Mechanizm zmiany biegów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie do tych co zmieniali tulejki w mechanizmie zmiany biegów.Jak sie do tego zabrać ? W 2,0 z klimą i ABS-em.Z tego co zdązyłem zauważyć to dostęp jest fatalny.Moze jakieś wskazówki czy rozbiera sie to ustrojstwo z góry czy trzeba włazic po samochód? Sprawdzałem wyszukiwarką , temat był wielokrotnie poruszany, że trzeba te tulejki wymieniac ale nikt nie pisał jak się do tego zabrać.
  
 
ja sie zabralem biorac karte kredytowa do aso ale patrzylem jak robili..facet otworzyl maske kucnal mi na pokrywie silnika..tak tak pod maska i takim kluczem o dlugosci z 80cm nasadowym odkrecil to od gory...natomiast skladalo to juz dwoch kolesi bo jeden sobie nie dal rdy..jeden mocowal sie z dopasowaniem a drugi trzymal lewarek..i tak musialem jechac drugi raz na regulacje bo mi piatka zle wchodzila..wymiana tzn robocizna kosztowala 50zl i zajela godzine dwom facetom wiec hmm no dobrze sie zastanow zanim sam to zaczniesz robic
  
 
Jakie sa obiawy zuzytych tulejek???
  
 
glownie akustyczne...brzeczenie z okolic drazka i skrzyni a do tego dosc duze luzy na drazku...
  
 
Cytat:
2005-03-09 02:29:41, qbaj pisze:
glownie akustyczne...brzeczenie z okolic drazka i skrzyni a do tego dosc duze luzy na drazku...


Mam to samo, jest to dość wkurzający dźwięk, przestaje się tłuc jak delikatnie się cofnie lewarek, ale to nie jest rozwiązanie na dłuższą metę, trzeba będzie to kiedyś zrobić. Ale fakt że dostęp przy ABS, i klimie jest fatalny
  
 
Mam wielka prosbe jezeli ma ktos schemat mechanizmu zmiany biegow prosze aby go umiescil w tym watku (szukalem ale na forum juz go nie ma) i dodatkowo jeszcze powiedzial mi gdzie na tym schemacie sa omawiane tulejki bede bardzo wdzieczny
  
 
Już jestem po wymianie tulejek.W sumie mimo bardzo utrudnionego dojścia zajeło mi to ok.1godz.Efekt niesamowity .Teraz załuję ze nie zrobiłem tego wcześniej a to zewzgledu na straszenie jak to ciężko zrobić.Koszt 15zł za dwie tulejki a biegi wchodzą jak w masło no i ta cisza .Ponieważ robiłem to bez zdejmowania całego mechanizmu obyło sie bez regulacji biegów.
  
 
Cytat:
2005-03-09 18:02:48, LUK18 pisze:
Mam wielka prosbe jezeli ma ktos schemat mechanizmu zmiany biegow prosze aby go umiescil w tym watku (szukalem ale na forum juz go nie ma) i dodatkowo jeszcze powiedzial mi gdzie na tym schemacie sa omawiane tulejki bede bardzo wdzieczny


Mówisz i masz



Tutaj masz opis



Nie wiem, które tulejki kolega zib zmieniał,
ale chyba chodzi o te:
219 i 220.


[ wiadomość edytowana przez: kisztan dnia 2006-04-26 07:40:28 ]
  
 
Dzieki Kisztan jetes WIELKI
  
 
Zgadza się to są te tulejki chociaż ja korzystałem ze strony:
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=36197&c=26&f=17&start=0&orderby=asc
Tu jest wszystko dobrze wytłumaczone .Znalazłem tez na któreś ze stron sposób tej wymiany.Ale go troche zmodyfikowałem.Zwłaszcza że u mnie są wszystkie utrudnienia
tzn.Klima ,Abs .
  
 
I jeszcze jedno na tym rysunku widać jakis "spinacz" nr 221, u mnie takiego czegos nie było.Wszystko sie zgadzało z rys. z podanej przeze mnie strony.Te tulejki kupuje się jako jedna całość
a nie osobno na tym rys. jest to jako 219 i 220 .Są to tulejki o nr katalogowym S3910001 , kupuje sie je dwie sztuki . Dolna i górna , są takie same.
  
