[Opony] Jaki rozmiar do PN 1,5 a jaki do 1,6 i 2,0?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Znalazłem stare foldery reklamowe poldka przejściówki 1,5 sle z 1989r i w danych technicznych dot. opon było napisane że rozmiary były trzy, a mianowicie 165R13, 175R13 i 185 R13...takie duże koło?Troche dziwne...Ale zaglądam do katalogu Print Shops Prego na 1991 r i co widze?Do przejściówek 1,5 sle -165R13 przekł. gł. 4,1 , do 1,6 sle - 175R13 prz. gł. 3,9 , 2,0 forda - chyba , bo nie pamiętam ale sprawdzę, 185R13 (p.g. -3,9) !!! Podobny rozmiar stosowano do 1,5 turbo ( co ciekawe - z wtryskiem benzyny ??? )... Dlatego mam prośbę do posiadaczy modeli do '91 a jeśli są pierwszymi lub drugimi włascicielami poldków tym lepiej a super by było gdyby mieli całą dokumentację a może ma ktoś coś takiego "muzealnego" w swoim "sejfie" o podanie jakie faktycznie byly stosowane konkretne ogumienie przypisane do danego modelu silnikowego ... A po co to? Otóż jeśli ma się pewny w 100% rozmiar opon jaki byl od początku przy danym modelu to potem mozna odpowiedni zamiennik szerszej i większej średnicy opony dobrać by potem nie kombinować z przekładnią ślimakową napędu licznika... W obecnym czasie do poldków jest stosowany jeden rozmiar 185/70/13 i nie problemu ale dawniej było kilka do wyboru zależnie kto ile miał kasy na dopłate na większe koła... A wiadomo,że pełny profil w/w opony to różna wysokość/średnica koła i inne wskazania prędkościomierza. Ktoż powie że błąd licznika tą róznice nieco pokryję ale w jakim stopniu i czy nie będzie zawyżał albo mocno zaniżał... Może ktoś z Was to wie ???

Pozdrowionka ze Środy Wlkp.
OLI_F50
F50 Polonez - BIAŁY POCISK
kaliber 1,5 l...

[ wiadomość edytowana przez: OLI_F50 dnia 2003-02-05 09:38:16 ]

[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-05-31 02:34:27 ]
[ powód edycji: Modyfikowałem tytuł ]
  
 
W przejsciowce 1,5SLE z 90'r fabryczne opony byly 165/13R,pamietam ze starszy doplacal zeby byly to opony radialne.W instrukcji bylo napisane ze do 1,5 to trzeba opony 165/13R,a do 1,6 175/13R.Niestety nie wiem jak to byl z silnikami 2.0 bo instrukcja byla tylko do 1,5;1,6
  
 
Wiec z oponami jest tak:
Poldki do 1993 roku:
mozna uzywac opon 165 R13, 175 R13, 185/70 R13. Nie trzeba nic gmerac
przy napedzie licznika kilometrow (oczywiscie sa roznice, ale na tyle male, ze FSO je olewala)
Dopiero od szerszego rozstawu kol zakazane jest uzywanie rozmiaru 175 R13.
Rozmiar opon byl zalezny od silnika tylko pod tym wzgledem, ze szybsze
i drozsze wersje mialy fabrycznie zakladane opony szersze, czyli inne od 165 R 13.

Pozdrowka
Adamus
  
 
A czy wogóle ktoś widział w Polonezie koła z oponami 185 R 13 ? Bo ja nie...Nawet w snach nie mogę sobie tego wyobrazić...
  
 
Cytat:
2003-02-05 13:57:59, OLI_F50 pisze:
A czy wogóle ktoś widział w Polonezie koła z oponami 185 R 13 ? Bo ja nie...Nawet w snach nie mogę sobie tego wyobrazić...



Oli ja mam takie fabryczne,po prostu trochę szersze
  
 
eee, chyba masz 185/70 R 13 !??

Adamus
  
 
Cytat:
2003-02-05 14:07:48, adamus pisze:
eee, chyba masz 185/70 R 13 !??

Adamus



To właśnie chciałem napisać
70 to wysokośc jeśli się nie mylę?
  
 
Wysokosc boku opony wyrazona w procentach szerokosci, w tym przypadku wynosi 185 * 0,7 mm

Pozdrowka
Adamus
  
 
Cytat:
2003-02-05 13:57:59, OLI_F50 pisze:
A czy wogóle ktoś widział w Polonezie koła z oponami 185 R 13 ? Bo ja nie...Nawet w snach nie mogę sobie tego wyobrazić...



