Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
jac25 Corolla E11 Świebodzin | 2005-03-20 10:49:00 Brunox Epoxy - czy jakos tak sie pisze.
To "jakieś coś" bezbarwne na bazie żywic epoksydowych z różnymi dodatkami. Poszukaj o tym nawet na motonews.pl gdzies na forum o korozji. Drogie (30zł) ale podobno skuteczne. Ja mam ale jescze nie używałem ![]() To rozpuszcza rdzę i zapobiega dalszej korozji ale zawsze lepiej usunąć rdze i dopiero malować zresztą sam poszukałem ![]() 1-sza linka 1-ga linka i 3-cia linka [ wiadomość edytowana przez: jac25 dnia 2005-03-20 10:52:18 ] |
![]() Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2005-03-20 11:28:30 Ja właśnie użyłem Brunaoxa przy dziurach do montaży dachowego i wygląda OK (przy okazji radzę wszystkim sprawdzić, czy nie zaczyna się tam korozja póki nie wyjdzie spod uszczelki). Wyczyściłem rdzę do blach tam gdzie się dało, pomalowałem tym ustrojstwem (ważne, żeby nie maczać pędzelka, który m się maluje bezpośrednio w pojemniku z preparatem - nalezy sobie odlać odpowidnią ilość i później już nie można jej spowrotem wlać do pojemnika). Faktycznie rozpuściło rdzę (albo raczej ją wyżarło), zrobiło się czarne i gotowe do pomalowania podkładem.
Problem z tym, że bardzo długo schcnie ![]() |
Kerad Kalisz | 2005-03-20 12:03:59 Korozje zawsze trzeba zdrapać-usunąć do gołej blachy-a dopiero pużniej dobierać farby. ![]() ![]() |
![]() chasmo Ford Escort 5d Kraków | 2005-03-20 21:32:17
Powiem tylko, że ja raz tak robiłem - cortanin, a na to podkład i farba ale ... odłaziło. Potem się dopytałem dokładnie sprzedawcy i .. na cortanin nie powinno się kłaść akrylowej. Teraz znalazłem Corr-Active - podkładowa i "przeciwrdzenna" na którą można kłaść akryl. Może ona? Pozdr |
![]() sirtom Essie '94 1.6 EFI Kraków | 2005-03-20 22:21:25 Zeby robota była zrobiona z tzw. jajami to nie ma skutecznej farby na rdzę. Blache odczyścić z rdzy do czyścutka, potem odtłuścić( jak trzeba zaszpachlować),nałożyć podkład pod farbę ( w żadnym wypadku minia, bo ściąga wilgoć, poza tym utwardza się pare miesięcy )., i dopiero lakier nawierzchniowy ftalowy karbamidowy albo akrylowy. Ten pierwszy jest tańszy, ale po nałożeniu trzeba go zmatowić papierem 1200 i dopiero polerowac, albo droższy akryl, ale od razu ostateczny wygląd po nałożeniu. Różnice w cenie i pracochłonności są szczególnie widoczne przy lakierowaniu całego auta. A jeśli chodzi o inhibitory rdzy to tylko półśrodek, nie zabardzo trwały. |