Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
yessong Lublin | 2005-03-22 14:51:38 Od pewnego czasu ciężej jest przełączać biegi.Jak samochód stoi przy wrzuceniu jedynki auto nieco porusza się do przodu.Co to może być.Proszę o radę. |
hsurim BMW Member Octavia 1,9 TDI SLX Warszawa | 2005-03-22 15:37:38 Sprawdz poziom oleju w skrzyni biegow - od tego trzebaby chyba zaczac. |
![]() BMW_83 BMW Friend BMW e36 Piła | 2005-03-23 09:36:28 Cytat:
-------------------------------------------------------------------------------- 2005-03-22 19:51:32, michal25 pisze: czesc mam także problemy z wrzucaniem biegów, a dokldnie 2, i jest to otyle dziwne ze jak samochód stoi to wszystko jest oki, a w trakcie jazdy przy wyższej predkości zeby wrzucić 2 trzeba wiecej siłyi wyczuwam dziwny opor ? czyzby synchroznicator 2 michał e-30 silnik 1.6 m-40 -------------------------------------------------------------------------------- Zgadzam się z moim przedmówcą z pewnością to synchronizator :: [ wiadomość edytowana przez: BMW_83 dnia 2005-03-23 09:43:43 ] |
![]() tolo84 (S) BMW Master (Moderator) BMW E36 Bydgoszcz | 2005-03-23 09:44:21
ja nie zauwazam u siebie problemow z wrzucaniem biegow ale przy sprawdzeniu tym sposobem dwojka wchodzi raczej normalnie |
kotrad BMW 520i E34 Wrocław | 2005-03-23 09:47:20 A czy ktoś sie podją własnoręcznej wymiany synchronizatora??
Niech o tym opowie |
![]() biem BMW Member E36 318 iS Opole | 2005-03-24 18:01:37 Jestem za! Może ktoś się już tym zajmował? U mnie to samo - synchronizator dwójki ![]() A może...? |
![]() tolo84 (S) BMW Master (Moderator) BMW E36 Bydgoszcz | 2005-03-24 19:09:36 a probowal ktos robic ten test z redukcja na dwojke co napisal Artom ??? |
![]() biem BMW Member E36 318 iS Opole | 2005-03-24 22:31:27 U mnie zgrzytnie - muszę redukować przy niskich obrotach bo inaczej się synchronizator odzywa ![]() |
![]() tolo84 (S) BMW Master (Moderator) BMW E36 Bydgoszcz | 2005-03-24 22:53:54
moze mi ktos wyjasnic jak bezproblemowe wchodzenie biegu moze wskazywac na uszkodzenie czegos?? koncowka tego postu "Jak przy takim sposobie bieg wchodzi bez problemu to masz martwy synchronizator" powinna raczej brzemic tak: Jak przy takim sposobie bieg wchodzi ciezko albo zgrzyta to masz martwy synchronizator. a jak sie myle to nie wiem co jest grane bo u mnie biegi wchdoza dobrze rowniez jak zrobie tak jak tu napisano [ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-03-24 22:56:03 ] |
Arton 320 E30 Pajęczno | 2005-03-25 00:56:38 Wyjasniam: jeżeli przy normalnej redukcji są problemy z wrzuceniem biegu a nie wystepuja one przy redukcji sposobem który opisałem wczesniej ( z międzygazem na "luzie") to wtedy padnięty jest synchronizator. ![]() |
Arton 320 E30 Pajęczno | 2005-03-25 01:05:18 Zadaniem synchronizatora jest wyrównanie prędkości obrotowych dwóch mających zazębić się elementów sprzęgła kłowego ( w skrzyni biegów jest to koło zębate danego biegu i tuleja przesuwna ). Dodając gazu przy redukcji po prostu go wyręczamy. |
![]() tolo84 (S) BMW Master (Moderator) BMW E36 Bydgoszcz | 2005-03-25 10:21:22
no to u mnie nie ma problemow ani w 1 ani w 2 przypadku. |
![]() biem BMW Member E36 318 iS Opole | 2005-03-26 01:22:07 A nie wiecie czemu tak jest, że jak olej w skrzyni jest zimny to bieg źle wchodzi a jak się auto zagrzeje to jest już bez zgrzytów? Czy to może być wina oleju? |
![]() tolo84 (S) BMW Master (Moderator) BMW E36 Bydgoszcz | 2005-03-26 08:12:48 jak jest zimny olej to ma prawo troche ciezej wchodzic bieg ale bez przesady, zgrzytania sam gesty olej nie powoduje. a jak nie jestes pewien swojego oleju to lepiej zmienic i na poczatek sprawdz poziom. |