MotoNews.pl
  

Jak wyjąć zawory z głowicy ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
j.w z takiej głowicy jak w espero 1.8/2.0

Prosze o jakiś łopatologiczny opis...

Pozdrawiam
Wiktor
  
 
jak juz masz odlaczone od glowicy kolektory to sprawa juz jest prosta...zeby wyjac zawor z głowicy trzeba najpierw zdjac sprezyny zaworowe, ktore sie trzymaja na zaworach za pomoca "pestek", najlepiej wtedy miec odpowiedni przyrząd do takich sprezyn i naciskajac je wyciagasz zabezpieczenia (pestki) a nstepnie zdejmujesz sprezyny i zawor juz jest Twój
  
 
tzn. trzeba wcisnąć ten tależyk razem ze sprężyną???

Pozdrawiam
Wiktor
  
 
Cytat:
2005-02-27 21:40:30, Wiktor_ pisze:
tzn. trzeba wcisnąć ten tależyk razem ze sprężyną??? Pozdrawiam Wiktor



tak jest, talerzyk opiera sie na sprezynie a zabezpieczone jest to wszystko wspomnianymi pestkami....naciskasz, wyjmujesz pestki, talerzyk, sprezyne i juz zawór jest Twoj
  
 
Cytat:
2005-02-27 15:20:43, Wiktor_ pisze:
j.w z takiej głowicy jak w espero 1.8/2.0 Prosze o jakiś łopatologiczny opis... Pozdrawiam Wiktor



Owszem można to zrobić urzadzeniem do ściskania zaworów ale wiem z doświadczenia (kilka razy to robiłem) najlepiej zrobić to przy pomocy rurki i młotka.
Podkładamu od dołu coś żeby podeprzeć zawór, np. mocno zwinięta szmatę, a ma miseczkę sprężyny zaworowej przykładamy rurke i walimy młotkiem i szybko łapiemy zameczki które wypadają z zaworu.
pozd
Andrzej
  
 
dzięki za pomoc zaworki już wyjete,
- teraz jest nastepny pytanie czy prowadnice zaworowe w naszej głowicy są wciskane, czy jest mozliwe ich wyciągnięcie ?