Luz w przekładni kierowniczej

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zapytanie mam takowe regenerować przekładnie u magików czy kupować uzywaną ale dobrą, co wy na to koledzy? ( Co do samochodu OMEGA A carawan 92r)

Pozdrawiam cmatt
  
 
Witam ja też mam takie pytanie czy luz jakiś na kolumnie nie powinien być bo źle by się jeździło jak by go nie było (chyba że źle pisze i rozumuje).
Ja mam luz na kole kierownicy ale gdy ruszam lewo prawo to jest jeszcze stuk ale nie na gałkach tylko tak jakby w kolumnie. Czy jest jakaś regulacja żeby to usunąć czy tak jak kolega cmatt że regeneracja lub na nowe inaczej.

PS. Zdrowych i Wesołych Świąt dla Omeg jak i właścicieli i ich rodzin wszystkich, Lobowicze
  
 
W Omedze A istniej możliwość regulacji luzu.
Nie wiem jak sie ten element nazywa (przekładnia), dwie śruby jedna się popuszcza i przytrzymuje a drugą dokręca. Tylko delikatnie bo zazwyczaj się to kończy wymianą owego elementu.
  
 
Piotr, czy to znaczy, że oma A ma mechanizm wspomagania poza przekładnią? w B jest to w przekładni, stąd cena jast zwalająca z nóg.
A w kwestii regulacji luzu przekładni kierowniczej, garść informacji z dawnej epoki oczywiście natury ogólnej celem przybliżenia tematu.
Otóż przekładnia kierownicza ŚLIMAKOWA stosowana w naszych bolidach działa na zasadzie obracania się względem siebie zespołu dwóch powiedzmy ogólnie kół zębatych.
Jest to :
1-ślimak stanowiący przedłużenie kolumny kierownicy i
2- ślimacznica, czyli mniej więcej 1/4 koła z naciętym gwintem dla zazębienia ślimaka.
Gołym okiem widać, że w przekładni wystąpią nam dwa podstawowe luzy:
1- poosiowy czyli ślimaka względem korpusu przekładni,
2- międzyzębny czyli między ślimacznicą a ślimakiem.

Piotr napisał o kasowaniu luzu poosiowego, jast prostszy.
Międzyzębny to juz inna bajka, jeśli powstał, to przyczyny mogą tkwić w:
1- zużyciu "zębów"
2- wytarciu się łożyskowan tychże "kół"
Luż poosiowy na ogół kasować można montowaną tuleją mimośrodową obracaną o niewielki kąt po zwolnieniu blokad, np płytki ustalającej, rozwiązania są różne.
Międzyzębny niestety to już spora ingerencja i raczej metodami "garażowymi" trudna do wykonania.

Na koniec BARDZO WAŻNE !!!
Każda przekładnia musi być po naprawie odpowiednio ustawiona w sensie oporow wewnętrznych. To bardzo ważne, za ciasno spasowana rozwali szybciej pompę i wspomaganie oraz będzie się szybciej zużywać, za luźno będzie nieprecyzyjna i głośna.
To tyle wiedzy ogólnej, jeśli na coś się przyda, cała przyjemność po stronie LOB
  
 
ja regenerowałem i nie polecam skończyło sie na kupnie używki z rozbitka a po podliczeniu kosztów,,,,, lepiej nie mówić. ps przekładnia była do innego autka, a jak jest wprzypadku omci?? daj znać o kosztach.