Sprawdziłem kody błędów - wyniki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
kod nr 28 Czujnik tlenu 1, (cylindry 1 i 4), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika
kod nr 38 Czujnik tlenu 1 (cylindry 1 i 4), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika.
kod nr 45 czujnik prędkości pojazdu

Jak można jeszcze sprawdzić sondę lambda, bo wnioskując z kodów 28 i 38 mam ją uszkodzoną.

Co robić z tym czujnikiem prędkości pojazdu? Ktoś go kiedyś wymieniał albo miał podobny problem?

Dodam, że test przeprowadziłem diodą na wyłączonym silniku.
Podobno jest jakaś procedura testowa na uruchomionym silniku?
Z czym to się je?

dohc@op.pl
  
 
Jeśli chodzi o sondę to ja miałem kod 38. Powodem był brak masy na sondzie. Sprawdź napięcie na szarym przewodzie. Powinno byc bliskie 0V. Jeśli jest więcej to pociągnij dodatkowy przewód do masy.
A jeśli chodzi o czujnik prędkości to sprawdź połączenie z instalacją samochodu.
Po wszystkim zresetuj kompa i jeszcze raz sprawdź błędy.
  
 
buuuuuuuuuuuuuuuu
a ja dalej sobie nie poradziłem z kodami, chyba jakiś lewy jestem.
Powiedzcie mi czy po podłączeniu diodki miedzy plus a styk 17 już wam się zapla dioda?? - u mnie tak. A może powinna dopiero po zwarciu tych dolnych styków 48 i 40????
ale poźniej moge czekać i czekać i NIC, żadnego mrugnięcia, czy to na włączonym zapłonie czy na uruchomionym silniku.
  
 
Przecież w materiałach dotyczących kodów jest kilka tabel wykazów błędów dotyczących różnych silników.Czy aby napewno skorzystaliście z właściwych?Bardzo mnie dziwi że macie z tym problemy...tymbardziej że przecież jest dokładny i przejrzysty opis do tego oraz rysunek co i jak trzeba zewrzeć i w którym gnieździe.
  
 
A może podasz link do tych materiałów albo na pocztę podeślesz?
Z góry dzięki
  
 
Cytat:
2005-03-21 22:01:03, Henryk pisze:
Przecież w materiałach dotyczących kodów jest kilka tabel wykazów błędów dotyczących różnych silników.Czy aby napewno skorzystaliście z właściwych?Bardzo mnie dziwi że macie z tym problemy...tymbardziej że przecież jest dokładny i przejrzysty opis do tego oraz rysunek co i jak trzeba zewrzeć i w którym gnieździe.


Mnie niestety też dziwi że nie mogę uzyskać odpowiedzi chociaż robiliście taki test już pewnie setki razy.
Zapytam jeszcze raz może się uda:
Powiedzcie mi czy po podłączeniu diodki miedzy plus a styk 17 OD RAZU się zapla dioda?? (u mnie tak) czy dopiero po przekręceniu zapłonu.
Może instalacja gazowa ma z tym coś wspónego że nie moge odczytać kodów??null
  
 
Dioda zapala się od razu kiedy połączysz styk 17 z plusem aku i zewrzesz pozostałe dwa styki. po pewnym czasie miga kilka razy - oznacza to poczatek testu, a później pojawiaja się juz kody błędów. Ja tez niedawno robilem test i miałem problemy ze zczytanie niektórych kodów (diodka migała troche inaczej niz to było opisane). Mniej więcej tak to wygląda.
  
 
Cytat:
2005-03-23 15:58:29, tomcat pisze:
Dioda zapala się od razu kiedy połączysz styk 17 z plusem aku i zewrzesz pozostałe dwa styki. po pewnym czasie miga kilka razy - oznacza to poczatek testu, a później pojawiaja się juz kody błędów. Ja tez niedawno robilem test i miałem problemy ze zczytanie niektórych kodów (diodka migała troche inaczej niz to było opisane). Mniej więcej tak to wygląda.



Dzieki za odpowiedź.
Bez zwierania 48 i 40 też mi świeci, sprobuję jak się ściemni może sie uda.
  