 
Podaje też sposób wymiany jest to kopia tego co juz było pisane na forum.Mam nadzieję że autor sie nie obrazi:
Dla tych, którzy jeszcze tego nie zrobili krótki opis jak pozbyć się telepania dzwigni
w 1 - 1,5 godziny za 14 złotych:
1. kupujemy dwie plastykowe tulejki 14 zł (dla chetnych można kupic oś ze sprezystymi zapinkami za 8 zeta - u mnie byla skorodoana ale zalozylem starą)

2. odkręcamy zbiornik plynu do chlodnicy ale nie trzeba rozpinac - dzieki temu uzyskalem wygodniejszy dostep, ktory mimo wszystko wymaga jednak troche gimanstyki (klima i gaz

3. odpinamy i wyjmujemy trzpien łączący mechanizm ze skrzynią

4. teraz pora na drążek poprzeczny - cięki pręcik łączący dwie części mechanizmu - tą do dzwigni i tą do skrzyni. Odpinami zpinkę (plastik) na jego końcu (UWAGA! w pierwszej chwili ciężko dostrzec że tam się znajduje) i zdejmujemy z przegubu kulowego śrubokrętem -wystarczy z jednej strony

5. odginamy sprężyny na osi i probujemy ją wyciągnąć - z tym trochę było szamotaniny ale po 15 minutach jakos ją wyjąłem

6. dzwignię dwustronną wyciągamy z uchwytów i przy odrobinie cierpliwości wyciągamy stare tulejki (przez nie przed chwilą przechodziła oś), wydłubujemy też gumowe pierścienie.

7. wkładamy nowe tulejki - wciskmy je na mydlo - dalej max gimnastyka bo wszystko robimy z rękoma po pachy w silniku

8. teraz już tylko zakładamy oś ze spręzynami, zapinamy drążek na przegub kulowy, zapinamy zapinkę na jego końcu (jeżeli wcześniej jej nie odpniemy nie da się go założyć) i łączymy mechnizm ze skrzynią

9. dzięki temu, że wszystko zrobiliśmy bez zdejmowania nie ma potrzeby regulacji

10. ok, być może wygodniej jest zdjąć mechanizm a potem go wyregulować ale nie mogłem odkręcić śruby łączącej mechanizm z wałkiem biegnącym do kabiny.

Ja zmodyfikowałem go w ten sposób że najpierw spuściłem płyn ze zbiornika i odpięłem 2 przewody gumowe.I odchyliłem gruby przewód od klimy.Jedna śruba i odkca sie póżniej można powoli odgiąć i podwiązac na czas montażu.Naprawdę nic trudnego dla kogos kto miał troche do czynienia z mechaniką.
  
 
Pytałem osatnio po sklepach w Łańcucie i w Rzeszowie o te tulejki do mechanizmu zmiany biegów.
Niestety u nas nie można nic takiego dostać.
A ten nr katalogowy też nie był mi pomocny, bo goście w klepach nie maja takiego numeru.
Czy może ktoś z klubowiczów, przy okazji jakiś zakupów, nabyc takowe dla mnie i przesłać mi na mój koszt?
Jeśli tak to będę bardzo zobowiązany.
  
 
A mojego doswiadczenia przy okazji wymiany tulejek, zdecydowanie zalecam także wymianę trzpienia łączącego mechanizm ze skrzynią.
Ja wymieniłem tulejki pół roku temu. Chciałem też wymienić trzpień, ale że nie było go akurat na sklepie to wymieniłem same tulejki i niestety po przejechaniu ok. 12kkm lewarek już mocno brzęczy .
I znowu trzeba będzie się "babrać" z wymianą za niedługo, bo biegi wchodzą coraz gorzej. .
  
 
A ze tak zapytam... czy ma ktos numer katalogowy uszczelki widelca wybieraka????? za chiny ludowe nie moge dego dostac... kosztuje psie pieniądze bo ok 2 zeta.. ale nikt nie wie o co mi biega... co za debile pracują w tych hurtowniach...
  
 
Witam!
U mnie po zmianie samych tulejek mechanizm chodził tylko trochę lepiej i tylko przez 2 miesiące. Okazało się, że oprócz tulejek trzeba też wymienić sworzeń (237) i oś dżwigni dwustronnej (239) - koszt części: ok. 12PLN.
pzdr
  
 
Cytat:
2005-04-05 15:01:14, kisztan pisze:
Pytałem osatnio po sklepach w Łańcucie i w Rzeszowie o te tulejki do mechanizmu zmiany biegów. Niestety u nas nie można nic takiego dostać. A ten nr katalogowy też nie był mi pomocny, bo goście w klepach nie maja takiego numeru. Czy może ktoś z klubowiczów, przy okazji jakiś zakupów, nabyc takowe dla mnie i przesłać mi na mój koszt? Jeśli tak to będę bardzo zobowiązany.

To jeszcze ja poszukam, z tym że do tulejek wymieniłbym tą oś dźwigni dwustronnej, sworzeń i jeśli się da nabyć to 222-tulejka przegubu - strasznie lata. A te nr-y to nie są nr katalogowe DW, ale w jakimś wątku są podane.
  
 
Mam jeszcz jedno pytanko odnosnie mechanizmu zmiany biegow - wiem ze jest tego do cholery na forum ale ciezko sie polapac w tych numerkach bo watki sa dosc stare i nie chce juz wyswietlc obrazkow a tych numeracji jest kilka wersji- chodzi mi o element 222 da sie to dokupic