MotoNews.pl
  

Otwór centrujący - alufelgi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Bracia i Siostry, czy otwór centrujący w alufelgach powinien być dopasowany? Dla naszych autek wynosi on 56,6 więc czy alusy muszą mieć powiedzmy 57-58 mm ??. Kupiłem alu, sprzedawca powiedział że pasuja do espero zgodnie z dokumentacją 4x100 et35 ale otwór centrujacy maja 59 mm czy to znaczy ze musze stosować piersień centrujący (troche smieszne dla 1 mm).
  
 
Średnica otworu centrującego jest istotnym wyróżnikiem danej felgi - 1 mm to wcale nie śmieszne bo ten wymiar dopasowuje się z tolerancją do 0,1 mm!!
W pryzpadku takowej różnocy jak u Ciebie spoko dokupisz odpowiedni pierścień dystansowy ...wbij na allegro hasło, na pewno znajdziesz konkretne oferty (zorientujesz się w cenach i rodzajach)...a potem po prostu idź do konkretnego sprzedawcy alusi i kup co potrzebujesz
Powodzenia!
  
 
Bogdan ma świętą rację, ja u siebie też mam takie 1 mm. pierscienie centrujace...
  
 
Cytat:
2005-03-21 13:40:17, KaZaK pisze:
Bogdan ma świętą rację, ja u siebie też mam takie 1 mm. pierscienie centrujace...



szlag mnie trafia, alusy kupiłem na allegro kolo zapewniał że ma normę TUV wg której miały pasować do espero Ile takie pierscienmie mogą kosztować bo zona mnie z chałupy pogoni w końcu.
dzięki za info
  
 
nnorbi bez stresu zobacz np tutaj a swoja droga to wybacz ale niewiedza kosztuje..kupiles felgi o innych parametrach niz oryginalne..nawet et masz inne choc w granicach tolerancji..u nas jest et49 fabrycznie
  
 
Cytat:
2005-03-21 14:38:07, nnorbi pisze:
szlag mnie trafia, alusy kupiłem na allegro kolo zapewniał że ma normę TUV wg której miały pasować do espero Ile takie pierscienmie mogą kosztować bo zona mnie z chałupy pogoni w końcu. dzięki za info


powiem Ci szczerze że miałem podobną sytuacje, tyle ze kupowałem przejazdem w siedlcach i zona była obecna przy trasakcji więc mniej sie "rzucała"
a pierscienie to od razu mi dołożyli jak montowali więc nie wiem ile mogą kosztować.. ale są aluminiowe i podejrzewam że jakaś groszowa sprawa...

Powodzenia
  
 
Cytat:
2005-03-21 14:54:44, qbaj pisze:
..kupiles felgi o innych parametrach niz oryginalne..nawet et masz inne choc w granicach tolerancji..u nas jest et49 fabrycznie



to nie tak Qbaj, bo przeczytałem chyba wszystkie posty i strony o alusach do espero. Tak wiec wiedziałem że 4x100 otwór 56,6 fele 15" opony do tego 195/55, a co do ET 35 to świadomy wybór i chyba słuszny, żeby aytko trochę lepiej wyglądało chyba nie wyjdą poza obrys karoserii. Tak więc zawierzyłem kolesiowi z tym TUV-em i teraz mam. A jak się ma bezpieczeństwo do tych pierścieni centrujących, chyba nic się z tym nie powinno dziać?
  
 
nie no spokojnie..et jest fajne bedzie lepiej niz w oryginale..a pierscien sluzy raczej do prawidlowego osadzenia kola na piascie jak dokrecisz sruby to ten pierscien specjalnie nie bedzie pracowal wiec o bezpieczenstwo sie nie martw
  
 
a tak swoją drogą to może poprostu moja metrówka jest do dupy i wszystko jest ok (heheh naiwniak ze mnie), czy na alusach jest gdzieś napisane jaka średnica otworu, bo szperałem wczoraj ale się nie dopatrzyłem tylko rozstaw otworów, ET i jakieś dwie tabelki (nie mówiąc o opisie 7JH2 itp) Chyba taka informacja jest istotna i powinna być umieszczana gdzieś na feldze
  
