MotoNews.pl
  

{126p} Wałek rozrządu seria. Jak ustawić?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Jak w temacie. Podobno przestawienie wałka o 8 stopni. Daje podobny rezultat jak wałek sportowy
I tu pytanie:
W którą stronę (lewo czy prawo)??
8stopni to ile zębów?
Podobny efekt do jakiego wałka, jeśli to coś wogóle daje?

Z góry dzięki
  
 
Coś daje ale przy innych przeróbkach: głowica powinna być splanowana! Co do tego czy daje takie osiągi jak wałek sportowy to nie wierze bo wtedy by nikt nie robił wałków sportowych . Ale różnica jak się przestawi fazy rozrządu na pewno jest. Wałek przesuwa się o 8 stopni w lewo tj. rozpiłowuje się otwory mocujące duże kolo rozrządu o 2mm w lewo po obwodzie.


Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: leju1 dnia 2005-03-17 00:28:51 ]
  
 
Moim zdaniem to glupota. To przeciez nie jest zaden tuning jak chcesz miec lepsze osiagi to waleczek 555 glowice "zetnij" 3,5mm 4,0mm ztocz i wywaz kolo zamachowe troszke zabawy z gazniczkiem i glowica-chodzi tu o kanaly oraz prowadnice i cheja
  
 
A opcja na zwiekszenie osiagow bez znacznego zwiekszenia spalania to poczciwa turbinka Kowalskiego, jezeli masz troszke zdolnosci manualnych to bedziesz w stanie ja odpowiednio przygotowac. Orginal jest po prostu bardzo niedokladny i jak to na masuwe niedbale zrobiony, pare godzin w garage i masz wieksza dynamike silnika, a mi na przyklad palil mniej miasto 5,5l 6,0l
  
 
To jest tak:
Jak tylko napomknąlem ojcu o sportowych wałkach to od razu powiedział mi o przestawieniu fabryki o 8 stopni. Dlatego też pytam, bo nie słyszałem wcześniej o tym.
A głowicę mam już zaklepaną u Vader-Qba. Splanowana o 2,5mm. Tylko poler zostaje
  
 
To jak jest z tą turbinką??
Trzeba wyszlifować tylko, czy jeszcze coś trzeba zrobić
  
 
Musisz wypolerowac i zeszlifowac wszystkie karby po odlewach, a po drugie lopatki tej turbinki sa stanowczo za grube i nie wywarzone, trzeba je "pocienic" z 1,5mm do 0,8mm najmniej i gorne krawedzie zeszlifowac na ostro, lopatki turbinki tez musza byc wypolerowane. Pamietaj o wywarzeniu, nie bedziesz w stanie zrobic wywarzania dynamicznego wiec zastosuj metode wywarzania statycznego, jezeli nie wiesz o co chodzi to moge napisac:]
  
 
Jak z 1,5mm zrobić 0,8 A wywarzenie statyczne to to żeby się sama nie obracała? Jak ją zostawie w jednym położeniu to ma w nim zostać?
  
 
no mniej wiecej z tym wywazaniem rozumiesz. Turbinka ma 3 lopatki ustaw je tak zeby dwie byly u gory a jedna w pionie u dolu nie moze sie sama przekrecic jak ja pusciszoszywiscie os obrotu jest ustawiona w poziomie nie w pionie. Jezeli chodzi o "pocienienie" lopatek to najlepiej na poczatek grubszy pilnik i dojechac nim do 1,0mm a pozniej igleczek "gladzik" tzn. delikatny no a na koniec drobny papier scierny a pozniej polerka, trzeba uwarzac zeby nie polamac lopatek
  
 
Jednym slowem potrzeba duzo precyzji i cierpliwosci, ale zyskujesz wieksza sprawnosc tego urzadzenia, no i trwalosc.!!!
  
 
Oki, dzięki teraz rozumiem.

