MotoNews.pl
  

Strumienica zamiast katalizatora ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie... Stałem się szczęśliwym posiadaczem FORDA ESCORTA COMBI clx z 1992r. Kupiłem go tanio, bo ma do wymiany układ wydechowy !

I moje pytanko... CZY MOGĘ BEZKARNIE ZJEB... KATALIZATOR ZASTĄPIĆ STRUMIENICĄ W OBUDOWIE KATALIZATORA ? Jak to wyjdzie na przeglądzie przy pomiarze spalin ?
Dodam że jest to benzyna 1.4
  
 
Na analizatorze poprostu wyjdzie że nie masz Kata i jesli gość bedzie upierdliwy to ci auto przegladu nie przejdzie dlatego wywalajać kata lepiej mieć pewność że panowie na przegladzie przymkną oko na ten szczegół.
  
 
A ja się przy okazji zapytam o efekt. Czy nie będzie to miało negatywnego wpływu na pracę silnika - sonda lambda, która przekaże do kompa że coś jest do du..y i będzie jakoś wujowato pracować? Jak to jest?
Ja wywaliłem środkowy ostatnio (końcowy sportowy) i po tygodniu zakładałem spowrotem. Chyba mogę się też wybrać do laryngologa
  
 
ja tyez mam zamiar katalizator wywalic i wstawic strumienice, a sonda lambda ci nie przeklamie bo umieszczona jest przed katalizatorem, zaraz za kolektorem.
  
 
No racja
  
 
A te "strumienice" to żeby więcej złomu wozić?
  
 
HEJKA
jA OSTATNIO JESTEM PO TAKIM WŁAŚNIE ZABIEGU ZAMIANY KATA (JESZCZE NIE DO KOŃCA ZABITEGO- MÓGŁ JESZCZE TROCHĘ POCHODZIŚ) NA STRUMIENICĘ W KSZTAŁCIE KATALIZATORA I POWIEM........JESZTEM BARDZO BARDZO MILE ZASKOCZONY EFEKTEM
AUTKO NIE DOŚĆ, ŻE NIE JEST WCALE GŁOŚNIEJSZE (CO PRZY WSPAWANEJ RURCE CZĘSTO SIĘ ZDARZA) TO ZWIĘKSZYŁ SIĘ ZAUWAŻALNIE MOMENT OBROTOWY I TO ZDECYDOWANIE PRZESUNĄŁ SIĘ W KIERUNKU POCZĄTKOWYCH WARTOŚĆI OBROTOWYCH......
A PRZEGLĄD ? ZOBACZY SIĘ.....JEŻELI NIE TU TO GDZIE INDZIEJ
  
 
panowie, prawdziwa strumienica nie kosztuje 80 pln ani 120 pln. Kosztuje duzo wiecej. A to co wy montujecie to rzemieslnicza robota. A co do wypowiedzi Andrew to podejrzewam ze rurka zamaist sytumienicy dalaby ten sam efekt. JA jak wywalilem kata tez odczulem zmiane momentu, ba nawet pewnie wzrost mocy a mam zwykla rurke.
  
 
Czyli najlepiej wbić sobie w skorupę starego kata przelot (rurkę) i efekt będzie ten sam. Sprawa załatwiona.
  
 
pusta rurka nie da ci tego co strumienica(nawet ta zemieslnicza,czy tez uniwersalna), ja mam strumienice
naddzwiekowa konkretnie robiona pod pojemnosc 1.8
jeszcze nie zakladalem. Wszystko o strumienicach
i układach wydechowych, itp...

Struminice MAG SPORT

  
 
a ja nie mam ani kata ani środkowego wszystko zamienione na rurki i nie nazekam
  
 
jeszcze to:

Strumienice
  
 
Rex ......chyba jednak jakaś różnica między zwykłą prostą rurką a rurką z łuskami np. w środku.....te łuseczki powodują, że spaliny dostają takiego korkociągu, że szybciej przemykają przez wydech.....inna sprawa, że powinien być końcowy tłumik otwarty, no ale to inna historia
Poza tym kiedy wspawasz rurkę w puchę po kacie to wzrasta poziom dB a efekt ten nie występuje zupełnie przy nawet tej prostej taniej strumienicy za 100 zł ....sprawdziłem, potwierdzam
  
 
Cytat:
2005-03-23 11:20:05, Andrew pisze:
Rex ......chyba jednak jakaś różnica między zwykłą prostą rurką a rurką z łuskami np. w środku.....te łuseczki powodują, że spaliny dostają takiego korkociągu, że szybciej przemykają przez wydech.....




