nie jak puszczam gaz to nic nie normalnego sie nie dzieje...
no chyba ze jest przymarzniety pedał to wtedy
  
 
Cytat:
2005-02-26 23:09:45, specWROC pisze:
mam dokładnie tak samo...skrzynia brzęczy nawet kiedy dodam gazu na luzie.....podejrzewam że to lewarek uderza o blachę..Mam wymienione poduszki, i calutką skrzynie zaregenerowaną więc nie ma się czym martwić.....hmmmmm ale półośki też mogą wchodzić w gre...u mnie są wilgotne mimo że mam nowe gumy uszczelniające je przy skrzyni



Jeśli brzęczy to w okolicach lewarka, nieważne na jakim biegu, to prawdopodobnie lizak - może źle podkładki skręcone.
A jeśli brzęczy na II i IV biegu (lewarek obija się o coś) i II bieg nie chce wchodzić jak auto stoi na nierównym to poduszki pod skrzynią.
- u mnie było tak właśnie. Pozdrawiam