I czekam na dalsze wskazówki co do wałka
  
 
Wiele osob mowi ze to ostatnia sciema i gowno, nie zgadzam sie z tym pogladem!!!! Oczywiscie nie jest to walek Swiatka i takie tam ale do normalnej eksploatacji w sam raz, jak juz wspomnialem mniejsze spalnie i wieksza dynamika. Powracajac do tego ze niektorzy traktoja to za shit, to teraz taka mala lekcja-gaznik malucha jest ztosunkowo blisko komory spalania wiec nie daje mu to mozliwosci dobrego wymieszania paliwa, zakladajac turbinke zwiekszasz ta odleglosc a dodatkowo wymieszanie jest leprze przez ruch obrotowy turbinki, przypuszczam ze smieja sie z tego ze nie doladowuje ona wiekzego cisnienia do cylindra to prawda ale taki rodzaj jej dzialania to nie jest zprzeczny z def. im stopien wymieszania paliwa z powietrzem jest leprzy tym silnik ma wieksza sprawnosc, mowiac kolokwialnie-wykozystuje to paliwo ktore wczesniej niezupelnie spalone wydmuchiwal do atmosfery. Stopien w jakim paliwo miesza sie z powietrzem jest bardzo waznym elementem w silnikach spalinowych!
  
 
Z tad wziol sie wlasnie wtrysk wielopunktowy i komory wirowe w np. dieslach
  
 
Zmniejsza spalanie i poprawia osiągi : splanowanie głowicy.

A turbinka poprawia niby osiągi tylko w niższym zakresie obrotów - silnik jest elastyczniejszy, poza tym turbinka była robiona dla jazdy ekonomicznej, a nie dynamicznej
  
 
turbinke trza...poprostu zamontowac bez "tego wentylatorka"...
poprostu jako doadtkowy dystans pomiedzy glowice a gaznik..takie wiekszy kolektor...ale wyrownanie jej wew kraedzi..to tak jak "poprawienie dolotu...
to tak jakbys chcial miec dynamike a nie ekonomike
jak chcesz tylko ekonomike to zostaw to smigielko
jak wiadomo..w tym wypadku...kompromis zostaje tylko osiagniety wylacznie poprzez SWAPa

  
 
Turbinka przy w pełni seryjnym silniku rzeczywiście poprawia osiągi ale w przypadku gdy już mamy dłubnięty silnik to moża nawet nam go mulić, także do przerobionych silników nie polecam. Co do przestawiania faz rozrządu to jest to oczywiście tuning mechaniczny i to dosyć miarodajny ale jak już wcześniej pisałem połączony musi być z innymi przeróbkami. Bardzo dużo ludzi jeździ z przestawionymi fazami i są zadowoleni, tym bardziej jeżeli kogoś nie stać na drogi wałek to jest dobra opcja.


Pozdrawiam
  
 
Zeby turbinka dawala dynamike a nie tylko ekonomike to zmniejszamy grubosc lopatki i jej ksztalt u gory bo ja zaostrzamy, silnik nie reaguje wolno na pedel gazu bo opory krecenia sie turbinki sa duzo mniejsze. A w silniku ktory chcemy robic jako silnik do kjs czy po prostu mocna jednostka napedowa, oczywiscie ze turbinka sie nie nadaje. Wtedy w modyfikacje dolotu wchodzi zwiekszenie odleglosci gaznika od komor spalania, oczywiscie przerobienie gaznika dyfuzor, rurka emulsyjna dysze gardziel i takie tam.
  
 
witam ja mam tak zrobione czyli na SZAYA silnik,i daj emaly wzrtos mocy ( ale niejest lepszy od walka sport) bo jezdzilem kiedys moim malcem na 385 i chetnie bym wrocil , co do turbinki , top pewenie nchodzi wam tylko zeby sluzyla jako podstwaka!! ja tez juz cos takiego mam z alu 40mm+ta podstawka ebonitowa 20mm !!! teraz trzeba tylko go mocno wyregulowac !!!!! ale ogolnie jest OK
  
 
wpisz w wyszukiwarce "fazowanie" i wszyskto się rozjaśni..
dośc pierdolenia