Tak szczególnie ta zweżka w tej "strumienicy" poprawia opróżnianie cylindrów przy wysokich obrotach :-/ Ależ ludzie dają sobie wciskać wynalazki.....
  
 
Cytat:
TO ZWIĘKSZYŁ SIĘ ZAUWAŻALNIE MOMENT OBROTOWY I TO ZDECYDOWANIE PRZESUNĄŁ SIĘ W KIERUNKU POCZĄTKOWYCH WARTOŚĆI OBROTOWYCH......



Masz wykres z hamowni czy to dane z dupo-hamowni? Dupo-hamownia niesttey bardzo nieładnie kłamie bardzo często :-/

Przysoty momentu są odczuwane jako moment, poza tym przyspiesza się - szczególnie w siniku N/A omentem na wysokich obrotach a nie na niskich.
  
 
Słuchaj no Azrael ..... mówię to co sam sprawdziłem , a to co inni wymyślili (a nie wszyscy inżynierowie to debile) i wielu jeszcze innych to zamontowało w swoich autkach (tutaj też niekoniecznie wszyscy byli głąbami) wcale nie musi być złe, odpustowe itp.

W moim przypadku wzrost Nm jest zauważalny bardziej niż się tego spodziewałem (może bardziej niespodziewałem) i wyraźnie maksymalny moment jest znacznie niżej co badzo się liczy w jeździe po ulicach ( jak ja zazdroszczę tego momentu turbodieslom ...2000 obr/min i poszedł..... )
Żałuję, że tak długo zwlekałem z wycinką kata (95 000km).....chociaż wcale nie był jeszcze taki zabity - prześwit był.....

PS. Dla nas nie mających przyjemności jazdy Coswortami albo jeszcze mocniejszymi autkami ważny jest każdy konik, każdy obrót ....
  
 
dobra chceta to wsadzajta ale generalnie to lepiej za te 100 pln sobie swiece zmienic
  
 
Ja mam strumienice michael speeder kupiona w michael na zamowienie do silnika 1,8 i moge powiedziec z czystym sumieniem ze poprawila dynamike silnika obnizyla ona moment o jakis 1000 obrotow a co zatym idzie osiagam wieksze predkosci na poszczegolnych biegach i kazde nacisniecie pedalu gazu daje sie odczuc. Niewiem ile ona dala mi koni i czy wogele dala ale napewno dynamika autka zwiekszyla sie o jakies 10-15% wiec polecam strumienice ale tylko te orginalne a nie jakies jonsony za okolo 100zl ktore sa robione w garazu na oko i daja tylko efekt placzu przy wymianie uszczelki pod glowica
  
 
Cytat:
dobra chceta to wsadzajta ale generalnie to lepiej za te 100 pln sobie swiece zmienic



dokladnie - ja ostatnio wymienilem swieczuszki z gownianego boscha ktore po prostu rozpieprzylo powloke ceramiczna i iskra bokiem szla na championka i przy okazji tez kabelki triplesilikone tez od championa i to dopiero dalo efekt - tyle ze pewnie po prostu wczesniej cos nie gralo jak nalezalo a teraz gra i buczy jak nalezy

a ze strumienicam i to sie zgadzam ze poprawiaja osiagi czy zmieniaj charakteryskyke - tylko musi to byc albo dedykowane do modelu albo dorabiane przy wspolpracy chamowni...
  
 
ja bym zabronil bosch-owi robienia swiec do zeteca one porostu niszcza ten silnik zobaczcie sami jak takie swiece wygladaja po pol rocznym urzytkowaniu <=> A NGK po takim samym przebiegu wygladaja jak ze sklepu Dlatego polecam NGK Laser Platinium (Teraz one sa w pudelku NGK 25 Vline)