MotoNews.pl
  

Najpierw skrzypienie, a teraz stukanie??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na początku jeszcze przed zimą zaczeło mi coś skrzypieć na dziurach w przednim zawieszeniu prawa strona. Jak była jakas większa dziura to sobie skrzypiało, na ale jakoś mi to tak bardzo nie przeszkadzało.
A w zimę jak trochę pojeździłem to pięknych polskich dziurawych drogach to przestało skrzypieć i zaczeło stukać. W efekcie jak teraz jade sobie drogą to co jakaś dziurka się trafi to już mi coś stuka. Co to moze być ?? Czy da się tak jakoś łatwo napracić, bo zaczyna mnie to wkurzać
  
 
.. powiem tylko jedno ..... łączniki stabilizatora .....
  
 
U mnie były podobne objawy plus przytarty laciek, jak mechanior go podlewarkował wyszło że sworzeń na wachaczu. Latał aż miło
  
 
Dodam tylk że z tej strony miałem wymienianą osłone przegłubu bo była pęknięta, no ale nei wiem czy to może mieć z tym coą wspólnego??


ps. ile taki łącznik?? i co to jest
  
 
Miałem ten sam obja tylko u mnie skrzypiało na "leżących policjanta" i co okazało sie że do wymiany tuleja wahacza - ale bez prasy to nie dasz rady jak tego wymienić.
  
 
Cytat:
2005-03-25 14:11:18, gardenia1 pisze:
Miałem ten sam obja tylko u mnie skrzypiało na "leżących policjanta" i co okazało sie że do wymiany tuleja wahacza - ale bez prasy to nie dasz rady jak tego wymienić.



No właśnie mi skrzypiało bardziej na takich różnych pagórkach niż na dziurach. A ile taka wymiana tej tulei i ile ona sama kosztuje??


ps. Ciekawe co powiedzą na bezpłatnym przeglądzie w fordzie

  
 
Cytat:
2005-03-25 14:25:49, MasterCheat pisze:
No właśnie mi skrzypiało bardziej na takich różnych pagórkach niż na dziurach. A ile taka wymiana tej tulei i ile ona sama kosztuje?? ps. Ciekawe co powiedzą na bezpłatnym przeglądzie w fordzie


Ja wczoraj właśnie wymieniłem z jednej strony i co sie okazało z drugiej strony mam do wymiany.Pytasz ile tp kosztuje za orginały duża tulja 40zł mala 15zł - wymiana u znajomego zapłaciłem 50zł. za strone.
A na przeglądzie nic Ci nie wyjdzie u nie na szarpakach nic nie wyszło a mimo to tuleje (silenbloki)były do wymiany.
  
 
Cytat:
2005-03-25 13:33:39, mily-swiety pisze:
.. powiem tylko jedno ..... łączniki stabilizatora .....



potwierdzam w 100%
  
 
Cytat:
2005-03-25 13:31:38, MasterCheat pisze:
Na początku jeszcze przed zimą zaczeło mi coś skrzypieć na dziurach w przednim zawieszeniu prawa strona. Jak była jakas większa dziura to sobie skrzypiało, na ale jakoś mi to tak bardzo nie przeszkadzało. A w zimę jak trochę pojeździłem to pięknych polskich dziurawych drogach to przestało skrzypieć i zaczeło stukać. W efekcie jak teraz jade sobie drogą to co jakaś dziurka się trafi to już mi coś stuka. Co to moze być ?? Czy da się tak jakoś łatwo napracić, bo zaczyna mnie to wkurzać

a ja już mam za sobą wymianę silenblocków na wahaczach x 4 , łączników stabilizatora x2 , gum na stabilizatorze x2 , i sworzni na wahaczach x2 , łożyska ogumowane z mocowaniami do mcPersona x2 . Amorki sprawność 75% i 72% i dalej puka po prawej i stuka..........No i maglownicę też kupiłem z rozbitego autka , skończyło przenosić na kierownicę...
i dalej p u ka !!!

[ wiadomość edytowana przez: mirasEssiMkVII dnia 2005-03-25 21:08:18 ]
  
 
Czyli albo łaczniki albo tuleje
A ile te łacznki kosztują??

