MotoNews.pl
7 Uszczelka pod głowica (88015/0)
  

Uszczelka pod głowica

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanie jak zmienic uszczelke pod glowica 525 rok 90
  
 
a wiec bedziesz potrzebowal klucz dynamometryczny, kolejnosc przykrecania srub i moment dokrecania tych srub, a tak poza tym to trzeba sporo rozebrac jezeli sam nie dasz rady lepiej oddaj to mechanikowi, musisz oznaczyc wzajemne polozenie kola walu rozrzadu i lancucha rozrzadu badz jak chyba u Ciebie bedzie pasek zebaty tego nie jestem pewien, trzeba wykonac kreske przez lancuch i kolo rysikiem lub srubokretem i po zdjeciu kola nie ruszaj walem!!!!! pozniej jak juz zdejmiesz glowice to trzeba przygotowac powierzchnie bloku i glowicy do polozenia nowej uszczelki, i zaleca sie po kazdym odkreceniu srub mocujacych glowice ich zmiane na nowe ale z praktyki dopuszcza sie uzycie max 2 razy tych samych podaje kolejnosc dokrecania srub i momenty (stoisz z prawej strony auta i patrzysz na glowice)
odkrecanie w kolejnosci odwrotnej od 14 do 1

14 10 4 2 6 8 12
11 7 5 1 3 9 13

to jest kolejnosc dokrecania srub idac od pierwszej a teraz momenty
momenty tycza sie srub z łbem Torx
1 etap: dokrecic sruby kluczem dynamometrycznym 30 N-m
2 etap: dokrecic sruby sztywnym kluczem o 90stopni
3 etap: dokrecic sruby sztywnym kluczem o 90stopni
Miedzy kolejnymi etapami nie wymagane sa przerwy ani nagrzewanie silnika
Dane do silnika 6cylindrowego w E30 ale to chyba to samo
  
 
jeszcze raz kolejnosc troche jasniej
14....10....4....2....6....8....12
11.....7.....5....1....3....9....13
  
 
to ja jeszcze dopytam...
jak przygotować blok i głowicę? (przetrzeć drobnym papierem ściernym? jakim?)
ile może kosztować na prawdę dobra uszczelka pod głowicę? (e-34 '88 M20)
pozdrawiam
  
 
ja moge Ci tylko powiedziec ze jest cos takiego jak planowanie glowicy badz bloku, nie wiem co to ma na celu moze ktos sprostuje (wydaje mi sie ze obrobka na maszynie obu powierzchni, delikatne zjechanie ale uwazajac zeby nie bylo to za duzo aby nie zmniejszyc komory spalania ale w tej kwestii moge sie mylic) obie powierzchnie trzeba oczyscic papierkiem sciernym z pozostalosci dawnej uszczelki i ogolnie wlasnie w ten sposob przeczyscic powierzchnie uwazajac aby nic nie wpadlo do otworow, papierkiem chyba najlepiej 2000... jaka uszczelka najlepsza to nie mam pojecia
  
 
acha. No to ok. Planowanie to nic innego jak szlifowanie płaskich powierzchni - raczej maszynowo. Zastanawiałem się jedynie, czy można to zrobić bez planowania głowicy, a jedynie czyszcząc ręcznie. W fso i maluchu takie rzeczy robiłem i było (na płaskim stole papier ścierny i wio!) ale tu...? dlatego dopytuje.
POzdrawiam
  
 
Jeśli ma być zrobione to dobrze to bez planowania głowicy się nie obejdzie
  
 
Bez planowania rzeczywiscie się nie obedzie. Ale do czyszczenia bloku nie uzywaj papieru sciernego!!! Zawsze jakać część materiału ściernego dostanie sie do kanałów w bloku i po odpaleniu będzie sobie krążyć z olejem albo płynem chł. A co to oznacza to już chyba wiesz. Ja to zawsze robię nożem i mam przy tym zawsze włączony odkurzacz. A jak chcesz zaszaleć to w sprzedaży sa specjalne środki do usuwania starych uszczelek.
  
 
Cytat:
oczyscic papierkiem sciernym z pozostalosci dawnej uszczelki i ogolnie wlasnie w ten sposob przeczyscic powierzchnie uwazajac aby nic nie wpadlo do otworow, papierkiem chyba najlepiej 2000...


tym papierem można polerować lakier a nie usuwać starą uszczelkę
  
 
wszystcy chcecie planować głowicę ale po co to już nie wiecie(pewnie po to żeby coś porobić)
---
głowicę wyrównuje się w celu usunięcia zwichrowania i wypaczeń(często występuje przy nieprawidłowym demontażu lub przegrzaniu silnika)
---
podstawą do podjęcia dec. o równaniu jest jak mocno jest pokrzywiona
---
np.jeśli jest wygiętra w łuk to po splanowaniu powierzchni -to łożyska wałka rozżądu które były obrabiane w fabryce na prostej głowicy też wygieły się w łuk a po splanowaniu ten łuk pozostanie i wałek będzie zapierał i szybko wytrze otwory łożysk dostanie luzów i głowica do kolejnej regeneracji(500zł roswiercanie)
---
więc jeśli nie ma głębokich rys i na długości 15cm nie wchodzi pod płaski przymiar listek szczelinomierza 0.1mm-0.15mm to równanie jest niekonieczne
---
są 'fachowcy' co ulepszając uszczelkę podgłowicową dają silikon
nie rozumiejąc jej budowy
*uszczelka tylko na super suchą bez oleju powierzchnię*
---
chciełbym zobaczyć silnik po remoncie wg.zdobytych rad na forum
(kto z większości domowych mechaników ma klucz dynamometryczny-porządny 500zł)
---
to ja tyle chciałem od siebie ...CZEŚĆ
  
 
michal16v ma racje z takimi zabiegami jak planowanie glowicy trzeba sie udac do warsztatu i to nie byle jakiego! za pomoca samych rad z forum i tak ktos tego nie zrobi prawidlowo.
  
