MotoNews.pl
  

Trzecia wymiana łożyska w ciągu roku !!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam !

Dopadł mnie dziwny problemik. Mianowicie w ciągu roku wymieniałem dwa razy łożyska w tym samym przednim kole. Objawy typowe - zwykle zaczynało coś dziwnie gruchotać pod kołami. Ra założyłem oryginalne japońskie a innym razem podróbke. Efekt ten sam. Pierwsze wytrzymało 6 miesięcy , a drugie tylko 5 i wychodzi na to że teraz będę musiał zakładać trzeci raz nowe łożysko !
Podejrzeam że coś go psuje ale nie wiem dokładnie co. Mechanik zasugerował wymiane całej piasty z łożyskiem. Mój wózek to Toyota Carina 2 1987. Zamówiłem już nawet zwrotnice z piastą i łożyskiem na szrocie ( śmieszna cena bo 100 zł) . Aha kilometrów zrobiłem w ciągu roku może 2000 więc raczej nie jest to dużo.
Macie jakiś inny pomysł?

pozdrawiam wszystkich
  
 
Sorry w ciągu roku zrobiłem 20000 km ale i tak nie jest to dużo)))
  
 
jakie masz opony??? czy masz dobrą geometrię???
  
 
Witam
Ja też wymieniałem łożysko, ale tylko raz. Japonski zamiennik kosztował 150zł.

Może rzeczywiście cos z piastą - jesli wcześniej bylo długo jeżdzone na huczącym łozysku to miała prawo sie wyrobic ....
Zakładają Ci to łozysko na prasie? Może mało sie starają .. albo smar brudny dają

Tak jak pisze rogacek - wyważone masz koła?

Pozdrawiam.
  
 
Nie to żeby coś, ale czy byłeś przy wymianie tego łożyska ? Ja własnoręcznie wymieniłem u siebie jakieś 55tys km temu i nic się nie dzieje. Miałem spore trudności ze zdjęciem wewnętrznej bieżni z ośki. Może mechanikowi nie chciało się babrać ? Łożysko było jakieś japońskie.
Pozdro.
  
 
Nie ździeliłeś nigdzie kołem przed tym łożyskiem pierwszym???

Stawiam na piastę!!!
Kiedyś w Matizie miałem taki przypadek że kobiecie staneło koło bo łożysko padło i po zmianie starczało na 200-400km. i kicha zmieniliśmy łożysko i piastę i OK

Pozdro.
  
 
Zakładając, że przeguby są ok (a mogą też dawać różne odgłosy) to stawiam na piastę.
Miałem tak w oplu - wymiana 2 łożysk nie pomogła, dopiero ktoś bardziej zaangażowany sprawdził, że piasta jest wyrobiona i każde nowe łożysko obraca się samo z siebie po pewnym czasie.
  
 
Więc szanowny kolego a ja stawiam na zwrotnice (przecież gdyby coś było z piastą nie tak to mechanik by to widział).
To o co obstawiamy?
  
 
Witam!

Dzięki za podpowiedzi. Sciągnąłem dzisiaj ze szrotu całą zwrotnice z piastą i łożyskiem.
Mechanik zamontuje ją całą. Po rozebraniu koła łożysko dosłownie rozsypało się !
Myśle że ta wymiana raz na zawsze zakończy ten problem. Mechanik jest ok doświadczony i zawsze się bardzo stara więc nie sądze żeby to była kwestia złego założenia łożyska.

pozdrawiam
  
 
UUUUUUUU ale szkoda

A już myślałem ,że się założę z SerwisS o cosik fajnego
Szkoda.

Pozdro.
  
 
Cytat:
2005-03-18 13:45:25, serwisSJ pisze:
Więc szanowny kolego a ja stawiam na zwrotnice (przecież gdyby coś było z piastą nie tak to mechanik by to widział). To o co obstawiamy?



To ja proszę o interaktywną lekcję
Piasta nie jest integralną częścią zwrotnicy?

