Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() ICE4BREAK Miłośnik FSO warszawa | 2005-03-01 19:20:48 kolektor jest juz i to nie gsi tylko rurowy spawany zlapalem go na szrocie kiedys od poldka z dwojka rozbitego w drobny makale kolektor byl w porzadku mi chodzi bardziej co dalej z tym wydechem czy uklad w pelni przelotowy z rury 40 to dobry pomysl czy to go oddlawi czy odniesie odwrotny skutek
ps co do wiadra fajny pomysl ale nie skorzystam (nie mam widra ![]() |
Slawo Polonez 2000 Gdańsk | 2005-03-01 19:54:44 Dla silnika o mocy ok. 120 KM optymalna średnica układu wydechowego (za kolektorem) to 47 - 50 mm. Sądzę, że spokojnie można zdecydować się na 50 mm. Powinno to poprawić "górę" obrotów, która w tym silniku jest raczej słaba i dać jeszcze jakiś zapas na ewentualne przeróbki silnika (50 mm będzie OK do ok. 150 KM).
Pozdrawiam Sławek |
![]() bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2005-03-01 21:10:28 dedykowane wydechy kosztują w okolicach 1500 w zwyz
ja z bidy planuje wykonać od nowa dwórurke i dalej seryjny wydech zakończony dwoma przelotówkami ![]() a dla osiagów to wszystko zalerzy bo jeśli chedz silnik krecić czyli mieć dobra góre to zalecany jest kolektor 4-1 a jesli masz zamiar jezdzic nim w mieście i zalezy ci na płaskim przebiegu mometu obr. to leprzy jest 4-2-1 ale poczekajmy na kol walezego bo on sie bawi a sport wiec na wydechach sie zna i nieapominajmy o kol. Predkim który ma równiez niezła wiedze |
automatic | 2005-03-01 21:10:48 x [ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-13 11:38:56 ] |
![]() ICE4BREAK Miłośnik FSO warszawa | 2005-03-01 21:48:56 Na gorze mi nie zalezy tak bardzo bo jezdze po miescie i nie zwyklem ciagnac silnika powyzej 4500 ale mi nie chodzi o jakis nadzwyczajny czy drogi tuning tylko o to ze mam wrazenie ze te uklad zamula ten silnik |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2005-03-01 22:39:02
Nie dwudrożne tłumiki. Uno 1.0 ma kata i za nim jest 1 tłumik o gabarytach 2 tłumika Caro (tym przed mostem) i tam by sie zmiescił. Według teori - wydech z Uno jest dla 1L pojemnosci silnika. Rozdzielając cylindry DOHC-a mamy 2x 1L co teoretycznie powinno działac. Nie wiem jak ma sie to do momentu i mocy silnika - czyli do przepływu spalin - w końcu chodzą tylko 2 gary na jednym wydechu, a to juz ma wpływ na zawirowania i predkosc spalin w wydechu. Do tego trzeba goscia z tęgą głową i wiedzą o budowie wydechu. Ja sie niestety na tym nie znam ![]() |
automatic | 2005-03-01 22:52:19 x [ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-13 11:38:30 ] |
![]() Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2005-03-02 01:30:13 ja wiem tylko tyle ile sam testowalem, w poldku mialem wydech 4-2-1, niestety dlugosci rur nie pamietam bo wydech poszedl juz do innego poldka ale bylo to cos kolo 40cm i potem tez 40cm, rura 38mm i chyba 42mm w drugien sekcji, wylot to 50mm(tyle homologacja przewiduje) to tego jeden przelotowy tlumik michaela, dzialalo to dobrze ale wydrukow z hamowni nie mialem, walki byly ostre.
