Problem z ukladem chlodzenia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
dzisiaj gdy jechalem ze szczecina uslyszalem jakis swist jakby cos chcialo sie skads wydostac ale nie mialo miejsca na to(cos takiego).nagle zauwazylem wymykajacy sie spod maski bialy dymek.zatrzymalem sie i podnioslem maske.glosne syczenie i duzo bialego dymu.gdy odkrecilem zawor na chlodnicy momentalnie wszystko ucichlo jakbym uwolnil te swisty i dymy przez otwarcie wlewu do chlodnicy.
wlalem 1,5 litra wody do chlodnicy i bylo juz niedaleko do pelna.ruszylem,przejechalem kilka kilometrow i znow sie zaczal grzac.zatrzymalem sie przy rzece i wlalem 3litry wody.tyle wcielo przez te kilka kilometrow.pozniej przejechalem 20 kil. ale na czwartym biegu przy predkosci 60km/h.wskaznik temp. byl w bardzo dobrym polozeniu.otworzylem wlew do chlodnicy i wlalem litr plynu chlodniczego.akurat do pelna.
co sie moglo stac?czemu nagle zaczal sie przegrzewac i tak szybko wciagac wode?
co z tym zrobic?na pewno ktos mial z was takie objawy bo wydaje mi sie ze jest to standardowa jakas usterka.
pozdrawiam/kaktus1
  
 
Ostatnio jak takie cos zobaczylem w Tavrii to pozniej sie okazalo ze waz jeden jest do wymiany.
 
 
musialbys moze sprawdzic wszystkie gumowe rurki biegnace do i z chlodnicy i sprawdzic najlepiej wtedy gdy syczy...
  
 
mialem przy swojej podobny problem nic dziurawego ale wlacznik temp ten co jest wkrecony w chlodnicy sie zepsul i nie wlaczal wiatraka przez to szybko sie nagrzewal silnik, co do twojej lady to mysle ze cos dziurawego tak jak koledzy mowia
  
 
Pozostaje jeszcze jedna możliwosć - niestey najbardziej kosztowna ... znaczy sie możliwe ,ze poszła Ci uszczelka pod głowicą i robi Ci się BARDZO duże ciśnienie w układzie chłodniczym i korek puszcza wypluwając wodę (aaa albo to tylko wina samego korka ... jak nie znajdziesz nigdzie dziury to wymień korek a jak nie pomoze ,to uszczelka)
Najgorsze jest to ,że ciężko stwierdzić czy uszczelka puściła ,bo przedmuchy może mieć tylko na rozgrzanym silniku ,a na zimnym ,może być niby OK ...
  
 
Albo mógł termostat się zaciąć, profilaktycznie wymień, to tania pierdółka.
  
 
Witam!
Miałem to samo. Umnie padł termostat .Zablokowal sie 2 uklad chlodzenia , w rezultacie mialem ta sama usterke . Poszlo do wymiany wyzej wymieniony termostat i pompa wodna ktora temperatura uszkodzila i cieklo borygo przez nia .
  
 
Odkad mam Samare, z wyjatkiem dramatycznych sytuacji , kreska na wskazniku temperatury silnika stykala sie z prawa strona srodkowej kreski na skali. W poniedzialek polecial mi pasek klinowy. Po wymianie paska przejechalem juz pare kilometrow i temperatura jest jakby troche wyzsza. Plyn sie nie gotuje, ale wskazowka jest wychylona w prawo o jakies 2 mm.Praktycznie stoi w pionie. Pasek klinowy ma sie chyba nijak do chlodzenia, ale wskazania sie zmienily po jego wymianie. Wymienilem dzisiaj termostat, ale sytuacja bez zmian. Mam tez wrazenie ze jakby chlodniejsze powietrze lecialo kiedy wlaczam grzanie,no ale za oknem - 9 to moze wynik tego. Macie jakies koncepcje? Mogliby Samarowcy zerknac na to w jakim polozeniu sa u nich wskazowki pokazujace temp. przy rozgrzanym silniku? Z gory dzieki
Matys
  
