| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
LUK18 ESPERO 8.1 V8 Rzeszów | 2005-03-09 00:06:23 Jakie sa obiawy zuzytych tulejek??? |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2005-03-09 02:29:41 glownie akustyczne...brzeczenie z okolic drazka i skrzyni a do tego dosc duze luzy na drazku... |
LUK18 ESPERO 8.1 V8 Rzeszów | 2005-03-09 18:02:48 Mam wielka prosbe jezeli ma ktos schemat mechanizmu zmiany biegow prosze aby go umiescil w tym watku (szukalem ale na forum juz go nie ma) i dodatkowo jeszcze powiedzial mi gdzie na tym schemacie sa omawiane tulejki bede bardzo wdzieczny |
zib ESPERO 2,O CD Ol/Wr | 2005-03-10 10:15:39 Już jestem po wymianie tulejek.W sumie mimo bardzo utrudnionego dojścia zajeło mi to ok.1godz.Efekt niesamowity .Teraz załuję ze nie zrobiłem tego wcześniej a to zewzgledu na straszenie jak to ciężko zrobić.Koszt 15zł za dwie tulejki a biegi wchodzą jak w masło no i ta cisza .Ponieważ robiłem to bez zdejmowania całego mechanizmu obyło sie bez regulacji biegów.
|
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2005-03-10 11:36:32
Mówisz i masz
Tutaj masz opis
Nie wiem, które tulejki kolega zib zmieniał, ale chyba chodzi o te:
219 i 220. [ wiadomość edytowana przez: kisztan dnia 2006-04-26 07:40:28 ] |
LUK18 ESPERO 8.1 V8 Rzeszów | 2005-03-10 14:25:41 Dzieki Kisztan jetes WIELKI ![]() |
zib ESPERO 2,O CD Ol/Wr | 2005-03-10 17:53:53 Zgadza się to są te tulejki chociaż ja korzystałem ze strony:
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=36197&c=26&f=17&start=0&orderby=asc Tu jest wszystko dobrze wytłumaczone .Znalazłem tez na któreś ze stron sposób tej wymiany.Ale go troche zmodyfikowałem.Zwłaszcza że u mnie są wszystkie utrudnienia tzn.Klima ,Abs . |
zib ESPERO 2,O CD Ol/Wr | 2005-03-10 18:06:46 I jeszcze jedno na tym rysunku widać jakis "spinacz" nr 221, u mnie takiego czegos nie było.Wszystko sie zgadzało z rys. z podanej przeze mnie strony.Te tulejki kupuje się jako jedna całość
a nie osobno na tym rys. jest to jako 219 i 220 .Są to tulejki o nr katalogowym S3910001 , kupuje sie je dwie sztuki . Dolna i górna , są takie same. |
zib ESPERO 2,O CD Ol/Wr | 2005-03-10 18:20:46 Podaje też sposób wymiany jest to kopia tego co juz było pisane na forum.Mam nadzieję że autor sie nie obrazi:
Dla tych, którzy jeszcze tego nie zrobili krótki opis jak pozbyć się telepania dzwigni w 1 - 1,5 godziny za 14 złotych: 1. kupujemy dwie plastykowe tulejki 14 zł (dla chetnych można kupic oś ze sprezystymi zapinkami za 8 zeta - u mnie byla skorodoana ale zalozylem starą) 2. odkręcamy zbiornik plynu do chlodnicy ale nie trzeba rozpinac - dzieki temu uzyskalem wygodniejszy dostep, ktory mimo wszystko wymaga jednak troche gimanstyki (klima i gaz 3. odpinamy i wyjmujemy trzpien łączący mechanizm ze skrzynią 4. teraz pora na drążek poprzeczny - cięki pręcik łączący dwie części mechanizmu - tą do dzwigni i tą do skrzyni. Odpinami zpinkę (plastik) na jego końcu (UWAGA! w pierwszej chwili ciężko dostrzec że tam się znajduje) i zdejmujemy z przegubu kulowego śrubokrętem -wystarczy z jednej strony 5. odginamy sprężyny na osi i probujemy ją wyciągnąć - z tym trochę było szamotaniny ale po 15 minutach jakos ją wyjąłem 6. dzwignię dwustronną wyciągamy z uchwytów i przy odrobinie cierpliwości wyciągamy stare tulejki (przez nie przed chwilą przechodziła oś), wydłubujemy też gumowe pierścienie. 