 
Tu można coś na ten temat poczytać.
Dzięki Henryk.


http://www.fordescort.no-ip.com/index2.php?strona=download&zawartosc=download%2Fserwis


http://republika.pl/ford_escort/



Cholera, nie wiem jak zrobić aktywne linki. Może ktoś podpowie (na priv albo gg, żeby nie mieszać).

[ wiadomość edytowana przez: Tsport dnia 2005-03-23 21:40:16 ]
  
 
Cytat:
2005-03-23 15:58:29, tomcat pisze:
Dioda zapala się od razu kiedy połączysz styk 17 z plusem aku i zewrzesz pozostałe dwa styki. po pewnym czasie miga kilka razy - oznacza to poczatek testu, a później pojawiaja się juz kody błędów. Ja tez niedawno robilem test i miałem problemy ze zczytanie niektórych kodów (diodka migała troche inaczej niz to było opisane). Mniej więcej tak to wygląda.



NO dokładnie. Jakoś tak głupio na początku miga ta dioda i tez nie wiedziałem od kiedy mam zacząć liczyć.

I w sumie chyba nic nie policzyłem. bo za pierwszysm razem się pomotałem, a potem to się chyba pokasowały błędy bo się 11 tylko odliczał
  
 
Cytat:
potem to się chyba pokasowały błędy bo się 11 tylko odliczał





Tsport miał tak samo. Essi dopóki się nie rozgrzał chodził jak czolg i kopcił jak lokomotywa, a mimo to komputer pokazywał że nie ma usterek. Teraz trzeba troche pojeżdzić żeby znowu kilka złapał .

P.S. U mnie w 1.6 16v kody się nie kasują.
  
 
Cytat:
2005-03-24 10:34:35, tomcat pisze:
Tsport miał tak samo. Essi dopóki się nie rozgrzał chodził jak czolg i kopcił jak lokomotywa, a mimo to komputer pokazywał że nie ma usterek. Teraz trzeba troche pojeżdzić żeby znowu kilka złapał . P.S. U mnie w 1.6 16v kody się nie kasują.



Niop, juz troszkę od tamtego sprawdzania pojeździłem, więc pewnie troszkę błędów będzie

I mam taki pomysł, że jak teraz będę sprawdzał to nakręce fonem filmik jak mróga, al koledzy z forum mi pomogą to wszystko policzyć
  
 
Cytat:
2005-03-25 00:43:38, MasterCheat pisze:
I mam taki pomysł, że jak teraz będę sprawdzał to nakręce fonem filmik jak mróga, al koledzy z forum mi pomogą to wszystko policzyć



Jakbyś chciał opatentować ten pomysł to byłem pierwszy (chyba, żę ktoś jeszcze tak cudował). Na zimnie nie chciało mi się liczyć i pisać na karteluszce .... no to aparat i . kręcimy

Pozdr
  
 
Cytat:
2005-03-25 08:10:08, chasmo pisze:
Jakbyś chciał opatentować ten pomysł to byłem pierwszy (chyba, żę ktoś jeszcze tak cudował). Na zimnie nie chciało mi się liczyć i pisać na karteluszce .... no to aparat i . kręcimy Pozdr



spoko, prawa autorskie zostają u Ciebie

ale ja pomysła i tak wykorzystam
  
 
No to test zrobiony, filmik nakręcony, ale nie mam go gdzi umieścić, żeby go pokazać

ale z moich przypuszczeń pojawiały się kody 45 i 27, czy ktoś może mi powiedzieć co mi dolega???
  
 
Wyslij mi na maila, umieszcze
  
 
Cytat:
2005-03-26 13:53:25, toradek pisze:
Wyslij mi na maila, umieszcze



Dizęki toradek, już wysyłam
  
 
A wiec jest - milego ciagniecia, niestety nie zdazylem obejrzec. Pozniej to zrobie i podam moje wyniki

Filmik
  
 
i nikt nie pomoże??
  
 
Dioda diodą ale czy piesek też był jakoś podłączony???
Wyszczekał więcej błędów niż pokazała dioda.

A tak na poważnie to jakoś nie mogę się tego doliczyć.