Licznik z obrotomierzem w pony - problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Wczoraj stałem sie szczęśliwym posiadaczem zegarów z obrotomierzem do mojego poniaka. Jednak po zamienieniu zegarów okazało sie że instalacja elektryczna jest inna. Po godzinie dochodzenia, które kabelki pozamieniać, udało mi sie podłączyć nowe zegary. Niestety wszystko teraz działa, oprócz obrotomierza. Nie mam w seryjnej wiazce elektrycznej idącej do licznika żadnego kabelka odpowiedzialnego za obroty. Był jeden niepodłączony, ale to nie ten, próbowałem też +12V i masę - też nie działało.

W związku z tym mam pytanie - skąd idzie sygnał do obrotomierza ???
  
 
w MPI powinien sygnał iść ze środkowego pinu kostki przy cewce. sprawdź też bezpiecznik nr 17 wewnątrz auta.
koreańce się schytrzyli, w starym LS zakladalem zegary z obrotkiem i działało od razu. przy zegarach to jest 8 pin w lewej kostce (tej nad obrotkiem). patrząc na liczniki z przodu jest to ósmy z lewej (najbliżej krawędzi licznika jest pierwszy). zaraz prześlę Ci zdjęcie na maila. jeśli nie zadziała na środkowym pinie spróbuj na jednym z zewnętrznych (musi to być minus). łatwo sprawdzić , bo po przekręceniu kluczyka w jednym z zewnętrznych będzie stały plus- to nie ten.


[ wiadomość edytowana przez: zabel dnia 2005-03-09 09:29:15 ]

[ wiadomość edytowana przez: zabel dnia 2005-03-09 09:43:38 ]
  
 
Dzięki Zabel, dzisiaj sie pobawię. Mam jeszcze jedno pytanie, ktoś mi powiedział że musi być jeszcze jakiś filtr do tego przewodu, wiesz coś o tym ?? Czy idzie on bezposrednio do cewki, czy przez jakiś filtr ??
  
 
tego niestety moje mądre książki nie podają. aczkolwiek wg rysunku w książce dotyczącego sprawdzenia sprawności obrotka jest wymieniony opór ale nie na kablu sygnalowym, tylko na plusie. więc jeśli jest coś wymagane, będzie to raczej wbudowane w zegary.


[ wiadomość edytowana przez: zabel dnia 2005-03-09 10:20:51 ]
  
 
Zabel patrzyłem teraz, i przy cewce mam tylko dwa przewody, potrójna kostka idzie do aparatu zapłonowego, czy o tą właśnie chodzi ???
  
 
w takim razie podłączasz pod ten, na którym nie ma plusa po włączeniu zaplonu.
  
 
Wielkie dzięki Zabel za pomoc, obrotomierz już działa. Okazało się ze bez filtra też chodzi . Masz u mnie duże piwo
  
 
podam Ci numer konta to mi przelejesz trochę z kufla
  
 
Kurcze, ja też chcę obrotomierz!
Kupienie zegarów z obrotkiem do Getza na rynku wtórnym graniczy z cudem, a nowe jak to nowe, podniosą wartość samochodu o jakąś czterocyfrową kwotę
Trzeba będzie zakupić coś dodatkowego... ale gdzie ja mam to podłączyć? Może już jest podciągnięte co trzeba... powinno
Kurcze, żeby nie założyć fabrycznie obrotomierza... Sie nie popisali...