 
Hmm.... z tego co mi wiadomo w naszych wozach nie planuje się głowicy, uszczelki są robione na jeden wymiar(chodzi o grubość), tak przynajmniej klarował mi mój mechanizator. BMW nie dopuszcza planowania głowicy, ewentualnie przy złym stanie wymiana. W grudniu wymieniał mi mechanik uszczelkę i nie widział potrzeby(na szczęście) planowania głowicy, lub innych cudów.Czy się myle ???????????

[ wiadomość edytowana przez: olafson3 dnia 2005-03-23 08:23:51 ]
  
 
ale nam się dostało...
Jestem mechanikiem z wykształcenia (studiowałem, więc nie mam praktyki w samochodówce - tyle co przy własnych autach) i wiem zarówno co to jest planowanie jak i po co się je wykonuje na głowicy. Wiem też z mojego skromnego doświadczenia, ze każde auto jest inne i to, co przechodziło mi w fso tu może nie zdać egzaminu i odwrotnie. Warto dopytać osoby które już coś takiego robiły - to chyba nie grzech? Zresztą po to jest to forum...
Na pewno bede się posiłkował głównie tym, co jest w książce Haynes'a, a do warsztatu żadnego nie pojadę na pewno. Nie ufam żadnemu ale to żadnemu mechanikowi. Może to mój pech, ale moja opinia o tej "kaście" jest baaaaardzo niska. Wolę coś sobie sam spaprać i zrobić to jeszcze raz, kupić pożądne narzędzia, porządne części i przynajmniej wiem, że nikt mi nie podmienił części, nikt nie spaprał czegoś, nie próbuje mi wmawiać pierdół (powinni za to zamykać) sądząc że nie wiem o co chodzi, a wszystko to jeszcze za jakieś chore pieniądze!
Tak więc - dzięki wszystkim za rady i opinie - na pewno z części z nich skorzystam. Nie skorzystam za to z naszych serwisów, gdzie w moim mniemaniu panuje banda niedouczonych złodziei i patałachów. Prawdziwych fachowców i na dodatek na tyle uczciwych, by nie zdzierać z człowieka jest na prawde niewielu.
Pozdrawiam i miłego dnia!
PS.Tak, planowania tej głowicy na pewno nie będę robił sam (nie dorobiłem się szlifierki stołowej ), ale długo się będę zastanawiał który warsztat wybrać.
  
 
Cytat:
(kto z większości domowych mechaników ma klucz dynamometryczny-porządny 500zł)

przydał by sie też kątomierz
  
 
miachal16v jak narazie to tylko uzytkownik kornat stwierdzil ze bez planowania sie nie obejdzie, jakbym zobaczyl jakies wybrzuszenia, szpary czy cos w tym stylu to pomyslalbym o planowaniu a nie zauwazylem nic takiego wiec planowania nawet w glowie nie mialem a Ty zaraz piszesz "wszyscy chcecie planowac (pewnie po to zeby cos porobic).."
I druga sprawa ze nigdy bym sie nie podjal czegos takiego jak planowanie na wlasna reke
I zgodze sie ze jak sie zrobi samemu to raz ze taniej i wiesz co zostalo zrobione i jak a mechanikom nie zawsze mozna zaufac, kazdy kombinuje po najtanszych kosztach zeby zarobic
  
 
Jakaś epidemia chyba panuje. Mam cztery wózki do zrobienia i w każdym uszczelka pod głowica. A najlepsze jest to że wszyscy chcą na swięta samochód. Nie wiecie gdzie tanio klonuja
  
 
Własnie kumpel do mnie pisal ze chyba mu walneła uszczelka pod głowica w golfie MKII a jest daleko za granica ojojoj faktycznie chyba to epidemia

[ wiadomość edytowana przez: BMW_83 dnia 2005-03-24 13:32:40 ]
  
 
pytałem w hurtowni o uszczelkę i gość mi podał jakieś 2 rodzaje. jedna jest grubsza od drugiej o 0.3. Czy wiecie skąd to co to? Domyślam się, ze jak głowica byla planowana kilka razy, to należy założyć grubszą uszczelkę, ale nie mam pewności. No i jeszcze jedno pytanie - jeżeli tak jest, to skąd będe wiedział ile razy była planowana? Wiem, że w niektórych samochodach stosuje się znaki by wiadomo było ile razy coś było robione. Czy i w beemkach tak jest?
Pozdrawiam
  
 
Taka uszczelka grubsza o 0.3 mm jest po to aby uniknac zmniejszenia komory spalania i stosuje sie ja juz od pierwszego planowania glowicy. A to czy glowica byla planowana mozesz poznac wiedzac ile wynosi wysokosc glowicy nowej a ile Twojej, jest takze minimalna wysokosc dopuszczalna po obrobce...
Na podstawie tego nie stwierdzisz ile razy byla planowana glowica ale z pewnoscia czy byla planowana i czy nastepne planowanie jest dopuszczalne...
  
 
Mylicie pojęcia przecież zwykłe planowanie głowicy (nie do sportu) to zebranie minimalnej części materiału bardziej niż planowaniem nazwał bym to wyrównaniem!!!! Konczyłem Technikum Samochodowe coś tam w bani zostało i odkąd pamiętam to po demontażu głowicę powinno się poddać planowaniu (wyrównaniu-jak kto woli) długi czas miałem praktyki w ASO Fiata i każdorazowo głowica szła do szlifierza. chyba nie muszę nikomu tłumaczyć jakim temperaturom poddawana jest głowica...
I tej wersji będę się trzymał