Chiptuning Astra-G 1,7dti 75KM

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Proszę o opinie na temat chiptuningu.Czy opłaca się zakładać?
Zakup w necie chipa to wydatek rzędu 3 tyś.-czy można gdzieś dostać po niższych kosztach?
Dzięki
Pozdrawiam

Ps.zapomniałem wcześniej dopisać moc- 75 KM

[ wiadomość edytowana przez: gustaw72 dnia 2003-02-03 19:02:21 ]
  
 
Witaj!!!

Przyjedz do Gdyni, u nas w Boshu koszt chipa z wmontowaniem i zaprogramowaniem kosztuje 2 tyś., a czy się opłaca hmm
z jednej strony silnik bardziej dostaje, ale zato mocy nabiera i to czasami sporo.
Znajomy chipował Audi A4 1.9 TDI i z fabrycznych 117 kucy zrobili mu 150. Prowadziłem to auto z Warszawy do Gdyni i powiem ci że szedł niesamowicie.

Pozdrawiam
Adam
  
 
Witam!

Proponuję dobrze pogadać w ASO i wgrać soft od Vectry z takim samym silnikiem.
Co do silnika to jeżeli chodzi o TD to wcale nie jest to tak,że dostaje po dupie....moc w aucie to stosunek do masy...a więc moc tego silnika w Astrze wcale nie jest taka sama jak w Vectrze. Wgrywając soft od cięższego auta zyskujesz na mocy...ok. 30 %, na momencie obrotowym, poza tym silnik ma lżej!!!!! - zasługa innego sterowania turbiną, nie ma co się martwić te silniki są przewidziane do takich zabiegów.....jak myslicie co robią w fabrykach...dokładnie to samo, bo jak silnik o danej pojemności ma moc np. 100KM a za rok firma ogłasza, że ta pojemnośc ma 125 KM (i biorą lepszą kasę za auto)........??? tak właśnie robią.
Poza tym zyskujesz na spalaniu...tak zyskujesz..zazwyczaj spalanie spada ( tylko w przypadku TD) - turbina wcześniej się załącza, w innych zakresach pracuje, moment jest niżej położony, więc i silnik ma lżej.

Naprawdę przy dieslu jest to super sprawa.

Ja czekam aż na rynku pojawi się Signum ( w tej chwili, moja śliczna jest najcięższym autem z Y22DTR)


Pozdrawiam
Robert
  
 
Siemka !!

Widze Res, ze promujesz patent z mojej Omki.

Polecam naprawde. Ma to rozwiazanie kilka przewag nad chipowaniem autka.

Po pierwsze silnik dalej pracuje na oryginalnym - stworzonym przez Opla programie. Daje to komfort psychiczny i pewnosc, ze silnik nie jest skatowany chipem.

Po drugie - nie kosztuje 2000tys... a znacznie mniej... bo mnie np nie kosztowalo nic.

Turbo diesle kreca sie niesamowicie bo 30% wzrostu mocy to zaden wyczyn. W benzynowcu 10% to kres mozliwosci.
  
 
Res - to co piszesz, sorry, ale to TOTALNA BZDURA! Niestety. Moc w autcie to stosunek do masy... hmmm miales w szkole taki przedmiot, "fizyka" sie nazywa? Cos mi sie wydaje ze nie... Jakim cudem wgrywanie softu od ciezszego auta ma podniesc moc, skoro w danych technicznych moc i moment jest taki sam!!! Co wiecej, ciezsze auta maja gosze osiagi, mniej wiecej proporconalne do roznicy masy. Jak nie wierzysz, proponuje poczytac dane techniczne Astry i Vectry - silniki 1.6 16V, 1.8 16V, 2.0 DTI i 2.2 DTI sa montowane w obydwu autach. Moce i momenty dla odpowiednich silnikow sa takie same, a osiagi Vectry o ok. 1/10 gorsze. I co ty na to? Otoz oswiece cie: soft nie jest przypisywany do auta, tylko do silnika. Dany silnik moze byc montowany w 10 roznych autach i jezeli jest znakowany tak samo, ma taka sama moc i moment, to soft tez musi byc ten sam!
  