potem mialem w fiacie na walkach o wzniosie 11mm kolektor 4-1, rury 38mm i dlugosc 60cm +-4cm. potem rura 50mm i tlumik przelotowy(wlasciwie to namiastka tlumika) silnik trzymal moment obrotowy od 4 tys do wlasciwie 7 bez wiekszych zmian(lekkie falowanie) czyli raczej silnik trzeba kręcic do obrotow. moc to bylo 140KM przy 6900obr(ale na pewno przelewaly gazniki-IDF 44) teraz mam 4-2-1 rury tak jak w pierwszym przypadku dlugosci wygladaja na podobne ale nie mierzylem ich co do dlugosci, tlumik przelotowy na koncu, glowica 16v, walki seryjne, stopien sprezania 12,5:1 wtrysk i 4 przepustnice. moment to prawie 200Nm przy 5200obr a moc przy 6300(chyba) 160KM wykres mocy naturalnie sam wydech cudów z silnika nie zrobi ale moze pomoc. |
![]() crashman 125p Łódź | 2005-03-02 14:55:41
Tez mialem taki plan, ale rozmawialem o tym z kania z F&F i on powiedzial ze do tego silnika to nie ma zupelnie sensu. Radzil zrobic "standardowo" 4-2-1 albo 4-1. Sam z tym experymentowal i twierdzil ze potrafi zrobic cos takiego. Niestety szczegolow swojego rozwiazania nie chcial zdradzic ![]() |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2005-03-02 19:38:54
Pewnie bede musiał do Tomka Kani zadzwonic. Tylko wcieło mi gdzies nr. telefonu. Ale poszukam. Wogóle rozwiązania wydechu sa takie ze 4-2-1 przesuwa moment i moc na niższe obroty, a 4-1 przesuwa uzyteczną charakterystyke na wyzsze obroty. Dla raczej wolnoobrotowego 2.0 8V pasuje najlepiej kolektor 4-2-1. |
![]() Michallodz Ford Granada łódz | 2005-03-02 21:50:52 Podepne się pod temat :Jaki wydech najlepiej zainstalować do "zwykłego" 1.8 ? tez za bardzo nie lubie krecic silnika, ale nie wiem czy w tym silniku robić "dół" czy raczej górne partie obrotów. |
automatic | 2005-03-03 07:48:27 x [ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-13 11:37:38 ] |
![]() bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2005-03-03 13:30:34
ano potwierdze a jaki założyć kolektor zalezy jaką masz technike jazdy a cozatym idzie w jakim zakresie obrotów pracuje twój silnik . ja mimo ze lubie sobie ryknać przewaznie nie przekraczam 3500 wiec zostane przy 4-2-1 |
![]() Michallodz Ford Granada łódz | 2005-03-03 14:03:24 Skoro piszecie ze 4-2-1 poprawia dół silnika to chyba sie na niego zdecyduje.Dzieki za info |
![]() emcet Miłośnik FSO fiat 125p wysokie mazowieckie | 2005-04-25 13:57:03 witam
podepnę się i ja chociaż mi nie o soiągi chodzi na razie... wydech w moim df-ie z 2.0 pod maską wygląda tak: kolektor 4-2-1, rura kwasówka 52mm (przynajmniej coś koło tego) i tłumik przelotowy firmy Lorbi (za który dałem 180zł i już brzęczy w środku)... efekt jest taki że w czasie jazdy w środku słychać jedynie ciągły basowy huk... zastanawiałem się czy przyczyną może być brak baku przez co wkoło tłumika jest dużo miejsca i robi się rezonans... wogóle to z tłumika wydobywa się cholerny ryk, który mi się niby podoba ![]() ja się na wydechu nie znam a chciałem mieć ładny basik i w miarę cichy... teraz myślę o założeniu środkowego tłumika ale nie chciałbym zdławić układu i po prostu nie wiem co zrobić... pomóżcie... |
![]() emcet Miłośnik FSO fiat 125p wysokie mazowieckie | 2005-04-27 15:06:08 nic nowego...
pomyslałem tylko że jak się temat pojawi na głównej to sie może ktoś odezwie... pozdro... |
![]() Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2005-04-27 17:23:05
Sorry - ale temat "ładnych basików" zupełnie mnie nie obchodzi. Dla mnie układ wydechowy ma zasadniczo spełniać inną rolę niż wydawanie dźwięku określanego mianem "ładnego basiku". To tyle ode mnie. |
![]() emcet Miłośnik FSO fiat 125p wysokie mazowieckie | 2005-04-27 18:24:35 Więc weźmy to z innej strony...
W końcu po coś wsadziłem kolektor 4-2-1 i wywaliłem środkowy tłumik... A końcowy tłumik chyba mi osiągów nie psuje, nie? Tylko że nie wydaje mi się że każdy kto poszperał w wydechu dla polepszenia wydajności jeździ w gównianym komforcie słysząc ciągłe buuuuuuuuuuuuuuu... Nie wiem czy da się jeszcze coś w wydechu zmienić dla polepszenia osiągów, zrobiłem swoje a teraz chcę po prostu ciszej... Basik to efekt uboczny- obędę się i bez niego choć nie zaprzeczam że to lubię... |