Kody błedów z komputera silnika odczytuje się bardzo łatwo. Przy kasecie jest kostka diagnostyczna i należy zewrzeć styki A i B. Styk A jest masą a styk B zaciskiem diagnostycznym. Po zwarciu styków (przy włączonym zapłonie) należy liczyc błyski lampki kontrolnej na desce. Kody błędów są liczbami dwucyfrowymi i są sygnalizowane następująco: 04 sek błysk i 04 sek przerwa. Grupy błysku są oddzielone przerwą 1,2 sek. Kolejne kody są oddzielone przerwą 3,2 sek. Każdy kod powtórzony jest trzykrotnie, więc po trzykrotnym powtórzeniu kodu nastąpi kod następnej usterki. Pierwszy jest kod 12 i zawsze wystąpi bo pokazuje brak impulsów z wału korbowego co jest normalne przy niepracującym silniku.
KODY.
12 czujnik połozenia wału korbowego (CPS)
13 czujnik tlenu (sonda lambda) (EOS)
14 czujnik temperatury płynu chłodzącego (CTS)
21 czujnik położenia przepustnicy (TPS)
23 czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym (MAT)
24 czujnik prędkości pojazdu (VSS)
32 zawór recyrkulacji spalin (EGR)
33 czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP)
35 regulator biegu jałowego (IACV)
42 obwód elektronicznej regulacji zapłonu
44 czujnik tlenu (sonda lambda) (EOS)
45 czujnik tlenu (sonda lambda) (EOS)
51 elektroniczne urządzenie sterujące pracą silnika (ECM) czyli komputer
Jeśli nic się nie dzieje sprawdz przewodziki podciśnienia. Wypadnięcie jednego potrafi powodować świecenie lampki przy gorącym silniku.
Jeśli chodzi o ABS z tego co się oriętuję błędy można odczytać i skasować tylko za pomocą urządzenia z odpowiednim oprogramowaniem. Moduł sterujący ABSem czyli moduł EBCM znajduje się za dolną nakładką przedniego lewego słupka i to on zapamiętuje wszystkie błędy w pamięci nieulotnej i nie pomoże odłączenie akumulatora.