 
Witam

A moze uklad jest nie odpowietrzony? Ja ostatnio tak mialem i dowiedzialem sie ze tak bylo u mnie. Chlopaki poradzili zebym odpalil silnik,odkrecil korek od chlodnicy i sciskal weze ktore ide od silnika do chlodnicy i dolewal wody. No i pomoglo . Pozdro
  
 
witam
Matys ja mam identyczne objawy, tzn wskazowka w pionie a cieplo w srodku jest tylko na 0 i 1 zakresie wentylatora.
myslalem ze to wina nagrzewnicy b oweze mam gorace od niej wiec pomyslalem ze sie moze jakos zamulila, wczoraj ja przedmuchalem sprezarka ale t onie wiele dalo.
uklad na pewno odpowietrzony, termostat wymieniony na nowy.
jesli ktos tez mial taki przypadek i wie jak sobie z nim poradzic t oprosimy o rade.
pozdro 600
  
 
U mnie uklad tez odpowietrzony. Kurde, no nie mam pojecia co to moze byc. Myslalem tez ze to moze pompa, ale gdyby pompa byla walnieta i woda nie krazyla to auto by sie gotwalo. Moze ktos ma jeszcze jakas koncepcje?
  
 
Matys nie srosowales moze kiedys uszczelniacza do chłodnic?? moze ten uszczelniacz lekko poprzytykal i chlodnice(wyzsza temp) i nagrzewnice(nizsza w srodku). ja czas jakis temu wsypalem jedno opakowanie tego specyfiku. mozliwe ze to od tego...
  
 
Matys, a gdzie odpowietrzales? Odpowietrz na parowniku i zobacz, czy pomoze.
odpowietrzanie chlodnica nie zawsze jest skuteczne. Ja potem wlalem jeszcze ponad litr, odpowietrzajac na parowniku (waz wychodzacy).
  
 
Co do uszczelniania to wsypywalem ale t jakies 3 miechy temu i wszystko bylo ok. Auto zaczelo sie grzac po tym dlubaniu przy pasku. Moze dla swietego spokoju sprawdze jeszcze te przewody przy reduktorze tak jak pisal Adasco.
  
 
Sprawdź czy nie poleciała ci trochę konsola od sterowania nawiewem. Dziwiłem się skąd mam na podłodze kawałki tworzywa, potem wypadł zacisk od linki. Rozebrałem i złamania otwarte. Sterowanie ciepło/zimno oraz na nogi delete. A tyle się orobiłem. Niepamiętam ale gdy uszczelniałem chłodnicę to chyba niopatrznie miałem otwartą nagrzewnicę lub za szybko otworzyłem i możliwe że ją trochę zaklajstrowało.
  
 
witam
nie wiem jak u Ciebie MAtys ale u mnie sterowanie nagrzewnica jest ok, nawet recznie otworzylem zawor nagrzewnicy na maxa i dalej bez zmian.
zastanawialem sie jka mozna by przeczyscic nagrzewnice nie wyjmujac jej. co powiecie na odlaczeniu od niej przewodow, ,zalozeniu jakis swoich tak aby był dobry "wlew" i "wylew" i zalaniu jej np, garącym octem, ponoć pomogłoby. no chyba ze proponujecie jakiś inny specyfik który byłby w stanie usunac wszystkie "świństwa" ze środka.
pozdro 600
  
 
Może i te specyfiki pomogą ale bez "fajnego" ściągania nagrzewnicy kiepsko to widzę. No i pasowało by to robić pod jakim takim cisnieniem. Tymbardziej że to nie sam kamień kotłowy a zastosowano uszczelniacz.
Niepamiętam ile kosztuje w skorpionie nagrzewnica ale dla ciepełka chyba watro kupić nową.
  
 
sam problem zakupu to nie jest tak duzy problem(skorpion 57pln), natomiast problem jest z wymiana bo z teg oco sie orientuje to musze zdjac cala deske rozdzielcza, a to juz jest robota na ladnych 5-6 godzin i zgrzewke piffka. chcialem po prostu uniknac zdejmowania dechy.
  
 
Rozumiem, ze nagrzewnica moze wplywac na kiepskie ogrzewanie wnetrza, ale dlaczego silnik sie grzeje? Wyszystkie przewody mam cieple wiec z krazeniem i odpowietrzeniem chyba nie ma problemu. Zaczynam sie obawiac czy chlodnica nie jest zbyt zamulona i czy radzi sobie z oddawaniem ciepla ;(
  
 
A pasek masz dobrze naciągnięty? Nie slizga się? Bo jak tak to może pompa nie kręcić się tak jak trzeba.