 
Cytat:
2005-03-21 15:25:21, nnorbi pisze:
a tak swoją drogą to może poprostu moja metrówka jest do dupy i wszystko jest ok (



hmm metrowka?? to sie suwmiarka mierzy a nie metrowka hmm nie wiem czy to jest gdzies napisane ale wiesz co...chyba twoje rozwazania sa jalowe..znajdz w swoich okolicach warsztat ktory robi takie pierscienie..ogolnie montuje alufelgi..i oni ci bardzo dokladnie powiedza co jest i co powinno byc..samemu siedzac i drapiac sie w glowe niewiele wymyslisz
  
 
to jaki jest przedział ET i dopuszczalne odstepstwo od 56,6 mm żeby pasowało do naszych aut bez konieczności dokupowania czegokolwiek ?
  
 
Podobno ktoś z forum wkladał et26 ale to przy feldze 7J15. Zależy to tez od rozmiaru opon oraz czy masz obnizone zawieszenie. Przy tym rozstawie(4X100) na rynku dostaniesz jeszcze otwór 57mm(od volkswagena). Bedzie pasować bez pierścieni. Inne będą miały już dużo większy otwór który wymaga pierścieni.
  
 
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo stosowania pierścieni to nie ma się czym przejmować, to rozwiązanie stosowane jest powszechnie, producenci felg nie produkują konkretnej felgi do wszystkich aut. Dodają do nich po prostu pierścienie centrujące i co najciekawsze często są one plastikowe. Tak jest w moim przypadku. Felgi są niemieckie, zestaw montażowy do mojego auta obejmował nakrętki oraz pierścienie centrujące (w cenie felg). Tak więc nie ma się czym przejmować, to jest po prostu standardowe rozwiązanie
  
 
Ja mam felgi 6.5/15 i mam ET bodajże 37 lub 39. Otwór centrujący pasuje idealnie. Wszystko jest OK. Dokładnie mam alu FMG model 3:

FMG Gorzyce

Szkoda, że te wszystkie ładniejsze felgi są tylko na 5 śrub gdyż cenowo są atrakcyjne.
  
 
Cytat:
2005-03-21 16:12:29, qbaj pisze:
hmm metrowka?? to sie suwmiarka mierzy a nie metrowka .....



Całkowicie się z tobą zgadzam, ale niestety u mnie w domu JESZCZE suwmiarki brakuje muszę kupić.
A tak swoją drogą podjechałem wczoraj do zaprzyjaźnionego zakładu oponiarskiego i chciałem sprawdzić jak to wyglada w praktyce i musze Ci powiedzieć Qbaj że mieli suwmiarke ale nie mieściła się w feldze hehehe, taka wielgaśną pierwszy raz widziałem, tak więc tylko założyłem na piaste alu i okazało się że faktycznie 2 mm jak nic jest otwór za duży. Kupuje pierścienie.
Dzięki za pomoc
  
 
A jeździ ktoś na oponach 195/60/15 ?
  
 
Cytat:
2005-03-23 17:48:51, Jac pisze:
A jeździ ktoś na oponach 195/60/15 ?

Tak, nawet 65
  
 
Cytat:
2006-04-10 06:58:35, Mihty pisze:
Tak, nawet 65


Michałku !!...15 CALI ???? i profil /65 w Espero ???
  
 
Przecież sam mi radziłeś, by nie kupować niskiego profilu (i nie ukrywam) - miałeś rację (jazda Vectrą brata na 50-tkach była dramatycznym przeżyciem )...
Tak więc posłuchałem rady i kupiłem trochę większe... fakt, może trochę przegiąłem, ale teraz przynajmniej wygląda jak terenówka (rotfl!)
  
 
dawaj foto !!