7. wkładamy nowe tulejki - wciskmy je na mydlo - dalej max gimnastyka bo wszystko robimy z rękoma po pachy w silniku 8. teraz już tylko zakładamy oś ze spręzynami, zapinamy drążek na przegub kulowy, zapinamy zapinkę na jego końcu (jeżeli wcześniej jej nie odpniemy nie da się go założyć) i łączymy mechnizm ze skrzynią 9. dzięki temu, że wszystko zrobiliśmy bez zdejmowania nie ma potrzeby regulacji 10. ok, być może wygodniej jest zdjąć mechanizm a potem go wyregulować ale nie mogłem odkręcić śruby łączącej mechanizm z wałkiem biegnącym do kabiny. Ja zmodyfikowałem go w ten sposób że najpierw spuściłem płyn ze zbiornika i odpięłem 2 przewody gumowe.I odchyliłem gruby przewód od klimy.Jedna śruba i odkca sie póżniej można powoli odgiąć i podwiązac na czas montażu.Naprawdę nic trudnego dla kogos kto miał troche do czynienia z mechaniką. |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2005-04-05 15:01:14 Pytałem osatnio po sklepach w Łańcucie i w Rzeszowie o te tulejki do mechanizmu zmiany biegów.
Niestety u nas nie można nic takiego dostać.
A ten nr katalogowy też nie był mi pomocny, bo goście w klepach nie maja takiego numeru.
Czy może ktoś z klubowiczów, przy okazji jakiś zakupów, nabyc takowe dla mnie i przesłać mi na mój koszt? Jeśli tak to będę bardzo zobowiązany. |
tommi-j Renault małopolska | 2005-04-05 15:27:57 A mojego doswiadczenia przy okazji wymiany tulejek, zdecydowanie zalecam także wymianę trzpienia łączącego mechanizm ze skrzynią.
Ja wymieniłem tulejki pół roku temu. Chciałem też wymienić trzpień, ale że nie było go akurat na sklepie to wymieniłem same tulejki i niestety po przejechaniu ok. 12kkm lewarek już mocno brzęczy .
I znowu trzeba będzie się "babrać" z wymianą za niedługo, bo biegi wchodzą coraz gorzej. . |
Czarek_Rej Klubowy Weteran FOKA Chorzów -Batory | 2005-04-05 18:19:11 A ze tak zapytam... czy ma ktos numer katalogowy uszczelki widelca wybieraka????? za chiny ludowe nie moge dego dostac... kosztuje psie pieniądze bo ok 2 zeta.. ale nikt nie wie o co mi biega... co za debile pracują w tych hurtowniach... ![]() |
gadas Renault Scenic Piaseczno | 2005-04-06 08:03:54 Witam!
U mnie po zmianie samych tulejek mechanizm chodził tylko trochę lepiej i tylko przez 2 miesiące. Okazało się, że oprócz tulejek trzeba też wymienić sworzeń (237) i oś dżwigni dwustronnej (239) - koszt części: ok. 12PLN. pzdr |
jenes niedawno Espero CD 2 ... ~Rzeszów | 2005-04-07 09:29:55
|
LUK18 ESPERO 8.1 V8 Rzeszów | 2005-11-18 00:24:33 Mam jeszcz jedno pytanko odnosnie mechanizmu zmiany biegow - wiem ze jest tego do cholery na forum ale ciezko sie polapac w tych numerkach bo watki sa dosc stare i nie chce juz wyswietlc obrazkow a tych numeracji jest kilka wersji- chodzi mi o element 222 da sie to dokupic
![]() |