Wymiana oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W co muszę się zaopatrzyć chcąc wymienić olej w silniku 1.5 dohc? (oczywiście oprócz samego oleju i filtra) Jaki klucz do spustu, jakieś uszczelki? Nie mogę jakoś znależć tego na forum Z góry dziękuję
Vajta
 
 
Aaaaa, moja skleroza (12, 13, 17?), no tak a ostatnie kilka razy na zmiane podjezdzalem na stacje...
Wez klucz rozkrecany to napewno olej spuscisz Moze byc potrzebna opaska do odkrecenia filtra ale jesli filtr masz czysty i troche pary w lapach to odkrecisz "rekodzielem". Przed wkreceniem nowego posmaruj jego uszczelke olejem.
Polecam dodawanie do oleju specyfiku pod nazwa Motor Life, ktory to zmniejsza zuzywanie sie silnika podczas zimnego rozruchu.
  
 
odnośnie tych specifików dodawanych do oleju....to ja bym nie polecał...... widziałem co te magiczne środki robią z silnikami

Generalnie najlepszy jest zwykły dobrej jakości olej - moim zdaniem (poparte doświadczeniem na własnym silniku) - najlepszy jest Mobil 5W50 pełny syntetyk.....
Jak nie masz kasy to nienajgorzym rozwiązaniem może być lotos 5w40


Natomiast NIE polecam wynalazków w stylu Castrol Magnatec..... Zalałem go raz i mi starczy - silnik potrzebował ok 1 litra na 10 tys dolewki, i stukały popychacze zaworów.

Po powrocie do mobila wszystko się uspokoiło.
- czyli nic nie stuka - i jak wlewam przy wymiania 4 litry - to po odpaleniu zalaniu filtra i ogólnie rozprowadzeniu oleju po silniku mam 3/4 skali na bagnecie. Po przejechaniu 10 tys mam 1/4
  
 
U nas w 1.5 wchodza niecale 4 litry wiec pod koniec nalewania uwazaj, by w bance zostalo -/+ 0.4l.
  
 
Dzięki dobrzy ludzie za podpowiedzi.
Jeżeli chodzi o odkręcanie filtra oliwy to oprócz silnych łapek mam dwa sposaby(może się to komuś przyda), pierwszy to pasek klinowy, drugi to wkrętak; po prostu przebijam nim i tak już bezużyteczny filtr i kręcę jak korbą.
pozdrowienia
Vajta
 
 
Chciałbym zrobić wymianę samemu więc :
Gdzie jest korek spustowy w 1.8 ?
Czy mogę to zrobić bez kanału ?
  
 
jest w misce olejowej.... w najniżej położonym punkcie

kanał by się przydał......albo jakiś podnośnik ...fabryczny do tego się nie nada, gdyż przechyla samochód.

pamiętaj o wymianie filtra!
  
 
coby nie mnożyć wątków w moim Espero 1,5 do 90 tys był lany shell ultra syntetyk 5W40 , a potem mineralny Shell (15W 40) . Samochód ma 106 tys. przebiegu . Czy można mu zalać syntetyk 5W40 lotos czy bezpieczniej jest nalać półsynetyk. Ja bym wolał nalać od razu syntetyka, ale jestem ciekaw co sądzą inni Klubowicze.
PS.
Padł mi tylni tłumik - 150 zł do tyłu. Czy te wydatki się nie skończą?
  
 
Cytat:
2003-04-02 12:53:33, BOJKOT pisze:
coby nie mnożyć wątków w moim Espero 1,5 do 90 tys był lany shell ultra syntetyk 5W40 , a potem mineralny Shell (15W 40) . Samochód ma 106 tys. przebiegu . Czy można mu zalać syntetyk 5W40 lotos czy bezpieczniej jest nalać półsynetyk. Ja bym wolał nalać od razu syntetyka, ale jestem ciekaw co sądzą inni Klubowicze.
PS.
Padł mi tylni tłumik - 150 zł do tyłu. Czy te wydatki się nie skończą?




Można spróbować, jak silnik oleju nie bierze, przebieg jest mały.

W autach starych robią tak, że najpierw leją olej i spuszczają go po 1-2 tyś. km. Następnie nalewają nowy syntetyczny. Koszty wieksze, ale ma to za zadanie usunąć osad z silnika nagromadzony podczas pracy na gorszym oleju.
  
 
Cytat:
Padł mi tylni tłumik - 150 zł do tyłu. Czy te wydatki się nie skończą?



Jak to już kiedyś napisałem. Samochodziarz jest szczęśliwy 2 razy w życiu - gdy kupi samochód i gdy go sprzedaje.