MotoNews.pl
8 Kiedy pada uszczelka w 2,0l pod głowicą??? (87319/0)
  

Kiedy pada uszczelka w 2,0l pod głowicą???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Po jakim czasie pada uszczelka pod głowicą w dwulitrowym silniku???Wiem że w takim samym silniku 1,5 nexia 8 zaworów
pada max 80tys...
  
 
a jajo prawda...
1,5 espero... 140tys i wszystko jest oki...
ETomek
  
 
Cytat:
2005-03-16 12:44:47, zool07 pisze:
Witam Po jakim czasie pada uszczelka pod głowicą w dwulitrowym silniku???Wiem że w takim samym silniku 1,5 nexia 8 zaworów pada max 80tys...



co to znaczy w takim samym silniku?? przeciez to rozne silniki

Cytat:
a jajo prawda...
1,5 espero... 140tys i wszystko jest oki...
ETomek



a co masz 8 zaworowe 1.5 ??

mi w 1.5 padla po 112tys
  
 
mi uszczelka pod glowica padla po 117 tys. pierwsze slysze ze padaja po 80 tys
  
 
niema reguły, znam samochody które maja ponad 300 tys na pierwszej uszcelce
  
 
Rzeczywiscie Nexie maja tendencje do wypalania uszczelek. Wystarczy troche mniejszy stan plynu niz minimalny + danie w palnik przez dluzszy odcinek i uszczelki nie ma.

[ wiadomość edytowana przez: soop dnia 2005-03-16 19:26:43 ]
  
 
Mi padła po 101 tysiach, ale na własne życzenie.
Chodź tak naprawdę to chyba ją tylko dobiłem....
  
 
A mnie padła po 150 tys. zaraz po pompie wody i przegrzaniu dziada...

Pozdro.2.0
  
 
Moim zdaniem decydującymi czynnikami kiedy padnie uszczelka jest czas-lata samochodu,jakość uszczelki,ilość cykli grzania , chłodzenia silnika i jakość płynu chłodniczego.Uszczelki po prostu gniją.Najpierw w kierunku od otworów chłodzących na zewnątrz.Wtedy występują wycieki płyny na zewnątrz.Śruby łączące głowicę z blokiem "luzują" się i następnie postępuje degradacja uszczelki w kierunku cylindrów.Wtedy może być niewesoło.Jeśli komuś zaczyna rosić płynem na zewnątrz to miom zdaniem najwyższy czas na wymianę uszczelki i niewielkie planowanie głowicy-prawie kosmetyczne.Dalsze jazdy z wyciekami na zewnątrz to drążenie płynem głowicy.Sam wymieniałem uszczelkę po 96tys.km i 8 latach eksploatacji od nowego 1,5 DOHC i to są moje spostrzeżenia.
  
 
Cytat:
2005-03-16 12:44:47, zool07 pisze:
Witam Po jakim czasie pada uszczelka pod głowicą w dwulitrowym silniku???Wiem że w takim samym silniku 1,5 nexia 8 zaworów pada max 80tys...




U mnie w 2-litrowym silniku wymieniałem przy stanie licznika 230.000 km.

[ wiadomość edytowana przez: Dariusz dnia 2005-03-18 14:59:12 ]
  
 
A ja chciałbym zadać pytanie czy jest jakaś reguła na to jak długo w czasie jest rozłożone owo "padnięcie uszczelki". Czy też nie ma na to reguły (może umrzeć lada chwila lub za 10 tys. km). Mam 128 tys. przebiegu, silnik 2.0 i mechanik wspominał już o wymianie uszczelki gdyż silnik "poci" się na uszczelce. Wspomniał, że w silniku 2.0 ( zapewne i 1.8 ) najszybciej uszczelka pada w okolicach 4 cylindra, ale nie zagłębiał się w szczegóły.
I jeszcze jedno pytanie w temacie uszczelki ale miski olejowej gdyż prawie już mi ją "wydmuchało". Podobno cholernie droga jest to uszczelka i czy da się ją samemu wymienić???
  
 
ja kupilem auto z uszkodzona uszczelka pod glowica, przebieg byl 128tys km