Jak sciagnac kody bledow z ABS-u oraz komputera Esperacza?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc Wam!
Od pewnego czasu niedziala mi ABS a teraz dodatkowo jeszcze gdy silnik osiaga swoja temperature zapala sie kontrolka awarii silnika. Wydaje mi sie ze sa to jakies drobiazgi ktore mozna sprawnie usunac poniewaz auto jezdzi normalnie i nieodczuwam zadnych awarii silnika. Znam sie na elektronice i z checia podpial bym sie do tego kompa.
Jak sciagnac kody bledow z komputera? jest do tego moze jakis soft? czy moze zwyczajnie przez terminal?. Zna ktos kody serwisowe (pytania/odpowiedzi) przez RS-a?
Jakis czas temu zadalem juz podobne pytanie, niestety to co otrzymalem niepomoglo mi wystarczajaco dlatego ponowilem pytanie.
  
 
Kody błedów z komputera silnika odczytuje się bardzo łatwo. Przy kasecie jest kostka diagnostyczna i należy zewrzeć styki A i B. Styk A jest masą a styk B zaciskiem diagnostycznym. Po zwarciu styków (przy włączonym zapłonie) należy liczyc błyski lampki kontrolnej na desce. Kody błędów są liczbami dwucyfrowymi i są sygnalizowane następująco: 04 sek błysk i 04 sek przerwa. Grupy błysku są oddzielone przerwą 1,2 sek. Kolejne kody są oddzielone przerwą 3,2 sek. Każdy kod powtórzony jest trzykrotnie, więc po trzykrotnym powtórzeniu kodu nastąpi kod następnej usterki. Pierwszy jest kod 12 i zawsze wystąpi bo pokazuje brak impulsów z wału korbowego co jest normalne przy niepracującym silniku.
KODY.
12 czujnik połozenia wału korbowego (CPS)
13 czujnik tlenu (sonda lambda) (EOS)
14 czujnik temperatury płynu chłodzącego (CTS)
21 czujnik położenia przepustnicy (TPS)
23 czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym (MAT)
24 czujnik prędkości pojazdu (VSS)
32 zawór recyrkulacji spalin (EGR)
33 czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP)
35 regulator biegu jałowego (IACV)
42 obwód elektronicznej regulacji zapłonu
44 czujnik tlenu (sonda lambda) (EOS)
45 czujnik tlenu (sonda lambda) (EOS)
51 elektroniczne urządzenie sterujące pracą silnika (ECM) czyli komputer

Jeśli nic się nie dzieje sprawdz przewodziki podciśnienia. Wypadnięcie jednego potrafi powodować świecenie lampki przy gorącym silniku.

Jeśli chodzi o ABS z tego co się oriętuję błędy można odczytać i skasować tylko za pomocą urządzenia z odpowiednim oprogramowaniem. Moduł sterujący ABSem czyli moduł EBCM znajduje się za dolną nakładką przedniego lewego słupka i to on zapamiętuje wszystkie błędy w pamięci nieulotnej i nie pomoże odłączenie akumulatora.
  
 
Wielkie Dzieki!
Tak dokladny opis przyda sie z pewnoscia nietylko mi . Postaram sie wkrotce dokleic tutaj to co udalo mi sie juz znalezc na temat ABSu.