[f126]tekla-->chrom

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kilka dni temu założyłem lśniącą teklę do mojego malca, dzisiaj pożyczyłem bratu autko i on cofając na parkingu uderzył chromem w wysoki krawężnik i na chromowanej końcówce zrobiło się malutkie pęknięcie ale chrom nie odpadł ale jeżeli odpadnie to da się to jakoś zakonserwować czy coś??
  
 
Ja powiem ze miałem to samo tzn. najpierw małe pękniecie a puźniej odpadł kawałek chromu ale to olałem i po pewnym czasie pojawiła sie rdza, ale tez nie za szybko
myśle ze jakas farba odporna na wys. temperatury dała by rade nawet kolorkiem udało by sie podpasic
  
 
póki nie odpadnie to nie będę się przejmować....czym wogóle konserwować ten chrom???ile wytrzyma taki tłumiczek z 2 latka??
  
 
Czy ja wiem hmmm.. wazne zeby przecierac koncóweczke szmatką jakąs do sucha zeby nie powstawała wartswa brudu
co tam bede gadał -huhac dmuchac i piescic
  
 
hmmm dobry zwyczaj - nie pozyczaj. niech kupi nowa tekle i tyle. ta zdejmij, sprzedalj za odpowiednio nizsza kwote, a niech brat dolozy do nowej. innej opcji nie widze. z rodzinka najlepiej sie wychodzi na zdjeciach
  
 
w maluchu ten chrom i tak szybko odprysnie bo maluch ma krotki uklad wydechowy i koncowka sie bardzo nagrzewa. Podobno najlepszym wyjsciem jest uciecie koncowki i dospawanie jakiejs renomowanej firmy np. ultera.
  
 
Firma tekla sama sobie robi obciach piszac na swojej stronie "Tlumiki TEKLA Motorsport produkowane sa z najwy¿szej jakosci stali aluminiowych" Buahahahaha "stal aluminiowa". Po przeczytaniu czegos takiego na pewno nie chcialbym byc posiadaczem takiego tlumika.
  
 
ja mialem tekle (do momentu kiedy nie zrobilem wydechu wlasniej konstrukcji) i powiem ze chrom mi sie caly czas trzyma. Wiele razy zarylem spodem koncowy o kraweznik i pomimo WIELU rys nic nie odpryskiwalo, ani nie pojawla sie ruda. mialem ja przez 2 latka i wyglada caly czas bardoz interesujaco, choc pojawilo sie pare dziwnych plamek na niej, ale prawie tego nie widzac. Radze olac to,czekac i myslec jak zacznie sie cos dziac.
Pozdro
  
 
przy okazji:
1.moja deska rozdzielcza ma urwane zaczepy plastikowe z tyłu, zna ktoś może jakiś dobry sposób na przymocowanie jej tak aby nie latała podczas ruszania?????
2.co może być przyczyną że kiedy ruszam na 1 to nie moge ruszyć płynnie tylko samochód mi tak drga w pewnym momencie??
  
 
A ja sam sobie zrobilem tlumik na badzie orginalu i koncoweczke przyspawalem, oczywiscie stara rure wyciolem, a koncowka jest ze stali nierdzewnej, kwasoodpornej i swieci sie jak psu jajca-zgnic, nigdy nie zgnije, a jak sie pobrudzi to wystarczy Auto max i jak nowiutkie. Dzwiek tez ma spoko Koncowka jest z blachy 1,5mm i sam przerobilem ja na rure o ksztalcie (w przekroju) jajowatym-moze dlatego sie tak swieci
  
 
Cytat:
2005-03-24 19:37:31, specWROC pisze:
przy okazji: 1.moja deska rozdzielcza ma urwane zaczepy plastikowe z tyłu, zna ktoś może jakiś dobry sposób na przymocowanie jej tak aby nie latała podczas ruszania????? 2.co może być przyczyną że kiedy ruszam na 1 to nie moge ruszyć płynnie tylko samochód mi tak drga w pewnym momencie??



jezeli chodzi o deske to lutownica, i do dziela zaloz tarcze od "bisa" ona ma tlumik drgan skretynych i nie bedzie latac i pukac i nie wiem co tam jeszcze. jezeli wczesniej tego nie bylo to sprawdz poduszki, a kolejna sprawa to moze byc przez niewlasciwe wyregulowanie polozenia na jazmie. Pozdrawiam
  
 
Jesli chodzi o Tekle to ja mam prawie trzy lata i jak narazie koncówka dobrze sie trzyma...od czasu do czasu czyszcze chromik AutoMaxem i po 3 latach (pomijajac male ryski na spodzie od zjezdzania z krawezników) trzyma sie doskonale. Fakt faktem puszka nosi slady uzytkowania ale jak na tak dlugi okres tlumik i tak jest w dobrej kondycji
  
 
powodow tych stukow moze byc wiele:
1. tarcza sprzegla jest jakas trefna, badz zuzyta(najlepsza bisowska z tlumikiem drgan)
2.wywalone poduchy pod skrzynia
3.wywalone gumy przy mocowaniu silnika(te pod i na sprezynie i pod belka) jesli ich nie bedzie to wali jak sam skurczybyk!!
wiecej mina mysl nie przychodzi, ale to sa te prawdopodobne( ja przezylem wszystkie z nich )
najlepiej sprawdzic czy to poduchy to wez noga zacznij machac silnikiem ( oprzyj o koncowke tlumika-nie porysujesz - i naciskaj energicznie. jesli silnik bedzie latal i tlukl to masz juz odpowiedz na swoje pytanie.
a co do obudowy to jesli masz te ulamane mocowania to zdejmij obudowe i lutownica przymocuj je na swoje miejsce i powinno pomoc.
  
 
no stawiam na sprężyne silnika, przy okazji jak będę wymieniał głowicę to zmienie sprężynkę;P
  
 
gdzie w kraku mozna dosta tekla i jaki koszt??