Tłumik środkowy!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam!!!
mam takie pytanie?
chce wyrzucić katalizator i przy okazji myslałem żeby wyrzucić tłumik środkowy!!co myslicie o tym?jak auto bedzie sie zachowywało??bedzie jakis inny dzwiek?
pozdrawiam!!!!
  
 
Wyrzucenie kata spowoduje delikatny wzrost momentu i KM, a wyrzucenie środkowego wpłynie głównie na większą głośność i szybysze złużycie końcowego.
  
 
No będzie tak jak napisał kolega. Niewielki wzrost mocy no i dużo większy wzrost hałasu. Jak wyciągniesz środkowy tłumik możesz się na mandat załapać.
  
 
wg.katalogu ten silnik bez kata ma 156 koni i 203 nm
a wyjęcie środkowego wszystko popsuje bo zakłuci przeplyw i energię spalin a zyskasz napewno wzrost rezonansu na średnich obrotach(kiedyś próbowałem jeździć na samym końcowym na 1.8 115koni ale to nie było to)
w tym silniku modyfikując wydech tanimi zamiennikami więcej stracisz niż zyskasz
---
widzę że masz ultera a z jaką fi rury wejściowej bo po końcówce wygląda że za mała
---
ja mam dwa takie silniki bez kata i pracują poprawnie
aczkolwiek poprzedni holenderski wlaściciel zaszalał z wydechem i za 500E zarzucił całość SEBRINGa na alu-puszkach i rurach z nierdzewki (i to może dodać pare koni mocy)i daje pare decybeli w góre
  
 
Nie robilem testow bez samego tlumika srodkowego.Ale wiem ze jest to tlumikk przelotowy i napewno nie bedzie glosniej jak bedzie orginalny koncowy, bo to on tlumi.Wzrost osiagow napewno poczujesz i konczowy bedzie zyl dluzej bo nie bedzie sie w nim zbierac woda ze wzgledu na szybsze wydalanie spalin, im tlumikii dalej od silnika tym wieksza moc i moment.W 1,6 (gaznik)zdjelem srodkowi i wstawilem strumienice koncowy wymienile na robiony na zamowienie o srednicy wejscia 55mm i wyjscia 2X90 +o,5m rurki 50mm i szok!!!fakt bylo glosniej ale osagi mnie z szokowaly!!ponad 4s szybciej do 100km/h a o elastycznosc na 4 biegu(skrzynia4)Mysle ze musisz poprobowac roznych mozliwosci bo policzyc to napewno nie dasz rady hihih
  
 
Witam , własnie niedawno usunąłem z mojej astry wszystko co zbędne i co tylko zatykało samochód czyli katalizator i tłumik środkowy, zmieniłem oczywiscie srednice wydechu na większa i autko od razu zyskało.Przelot został wykonany przez Czoch motorsport z rury o średnicy 7,5 cm. Został tylko tłumik końcowy zeby nie było problemów na drodze. Astra ma teraz na prawde oryginalne brzmienie przypominające dźwiek strumy. Jedynym "problem" to wolne obroty, ponieważ po usunięciu starego ukłądu wydechowego autko wolniej schodiz na wolne obroty (na luzie) i pracuje troszke nierówno ale to w niczym nie przeszkadza,za to szybciej wkręca sie na obroty
  
 
Co??75mm!!!nio to 2,5litra z turbo maja mniejsze.dziwne