Dokładac komputer czy nie? Jeśli tak to jaki??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam pytanie, posiadam już 2 poloneza na gaz... Oba są/były z instalacją bez kompa... Zawsze narzekałem że dużo palą, ale to może moja wina... Więc...
Jak jest różnica w spalaniu/dynamice w instalacji bez kompa, lub z kompem...??
Obecny silnik to roverek...
spalanie mi wynosi ok 12l w trasie i 13-14 miasto/mieszana
Czy po założeniu komputera to się zmieni?

I jakie kompy polecacie, bo raczej i tak jestem zdecydowany na zmianę...

Z góry dzięki
  
 
naprawdę, nikt nie wie jaka jest różnica?
  
 
Byłem niedawno w zaufanym i dobrym zakładzie LPG.Moim zamiarem było wyregulowanie instalacji (śruba).Wcześniej wyregulowałem sam i tak jak podejrzewałem miałem troche za bogato ustawione ,no ale przynajmniej "bezpiecznie" dla silnika .
Pytałem o strownik czy warto dokładać i usłyszałem że skoro tak pracuje dobrze to bedzie to tylko zbędny wydatek a spalanie sie nie zmieni ,o tyle tylko bedzie lepiej że silnik będzie miał zawsze taka sama mieszanke w każdym zakresie obrotów a i tak zazwyczaj podczas normalnej jazdy obroty są zawsze na tym samym poziomie 2000-3000 tyś .
Silnik przy ustawionym "lambda=1" pracuje u mnie identycznie jak na benzynie a może nawet troche dynamiczniej .Spala w tej chwili w jeżdzie miejskiej z częstymi postojami czyli paleniu na wolnych obrotach w granicach 11-12l/100km jest to 1700cm na monowtrysku ,masa samochodu 1100kg.To tyle co mogę napisać ze swoich rozważań.
  
 
Nie jestm super Expertem w tej sprawie.
Ale na zdrowy rozum to powinno się spalanie obniżyć po założeniu kompa.
Komputer steruje silniczkiem krokowym (LPG) w zależności od potrzeby, albo więcej go otwiera, albo mniej. Na śrubie miałeś zawsze to samo ustawienie.
Ja wcześniej miałem CC903 i instalkę ze śrubą. Palił średnio ok. 8L
Teraz w Espero 1,5 16V mam komputer AL700 (Altronic) i pali tak ok. 9,5L. A chyba nie musze dodawać, że silniki 16V na pełnym wtrysku bardzo lubią obroty powyżej 3.000mpr.