Ps. Dodam ze na kierownice zadne drgania mi się nie przenoszą. Tylko stukanie słychać, czasem skrzypienie.
  
 
W inter carsie 120 pln dwie szt.
  
 
MasterCheat pryśnij sobie trochę WD-40 na tuleje i jak przestanie skrzypieć to już będziesz miał odpowiedź. Ja tak zrobiłem i wiem że to właśnie tuleje, skrzypią mi niemiłosiernie.
  
 
No i u mnie również skrzypiało a w ostatnich dniach to nawet zaczęło stukać a powód był taki że ta większa (Przód) z jednej strony tulejka to jak się wyjęło wachacz to nawet wypadła bez żadnego nakładu sił. A za wymianę zapłaciłem po dwie dychy za jedną tuleję a wymieniłem 4 z przodu i dwie z tyłu bo tyłem lekko zarzucałono i całość zamknęła się w trzysu złotych (180 części + 120 robota), (a części wszystkie oryginalne).
  
 
A moze mocowanie wahacza poszlo? Jezeli dale stuka po wymianie to moze byc to. Njalatwiej przy ruszaniu i hamowanu usłyszec.
  
 
Cytat:
2005-03-30 10:38:44, wezu pisze:
A moze mocowanie wahacza poszlo? Jezeli dale stuka po wymianie to moze byc to. Njalatwiej przy ruszaniu i hamowanu usłyszec.



Przy ruszaniu i hamowaniu słyszę tylko warkot silnika i pisk opon

Aytak na powaznie to w którym miejscu są te tuleje, co bym odpowiednie psiką ta WDą
  
 
Włąśnie zrobiłem badanie Essiemu (pobujałem ręcznie auto przy karzdym kółku) no i właśnei tak gdzie było słychac stuki i skrzypienia w czasie jazdy, to eraz przy ręcznym bujaniu też słychać jak coś sobie stuka, tak jakby coś tam miało jakiś luz.
  
 
Cytat:
2005-03-25 21:06:05, mirasEssiMkVII pisze:
a ja już mam za sobą wymianę silenblocków na wahaczach x 4 , łączników stabilizatora x2 , gum na stabilizatorze x2 , i sworzni na wahaczach x2 , łożyska ogumowane z mocowaniami do mcPersona x2 . Amorki sprawność 75% i 72% i dalej puka po prawej i stuka..........No i maglownicę też kupiłem z rozbitego autka , skończyło przenosić na kierownicę... i dalej p u ka !!! [ wiadomość edytowana przez: mirasEssiMkVII dnia 2005-03-25 21:08:18 ]



Sprawdź sobie amortyzatory, czy nie masz luzów na tłoczysku - u mnie amorki miały sprawność 80% i 85% a tłoczysko amora było uwalone i stukało jak ta lala... - na szczęście miałem amory na gwarancji
  
 
Cytat:
2005-03-30 12:16:14, MasterCheat pisze:
Włąśnie zrobiłem badanie Essiemu (pobujałem ręcznie auto przy karzdym kółku) no i właśnei tak gdzie było słychac stuki i skrzypienia w czasie jazdy, to eraz przy ręcznym bujaniu też słychać jak coś sobie stuka, tak jakby coś tam miało jakiś luz.



Ja obstawiam na łączniki stabilizatora!
  
 
Miałem dokładnie to samo co opisujesz. Stukanie i skrzypienie. Wymiana gum na stabilizatorze(chyba 8 PLN za gume - tam sa 2 gumy), a poza tym mechanior wymienil mi jedna tuleje metalowo-gumowa(30 PLN) w wahaczu, bo byla "wyjechana". Koszt calosci czesci + robocizna 80 PLN.
  
 
Cytat:
2005-03-30 15:56:35, Viking79 pisze:
Miałem dokładnie to samo co opisujesz. Stukanie i skrzypienie. Wymiana gum na stabilizatorze(chyba 8 PLN za gume - tam sa 2 gumy), a poza tym mechanior wymienil mi jedna tuleje metalowo-gumowa(30 PLN) w wahaczu, bo byla "wyjechana". Koszt calosci czesci + robocizna 80 PLN.



No i wygląda na to że jednak mechaniora odwiedzić muszę.
A ciekawe co mi powiedzą na darmowym przeglądzie w Fordzie