MotoNews.pl
  

Wahania temperatury - czy to coś znaczy?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Wskazania na termometrze mam w zasadzie głównie w pionie, niekiedy przesówa mi sie nieco powyżej, ale wszystko to dzieje sie w zakresie kolejnej kreski (tej w 3/4 skali). Dodam dla ułatwienia, że nie cisnę ile fabryka dała, a wręcz jeżdżę spokojnie. Płynu mam tyle ile trzeba, na korku nie mam grama nalotu, olej jest czarny (i jest do wymiany - codopiero kupiłem samochód), przewody nie są napęczniałe. Może powinienem sprawdzić coś jeszcze?
Pewien "Guru" od beemek powiedział, że wskazania temperatury powinny być stale w pionie. Jeżeli cokolwiek się temperatura zmienia, to niechybnie oznacza to kłopot z silnikiem (prawdopodobnie uszczelka pod głowicą jest walnięta).
Żadnych innych objawów i niepokojących sygnałów nie zauważyłem, więc sam nie wiem co o tym sądzić? Czy ktoś ma jakiś pomysł?
I jeszcze jedno - ile kosztuje wymiana uszczelki pod głowicą (części i planowanie bez robocizny)?
Pozdrawiam
  
 
A kiedy temp spada a kiedy wzraszta?
Czy np jak stoisz temperatura sie podnosi? A zaraz jak ruszysz to spada troche?
To swiadczyloby o niedopowiedniej drożności układu chłodzenia.
Do tego może problem sprawiać pompa wody.
Sprawdz to najpierw.
Jesli mialbys padniętą uszczelkę pod głowicą, przewody byłyby twarde. To jest objaw nawet najamniejszego problemu z głowicą.

Spróbuj raz jeszcze odpowietrzyć układ chłodzenia, BMW jest na to bardzo czułe.

Pozdrawiam
  
 
W mojej E34 wskazówka zawsze stoi pionowo mniejwięcej w połowie skali bez względu czy jadę w trasie czy po mieście i wydaje mi się że ten guru miał rację wskazówka jeśli wszystko jest sprawne powinna stać prosto może podczas upałów jeżdżąc w mieście trochę bardziej się wychylić
i jeszcze jedno kiedy temp. wzrasta jak stoisz czy jak jedziesz a może nie ma reguły rośnie i tu i tu

[ wiadomość edytowana przez: piotrfire dnia 2005-03-17 12:46:38 ]
  
 
Przyglądnąłem się i jest tak. wskazówka trzyma się w sumie w jednym miejscu. Jest to 1/3 odległości między środkową a następną w prawo kreską (więc niemalże pion). Tak mi sie utrzymuje podczas jazdy i podczas postoju (po jeździe po mieście stałem pod domem ponad 10 min. i ani drgnęła). Wcześniejsze "ruchy" były najprawdopodobniej pozorne i po prostu jak się zatrzymałem gdzieś i wyłączyłem silnik to wracała do pionu, bo silnik nieco przestygł, a potem podczas jazdy znowu rosła do ww.pozycji. Czy może być tak, że po prostu źle wskazuje wskaźnik? Węże gumowe są elastyczne, korek wlewu oleju nadal bez nalotu, płynu nie ubywa, wiec mam nadzieję, że to nie uszczelka (czy cokolwiek wiecej odpukać). Nie odpowietrzałem jeszcze (mam nadzieje, że jutro znajdę czas i opis jak to zrobić). Może to dlatego tak jest? Albo może chłodnica zapaprana? Jeżeli tak - to czym ją czyścić by nic nie uszkodzić?
Pozdrawiam
  
 
Moze masz znajomego z podobnym autem zeby wlozyc na chwile zegary.
Mi to wyglada na nieprawidlową oporowość któregoś z układów. W tym momencie sprawdzić musisz czujnik temperatury przy silniku i nastepnie jak tamten bedzie ok to zegary.

Za chlodnice póki co sie nie zabieraj, ale jak już to pelen demontaż, środek do odrdzewiania co nie wchodzi w reakcje z aluminium i silny strumień wody. Resztę sie chyab domyślasz :>


Pz
  
 
Ja bym sprawdził:
- czujnik temperatury,
- wskaźnik w aucie - zegary,
- czy uszczelka pod głowicą jest sucha, czy nic nie cieknie!

Z tego co wiem to wskazówka powinna zawsze stać w pionie i wachać się w lewo/prawo o jedną odległość grubości tej własnie wskazówki!
  
 
u mnie wlasnie wskazowka po osiagnieciu wlasciwej temp jest o 1 grubosc ponad polowa skali