Poduszki pod amortyzatory

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
MAM pytanko :
Musze wymienic poduszki pod amortyzatory z przodu. Czy jest to trudna opracja, czy dam rade bez kanału. Czy wystarczy odkrecic te sruby od góry.

Napiszcie mi kilka porad.
Objaw mam taki ze szczegolnie gdy sa mrozy, te gumy strasznie skrzypią, wymienialem ostatnio amorki i zapomnialem o tych gumach.

dzieki
  
 
tylko te śruby od góry, dasz radę
  
 
Cytat:
2005-03-21 15:58:15, marspidi pisze:
Witam MAM pytanko : Musze wymienic poduszki pod amortyzatory z przodu. Czy jest to trudna opracja, czy dam rade bez kanału. Czy wystarczy odkrecic te sruby od góry. Napiszcie mi kilka porad. Objaw mam taki ze szczegolnie gdy sa mrozy, te gumy strasznie skrzypią, wymienialem ostatnio amorki i zapomnialem o tych gumach. dzieki



niedawno to robiłem...
ale na jeden amortyzator przypadają 2 poduchy ja pozakladelem jedną nową i jedną starą bo 2 nowe są na tyle grube ze nie da sie potem góry zakręcic...
  
 
jak to dwie poduszki na jeden amortyzator ?? jedna poduszka na jeden amortyzator
  
 
Cytat:
2005-03-21 18:18:00, Analyzer pisze:
jak to dwie poduszki na jeden amortyzator ?? jedna poduszka na jeden amortyzator



po 2 na góre amortyzatora. Jedna pod spodem pod taką blaszką przykręcaną druga na górę nad tą blaszkę...
  
 
niemożliwe albo mówimy o czymś zupełnie innym. Na górnej śrubie amortyzatora są dwie blaszki (takie jakby talerzyki) a pomiędzy nimi jest poduszka amortyzatora która jest przykręcona do nadwozia. warstwowo wygląda to tak: blaszka, poduszka, blaszka, nakrętka. no tak czy nie? to razem daje jedną poduszke na jeden amortyzator.
  
 
Czy poduszki pod amorki od szerokiego Caro roznily sie czyms od tych do waskiego.
  
 
Cytat:
2006-11-30 20:57:56, road_runner pisze:
Czy poduszki pod amorki od szerokiego Caro roznily sie czyms od tych do waskiego.


nie... a czemu pytasz..
  
 
Cytat:
2006-11-30 23:48:01, Ramzes_II pisze:
nie... a czemu pytasz..


Bo musze je wymienic. Wydawalo mi sie ze jezeli w szerokim Caro amortyzator na dole wyjechal na zewnatrz to otwor w gumie albo cala guma w poduszce tez powinna miec delikatny skos. Zreszta te poduszki co kupilem wydaje mi sie ze maja delikatnie przekoszona gume ale tak delikatnie ze moze to byc zludzenie optyczne.
  
 
Cytat:
2006-12-01 08:51:35, road_runner pisze:
Bo musze je wymienic. Wydawalo mi sie ze jezeli w szerokim Caro amortyzator na dole wyjechal na zewnatrz to otwor w gumie albo cala guma w poduszce tez powinna miec delikatny skos. Zreszta te poduszki co kupilem wydaje mi sie ze maja delikatnie przekoszona gume ale tak delikatnie ze moze to byc zludzenie optyczne.

no i odkryłeś błąd konstrukcyjny w szerokim poldku
  
 
Cytat:
2006-12-01 08:51:35, road_runner pisze:
Bo musze je wymienic. Wydawalo mi sie ze jezeli w szerokim Caro amortyzator na dole wyjechal na zewnatrz to otwor w gumie albo cala guma w poduszce tez powinna miec delikatny skos. Zreszta te poduszki co kupilem wydaje mi sie ze maja delikatnie przekoszona gume ale tak delikatnie ze moze to byc zludzenie optyczne.


bo są przekoszone lekko. Mało tego - są L i P ( lewa i prawa strona)
Ale nie ma róznicy wąskie - szerokie Caro. Ot dowcip konstruktorów
  
 
Cytat:
2006-12-01 20:37:57, Ramzes_II pisze:
bo są przekoszone lekko. Mało tego - są L i P ( lewa i prawa strona) Ale nie ma róznicy wąskie - szerokie Caro. Ot dowcip konstruktorów

Oznaczen L i P nie bylo ale fakt ze nie byly symetryczne - w jednej pozycji nie lezaly rowno na kielichu - trzeba bylo obrocic o 180 st.
  
 
z tego co pamietam starsze poldki mialy faktycznie dwie poduszki na gorze i przykrecana do nadwozia blaszke miedzy nimi, w nowszych natomiast ten element byl zawulkanizowany wraz z tuleja gumowa pelniaca funkcje poduszki