 
KrzyH......powiem krótko....to nie teoria - to rzeczywistość....żywym przykładem jest Dramar i jego Omesia, w tej chwili ma soft od Sintry (z takim samym silnikiem)...proponuje pogłębić temat....

p.s. jestem politologiem więc fizyka nie ma i nie miała dla mnie większego znaczenia..... wolę żywe przykłady

pozdrawiam

Robert
  
 
Co do meritum sprawy, czyli chipownia silnika 1,7 DTI.
Jezli to jest silnik Isuzu - czyli 82KM, to chipowania nie da sie zrobic, jezeli to jest silnik Oplowski, czyli 75KM to jest to mozliwe.
Pod Krakowem jest taka firma tuningowa, GODULA MOTO SPORT, z tego co wiem, to sa naprawde dobrzy i doswadczeni. Do tego silnika maja program podnoszacy moc do 98KM, a moment do 210Nm. Cena 1500zl, wiec wydaje mi sie ze bardzo konkurencyjna. I w tej cenie, nie tylko wgrywaja nowy program, ale tez testuja go na hamowni, zeby na 100% bylo ok. Co do wplywu na silnik - to przy prawidlowej eksploatacji powinno byc wszystko w porzadku. Po prostu trzeba zgodnie z zaleceniami producenta robic przeglady, zmieniac wszelkie plyny i filtry, wlac dobry olej silnikowy i nie przesadzac z zylowaniem autka. Jak chesz wiecej info to daje ci link do ich stronki:

http://www.godula.cc.pl/index.html
  
 
Cytat:
2003-02-03 11:32:16, Res pisze:
KrzyH......powiem krótko....to nie teoria - to rzeczywistość....żywym przykładem jest Dramar i jego Omesia, w tej chwili ma soft od Sintry (z takim samym silnikiem)...proponuje pogłębić temat....

p.s. jestem politologiem więc fizyka nie ma i nie miała dla mnie większego znaczenia..... wolę żywe przykłady

pozdrawiam

Robert



1. Po pierwsze - nie znam danych Sintry, wiec ciezko mi dyskutowac. Ale jest przeciez mozliwe, ze ten sam silnik ma inny soft i moc, ale jest to ZAWSZE WYKAZANE W OFICJALNYCH DANYCH PRODUCENTA. Np. silnik VW 1.8T ma w Passacie i Octavii 150KM, w Audi A4 ma 163KM, a w Seacie Leonie 180KM. Natomiast silniki w Astrze i Vectrze maja podane TAKIE SAME PARAMETRY.

2. Co do zywych przykladow, to dla mnie nie jest dowodem to, ze ktos mowi "ze mu sie lepiej jezdzi", tylko dane z hamowni. Wtedy eliminuje sie wszelki "tuning psychologiczny" i pozostaja same obiektywne fakty.
  
 
KrzyH 80 ma racje w VECTRZE jest tylko silnik ISUZU i jest to całkowicie klasyczny DIESEL bez grama elektroniki, czyli wgranie softu z tego silnika niewchodzi w grę, no chyba że ta Astra ma tego Oplowskiego DIESLA 1,7 75KM to tu się da zrobić CHIP TUNING, chyba że podejdzie z Vectry 2.0 DI tam jest elektronika i silnik ma 82 KM tylko że TURBO nie ma a nóż widelec Opel robi tak jak FIAT, to znaczy aby z jednego silnika uzyskać kilka wersji pod względem mocy zmieniają SOFT np. PUNTO 1,9 JTD 85KM, BRAVO/BRAVA 1,9 JTD 105KM, MAREA I STILO 1,9 JTD 115KM, jest to cały czas ten sam silnik tylko soft jest inny. Pozdrawiam
  
 
i wlaśnie dane z hamowni miałem na myśli. Być może akurat ten silnik 1.7 nie ma elektroniki (tak jak pisze Damian) ale jeżeli jest to turbo diesel z elektroniką to sprawa jasna - to właśnie ujął Damian na przykładach silników innych producentów.


Pozdrowionka
  
 
Przy okazji:
- czy obecne silniki 1.7 w AII i Corsie są tylko Oplowskie, czy Isuzu?
- czy 1.7 65 KM ma turbo?

Pozdrawiam
Grzegorz, Corsa 1.7D
  
 
Ostatni silnik ISUZU został zamontowany do VECTRY 1,7 TD pod koniec 96 dokładnie 11.96 od tego momentu weszły tylko i wyłącznie silnikiz serii ECOTEC Opla, także w Astrze II jest tylko 1,7 DTI Oplowski o mocy 75KM nie wiem jak jest z Corsą nawet w starych Asterkach I silniki 1,7 od ISUZU montowane były do końca 96, potem wszedł Opel ze swoim DIESLEM.
  
 
Cytat:
2003-02-03 12:33:31, Res pisze:
Być może akurat ten silnik 1.7 nie ma elektroniki (tak jak pisze Damian) ale jeżeli jest to turbo diesel z elektroniką to sprawa jasna - to właśnie ujął Damian na przykładach silników innych producentów.


