MotoNews.pl
  

Ciężko wrzucać biegi e36 318i

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od pewnego czasu ciężej jest przełączać biegi.Jak samochód stoi przy wrzuceniu jedynki auto nieco porusza się do przodu.Co to może być.Proszę o radę.
  
 
Wygląda na to że sprzęgło nie rozłącza w pełni silnika ze skrzynią. Radzę tak dłużej nie jeżdzić bo padną synchronizatory. Należy sprawdzić czy nie jest zapowietrzony siłownik sprzęgła lub sama pompka sprzęgłowa. A może do wymiany siłownik sprzęglowy tak jak umnie było.
  
 
Sprawdz poziom oleju w skrzyni biegow - od tego trzebaby chyba zaczac.
  
 
czesc


mam także problemy z wrzucaniem biegów, a dokldnie 2, i jest to otyle dziwne ze jak samochód stoi to wszystko jest oki, a w trakcie jazdy przy wyższej predkości zeby wrzucić 2 trzeba wiecej siłyi wyczuwam dziwny opor ?

czyzby synchroznicator 2

michał
e-30 silnik 1.6 m-40
  
 
ewidentnie wina sprzegła jak ci pedał cieżko chodzi i biegi ciezej sie wrzuca to sprzegło do wymiany !!!!!! mam to samo Podnies autko Jedyneczka wysprzeglij i jak sie kółeczko kreci to lipa !!!!
  
 
Cytat:
2005-03-22 19:51:32, michal25 pisze:
czesc mam także problemy z wrzucaniem biegów, a dokldnie 2, i jest to otyle dziwne ze jak samochód stoi to wszystko jest oki, a w trakcie jazdy przy wyższej predkości zeby wrzucić 2 trzeba wiecej siłyi wyczuwam dziwny opor ? czyzby synchroznicator 2 michał e-30 silnik 1.6 m-40

Przed redukcją na dwójke wrzuć na luz i przy puszczonym sprzęgle dodaj lekko gazu a zaraz po tym szybko wrzuć dwójke. Jak przy takim sposobie bieg wchodzi bez problemu to masz martwy synchronizator.
  
 
Cytat:
--------------------------------------------------------------------------------


2005-03-22 19:51:32, michal25 pisze:
czesc mam także problemy z wrzucaniem biegów, a dokldnie 2, i jest to otyle dziwne ze jak samochód stoi to wszystko jest oki, a w trakcie jazdy przy wyższej predkości zeby wrzucić 2 trzeba wiecej siłyi wyczuwam dziwny opor ? czyzby synchroznicator 2 michał e-30 silnik 1.6 m-40


--------------------------------------------------------------------------------



Zgadzam się z moim przedmówcą z pewnością to synchronizator ::

[ wiadomość edytowana przez: BMW_83 dnia 2005-03-23 09:43:43 ]
  
 
Cytat:
2005-03-22 21:59:29, Arton pisze:
Przed redukcją na dwójke wrzuć na luz i przy puszczonym sprzęgle dodaj lekko gazu a zaraz po tym szybko wrzuć dwójke. Jak przy takim sposobie bieg wchodzi bez problemu to masz martwy synchronizator.



ja nie zauwazam u siebie problemow z wrzucaniem biegow ale przy sprawdzeniu tym sposobem dwojka wchodzi raczej normalnie
  
 
A czy ktoś sie podją własnoręcznej wymiany synchronizatora??
Niech o tym opowie
  
 
Jestem za! Może ktoś się już tym zajmował? U mnie to samo - synchronizator dwójki Jak autko zimne, wchodzi nie tyle ciężko to lubi nieprzyjkemnie zgrzytnąć wrrrr jak jest ciepły to wchodzi cicho (bez zgrzytów) ale czuć i tak lekki opór (nie jak przy innych biegach). Aha, stojąc w miejscu nic się nie dzieje i biegi chodzą dobrze. Na bank synchronizator tylko czy wymiana oleju na rzadszy i dodatek uszlachetniający do skrzyni nic nie da?
A może...?
  
 
a probowal ktos robic ten test z redukcja na dwojke co napisal Artom ???
  
 
U mnie zgrzytnie - muszę redukować przy niskich obrotach bo inaczej się synchronizator odzywa Sądzę, że w tym wypadku nie ma co kombinować tylko dobrej skrzyni z używki szukać...a na szczęście do E30 to nie jest wielki koszt.
  
 
Cytat:
2005-03-22 21:59:29, Arton pisze:
Przed redukcją na dwójke wrzuć na luz i przy puszczonym sprzęgle dodaj lekko gazu a zaraz po tym szybko wrzuć dwójke. Jak przy takim sposobie bieg wchodzi bez problemu to masz martwy synchronizator.



moze mi ktos wyjasnic jak bezproblemowe wchodzenie biegu moze wskazywac na uszkodzenie czegos??

koncowka tego postu "Jak przy takim sposobie bieg wchodzi bez problemu to masz martwy synchronizator" powinna raczej brzemic tak: Jak przy takim sposobie bieg wchodzi ciezko albo zgrzyta to masz martwy synchronizator. a jak sie myle to nie wiem co jest grane bo u mnie biegi wchdoza dobrze rowniez jak zrobie tak jak tu napisano


[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-03-24 22:56:03 ]
  
 
Wyjasniam: jeżeli przy normalnej redukcji są problemy z wrzuceniem biegu a nie wystepuja one przy redukcji sposobem który opisałem wczesniej ( z międzygazem na "luzie") to wtedy padnięty jest synchronizator.
  
 
Zadaniem synchronizatora jest wyrównanie prędkości obrotowych dwóch mających zazębić się elementów sprzęgła kłowego ( w skrzyni biegów jest to koło zębate danego biegu i tuleja przesuwna ). Dodając gazu przy redukcji po prostu go wyręczamy.
  
 
Cytat:
2005-03-25 00:56:38, Arton pisze:
Wyjasniam: jeżeli przy normalnej redukcji są problemy z wrzuceniem biegu a nie wystepuja one przy redukcji sposobem który opisałem wczesniej ( z międzygazem na "luzie") to wtedy padnięty jest synchronizator.



no to u mnie nie ma problemow ani w 1 ani w 2 przypadku.
  
 
A nie wiecie czemu tak jest, że jak olej w skrzyni jest zimny to bieg źle wchodzi a jak się auto zagrzeje to jest już bez zgrzytów? Czy to może być wina oleju?
  
 
jak jest zimny olej to ma prawo troche ciezej wchodzic bieg ale bez przesady, zgrzytania sam gesty olej nie powoduje. a jak nie jestes pewien swojego oleju to lepiej zmienic i na poczatek sprawdz poziom.