Ja obstawiam że "zepsuło się to, w czym mocowane jest łożysko"
Hmmm burza mózgu... czy w przypadku łożysk maszynowych instnieje pojęcie "piasty", o bieżni mówić przecież nie można ?

Pozdrawiam
Pytalski
  
 
No cóż zostało wymienione i na razie mam spokój. Mechanik niezauważył jakiś widocznych objawów zużycia zwrotnicy czy piasty. Wymieniłem więc całą zwrotnice z łożyskiem i piastę. Być może wystarczy jakaś niezauważalna wada któregoś z podzepołów aby rozwalić łożysko.
Misiek - piaste można wymontować ze zwrotnicy nie jest tam na stałe.

pozdrawiam
  
 
Ech Misiek

-Zwrotnica jest to ten element do którego montowany jest amorek i wachacz dolny
-Piasta jest to ten element który jest wciskany w łożysko i do którego jest montowane koło i tarcza hamulcowa oraz przegób.
-Bieżnia jest to element łożyska po którym pracują kulki

Proste!

Pozdro dla Pytalskiego.
  
 
Cytat:
2005-03-18 18:01:54, Kafi pisze:
Ech Misiek
-Zwrotnica jest to ten element do którego montowany jest amorek i wachacz dolny



No tyle to wiem

Cytat:
-Piasta jest to ten element który jest wciskany w łożysko i do którego jest montowane koło i tarcza hamulcowa oraz przegób.



Aaaaa. Kumam. Czyli ten "trzpień" który wchodzi w otwór w łożysku.. W myśl tej "definicji" zgadzam się PiterK - piasta jest ściągalna
Do tej pory myślałem że piasta to to, co jest na zewnątrz. Jak nazwać tą zewnątrzną część - chociażby w rowerze... w życiu codziennym mówi sie na to własnie piasta... gniazdo łożyska?
Ale się dzisiaj dokształcimy drodzy użytkownicy forum Nie musicie dziękować

Cytat:
Bieżnia jest to element łożyska po którym pracują kulki
Proste!



To tez wiedziałem
Nie muszą być kulki

Cytat:
Pozdro dla Pytalskiego.


Pozdro
  
 
Misiek jeśli chodzi o auto, to w przedniej osi aut z przednim napędem zazwyczj są łożyska kulowe!!

Pozdro.
  
 
A czy ja mówie ze nie?
U mnie są kulki. Sprawdzone empirycznie

Pozdrawiam
  
 

Oj Misiek! Ty to Masz problemy

Pozdro.
  
 
"Ja obstawiam że "zepsuło się to, w czym mocowane jest łożysko"
czyli obstawiałes to co ja zwrotnicę.
Standardowy problem, zwrotnica jest "owalna" i dlatego ściska dwustronnie łozysko.
  
 
Ja obstawiałem piastę bo jak do tej pory nie spotkałem się ani nie słyszałem aby auto nie po dzwonie miało krzywą zwrotnicę znaczy owalną po dzwonie i owszem.
Zawsze trasiałem na piasty przekoszone osiowo i one doprowadzały do szybkiego zużycia łożyska.
Ale .............. tyle szkół i przypadków ile warsztatów!

Pozdro.
  
 
Kafi wspominajac o tym dzwonie i krzywej zwrotnicy przypomniales mi moja sytuacje. Jakis czas temu moja Cari miala dzwona, dostala w lewe tylne kolo, czego skutkiem bylo troche klepania i do dziasiaj krzywe kolo (nie felga). Bylem w roznych warsztatach i mechanicy nie wykazali zadnych luzow ani zagrozenia, samochodu nie znosi i jedzie bardzo ladnie tylko opona sie nie rowno zuzywa i jest to dobrze widoczne. Kolo jest lekko pochylone w strone samochodu! Slyszalem tez, ze BMW ma tak ustawione kola dla leprzej przyczepnosci na zakretach . Moje pytanie jest takie, czy da sie to naprawic, jakies prostowanie, naciagnie czy wymiana jakiegos elementu?? Pozdro