Pozdrowionka



No wlasnie, tylko jakos nie zauwazyles, ze w przykladach Damiana (Fiat), jak i moich (VW, Skoda, Seat), producent WYRAZNIE pisze w danych technicznych ze silnik ma inna moc. A w przypadku Opla tak nie jest.
Idac twoim tokiem rozumowania, np. Astra 2.0 DTI po wgraniu programu z Vectry 2.0 DTI bylaby mocniejsza - co jest bez sensu, bo obydwa silniki sa sygnowane taka sama moca - 100KM, wiec soft jest taki sam. Roznica masy obydwu aut nie ma zadnego wpywu na program, tylko na osiagi i to probuje ci wytlumaczyc.

W ogole, o ile sie orientuje, to obecnie Opel nie produkuje roznych wersji tego samego silnika - wszystkie bez wzgledu na model sa sygnowane taka sama moca.
  
 
Dzięki za wszystkie rady.Chyba na początek spróbuje w ASO.
Dam znać.

Pozdrawiam
  
 
Co do chipa i wagi samochodu...

9 sekund roznicy (27s / 36s ) w przyspieszeniu od 40-200km/h w stosunku do wersji Caravan niechipowanej mowi samo za siebie. Oraz wykres z hamowni na ktorym po chipie moja Omka wykazuje 230KM.

A mam tylko chipa... reszta seria. Sintra - czyli auto z ktorego pochodzi moj soft legitymuje sie 211KM. To co jesli masa nie ma wplywu na moc ?? Czary z mleka ??
  
 
Hmmm... ciezko sie dyskutuje przez to forum Tak na moj gust to jest temat wymagajacy dyskusji przy kilku browarach... ale mimo wszystko sprobuje.

1. "Omka wykazuje 230KM" - tak to jest, ze moc silnika jest podawana wedlug roznych norm. Amerykanie maja inne, Europa inne. Poza tym istnieja normy skalowania mocy, tak aby uwzglednic warunki atmosferyczne (temp., wilgotnosc), jak i wyskosc nad poziom morza. Dla porownan do danych seryjnych Opla trzeba stosowac norme DIN. Zdarzylo mi sie czytac na sieci wypowiedzi kolesi, ktorzy wjechali sobie na hamownie i sie podniecali, ze bez tuningu maja parametry lepsze od seryjnych. Jakos nie dal im do myslenia fakt, ze obydowoje maja auta "lepsze" od seryjnych o taki sam procent Po prostu mierzyli wg. zlej normy. I byly to roznice wlasnie rzedu 10%.
Nie wiem jak jest w twoim przypadku, ale warto sprawdzic. Wg. twojego info silnik ma 230KM zamiast seryjnych 211KM. Jest to dosc dziwne, bo nawet program z firmy tuningowej daje temu silnikowi 225KM. Warto zaznaczyc, ze przekroczenie tych 225KM, bez dokonania innych modyfikacji silnika, jest dla niego szkodliwe. Wiec cos tu jest naprawde nie tak, pewnie norma, ale nigdy nic nie wiadomo...

2. "9 sekund roznicy" - mam nadzieje ze te dane pochodza z hamowni albo dynamometru ... Tak to jest, ze wersje combi sa ciezsze i maja wiekszy opor powietrza. W danych producenta przyspieszenia 0-100km/h wersje kombi wykazuja ok. 1 sek. roznicy. Wraz ze wzrostem predkosci opor powietrza rosnie, hamujace dzialanie masy tez. I to bardzo szybko. Poza tym dochodza indywidualne czynniki, jak stan techniczny i utrzymanie samochodu (filtry, wtryskiwacze, stan silnika), no i benzyna. Reasumujac 9 sek., to roznica duza, ale nie szokujaca.

3. Na koniec, Panowie, czy to tak trudno zrozumiec, ze parametry takie jak moc i moment obrotowy sa wartosciami obiektywnymi? (oczywiscie w ramach tej samej normy) Bez wzgledu czy to jest motorower, czy ciezarowka 1KM=1KM !!! Zastanowcie sie przez moment, poczytajcie UWAZNIE moje poprzednie posty - mam nadzieje ze zrozumiecie.
  
 
Dokladnie tak jak mowisz... trza sie naskrobac sporo. Browar ulatwilby komunikacje

1. 230KM to wartosc odpowiednia - podana wg wszelakich prawidel. 211KM podawane przez producenta to srednia - jedne silniki maja wiecej inne mniej ( bo to nie Bentley... )

2. 9 sekund to ogromna roznica jak na auta o tej samej konstrukcji i silniku. Roznice masy auta kompensuje polowicznie masa kierowcy ( znaczy moja ). Na pierwszej 100 traci sekunde a na drugiej 8sekund ?? EEE dorabiasz ideologie pod wyniki. W piatek kolega bedzie w Poznaniu to sprawdzimy to empirycznie. Wg mnie ten wynik potwierdza dane z hamowni.