Ale jaka wysokość ? bo te niskoprofilowe 185/70 R13 to standard ! (no może i opcja, pare groszy trzeba było dopłacić w '94 ) Z całą pewnością większkość caro ma właśnie taki rozmiar.
  
 
Cytat:
2003-02-05 14:41:41, AdS pisze:

Ale jaka wysokość ? bo te niskoprofilowe 185/70 R13 to standard ! (no może i opcja, pare groszy trzeba było dopłacić w '94 ) Z całą pewnością większkość caro ma właśnie taki rozmiar.


Ja w '95 roku tez dopłacałem za Dębica 185/70 R 13. Ale nie nazwał bym ich nisko profilowymi. O 50-tkach mozna powiedzic ze sa niskoprofilowe.
  
 
chodzi mi o pełny profil opony 185...czyli 185 R 13 a nie 185/70/13...Znalazłem taką informację w folderze z przełomu lat 80/90 ale nigdy czegoś takiego tzn, takiej opony w poldim nie widziałem...
  
 
To jest blad drukarski!
Takie opony bylyby za wysokie.

Adamus
  
 
W Truckach byly 185/14R.Ale to jest Truck,chociaz ja mam w swoim Kombi 175/14R na felgach od Trucka i jakos jezdza,tylko licznik mi zaniza o 13km/h
  
 
Cytat:
2003-02-05 14:55:47, road_runner pisze:
Cytat:
2003-02-05 14:41:41, AdS pisze:

Ale jaka wysokość ? bo te niskoprofilowe 185/70 R13 to standard ! (no może i opcja, pare groszy trzeba było dopłacić w '94 ) Z całą pewnością większkość caro ma właśnie taki rozmiar.


Ja w '95 roku tez dopłacałem za Dębica 185/70 R 13. Ale nie nazwał bym ich nisko profilowymi. O 50-tkach mozna powiedzic ze sa niskoprofilowe.



Ja posługuje się terminologią z instrukcji obslugi, a tam profil 70 jest niski :> (nie te czasy). '94 to w moim przypadku koniec grudnia '94, ale dostałem stomile.
  
 
Mój od nowości miał 175/70R13 Dębica vivo, teraz mam większe koła
  
 
Nie wydaje mi się,żeby w ogóle istniały opony 185 R13 do autek osobowych.Mam teraz z tyłu 175 R13 i są cholernie wysokie.Ale to tylko na zimę.Nie wyobrażam sobie więc tak wysokiej opony-taki Poldi jak Tarpan by wyglądał...
  
 
wiekszosc poldkow ma 185/70 r13 i ja tez

to jezdze Tarpanem tez fajnie
  
 
Cytat:
wiekszosc poldkow ma 185/70 r13 i ja tez

to jezdze Tarpanem tez fajnie

Nie jeździsz tarpanem!Chodzi mi o pełne 185,a nie 185/70.Pełne 185 to byłoby 185/80 R13.Też jeżdżę(latem)na 185/70R13 i wysokość tej opony jest bardzo bliska 165R13.Np.175/70R13 jest już niższa i tym samym koło jest mniejsze.Seryjnie już od paru lat poldki mają 185/70R13,a rozważamy dane z instrukcji,które podał OLI_F50
Cytat:
Znalazłem stare foldery reklamowe poldka przejściówki 1,5 sle z 1989r i w danych technicznych dot. opon było napisane że rozmiary były trzy, a mianowicie 165R13, 175R13 i 185 R13...takie duże koło?

.A tak w ogóle to Tarpan jest bardzo fajnym autkiem POZDRAWIAM!
  
 
Wczoraj ponownie, dla pewności ze oko mnie nie zwodzi , zajżałem do katalogu Samochody Swiata 1991 do danych tech. PN i jest jak byk 185 R 13...Opony te żekomo były stosowane do modelu 1,5 turbo 95KM i 2,0 z silnikiem forda... Był w moim mieście policyjny poldi 2,0 ford ale nie przypominam sobie by mial takie giganty... na 175 to bym się zgodził ale 185??Może nie było wtedy dobrej info o tym....
  
 
tarpan jest dla mnie najbrzydszym samochodem świata. Ponadto poraża mocą swojego silnika AB

Poldi wygląda jake ciężarówka na 195/70R14 - alf miał takie "zastępcze"

The best jak dla mnie to 195/60R14

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."