3. Nikt tego nie kwestionuje, ze 1KM=1KM, ale jako wielkosc fizyczna moc jest zwiazana z masa. KM - jest wielkoscia porownujaca wykonana prace do czasu jej wykonania. Zmiana parametrow sterowania silnika (z lzejszego auta) zastosowanego w ciezszym aucie powoduje, ze silnik uzyskuje zdolnosc do wykonania wiekszej pracy ale w dluzszym czasie. Stosunek praca/czas posostaje ten sam wiec samochod legitymuje sie ta sama iloscia KM. Ale nie zdolnoscia do wykonania pracy.
Dlaczego 211KM silnik z motocykla na nic nie przyda sie w np. Omedze ?? Przeciez ma taka sama moc. Ale nie jest zdolny do wykonania pracy pozwalajacej na rozpedzenie Omegi w akceptowalnym czasie. Bo za duza jest roznica mas tych pojazdow. Jesli zastosujemy go w innym - ciezszym o np 100kg motorze to jest jeszcze mozliwosc zmiany sterowania w celu podniesienia zdolnosci do wykonania pracy przez silnik i zachowania stosunku praca/czas - czyli mocy na tym samym - akceptowalnym poziomie. Bo w Omesi moc tego silnika tez bedzie taka sama - ale to juz nie bedzie akceptowalne.
  
 
Cytat:
A mam tylko chipa... reszta seria. Sintra - czyli auto z ktorego pochodzi moj soft legitymuje sie 211KM. To co jesli masa nie ma wplywu na moc ?? Czary z mleka ??



Masa niema nic wspólnego z mocą, masa ma wpływ na osiąganą prędkość, przyspieszenie, hamowanie ale nie ma moc
Cytat:
Idac twoim tokiem rozumowania, np. Astra 2.0 DTI po wgraniu programu z Vectry 2.0 DTI bylaby mocniejsza - co jest bez sensu, bo obydwa silniki sa sygnowane taka sama moca - 100KM, wiec soft jest taki sam. Roznica masy obydwu aut nie ma zadnego wpywu na program, tylko na osiagi i to probuje ci wytlumaczyc.



To są te same silniki i niczym się nie różnią.
  
 
Cytat:
3. Nikt tego nie kwestionuje, ze 1KM=1KM, ale jako wielkosc fizyczna moc jest zwiazana z masa. KM - jest wielkoscia porownujaca wykonana prace do czasu jej wykonania. Zmiana parametrow sterowania silnika (z lzejszego auta) zastosowanego w ciezszym aucie powoduje, ze silnik uzyskuje zdolnosc do wykonania wiekszej pracy ale w dluzszym czasie. Stosunek praca/czas posostaje ten sam wiec samochod legitymuje sie ta sama iloscia KM. Ale nie zdolnoscia do wykonania pracy.
Dlaczego 211KM silnik z motocykla na nic nie przyda sie w np. Omedze ?? Przeciez ma taka sama moc. Ale nie jest zdolny do wykonania pracy pozwalajacej na rozpedzenie Omegi w akceptowalnym czasie. Bo za duza jest roznica mas tych pojazdow. Jesli zastosujemy go w innym - ciezszym o np 100kg motorze to jest jeszcze mozliwosc zmiany sterowania w celu podniesienia zdolnosci do wykonania pracy przez silnik i zachowania stosunku praca/czas - czyli mocy na tym samym - akceptowalnym poziomie. Bo w Omesi moc tego silnika tez bedzie taka sama - ale to juz nie bedzie akceptowalne.



To zastąp swoim silnikiem z Omesi o mocy 230 KM silnik Ursusa C-330 który ma moc 30 KM i zobaczymy czy pociągnie przyczepe ważącą kilka ton.
  
 
Cytat:
To zastąp swoim silnikiem z Omesi o mocy 230 KM silnik Ursusa C-330 który ma moc 30 KM i zobaczymy czy pociągnie przyczepe ważącą kilka ton.



I wlasnie tym potwierdzasz to co napisalem. Moc jest wielkoscia syntetyczna - calkowicie uzalezniona od pracy i czasu ( a skoro od pracy to i od masy ). Wzmianka o zastapieniu silnika Omegi silnikiem motocykla wlasnie to miala pokazac.

Jak zrozumiesz 2 zasade dynamiki Newtona to bedziesz rozumial to co pisze.