MotoNews.pl
  

Gaśnie silnik przy ostrym hamowaniu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
JAk w tytule jadac okolo 90 jak i wyzej hamujac nagle - gwaltownie silnik mi gasnie , jesli wrzuce na nizszy bieg i podniose obroty jeszcze zalapie. Posiadam LPG - ale nie sprawdzalem czy na PB tez tak reaguje.
  
 
czyli tak sie dzieje tylko na jałowym?? jesli tak to moze regulacja wolnych obrotow...
  
 
nie , nie na jalowym jade przykladowo 140 km/h na 5 - ostro hamulec do 70i tu juz gasnie , jak nie wrzuce na 3 i mocno dogazuje (kilka razy) to dupa .
  
 
czujnik polozenia przepustnicy ... moze daje dupy, puszczasz szybko gaz, a on ciagle podaje paliwo i sie dlawi ... ale ciezko cos powiedziec.
  
 
Po pierwsze sprawdz, czy na benzynie tak sie dzieje, jezeli nie to raczej oznacza, ze cos z wydatkowaniem nie tak - mozliwe, ze masz sparciale membrany w reduktorze i one pod wplywe, sily hamowania nie moga wydolac z podaniem gazu.

A jezeli bedzie sie tak dzialo rowniez na beznynie to bedzie oznaczlo, ze nie dostaje wtedy powietrza.
  
 
Cytat:
2005-03-25 20:36:44, toradek pisze:
A jezeli bedzie sie tak dzialo rowniez na beznynie to bedzie oznaczlo, ze nie dostaje wtedy powietrza.



Albo masz nieszczelne serwo hamulcowe np
  
 
A ja na Twoim miejscu sprawdzilbym poziom oleju w silniku. Jesli dolejesz i przestanie Ci gasnac przy hamowaniu to powiem skad mialem taki pomysl
  
 
a ja dodam ze tez mialem taki problem i wynikal on ze zbyt duzej ilosci powietrza rura ktora zassysa powietrze powinna byc skierowana do silnika a nie do kierunku jazdy aha u mnie to pomoglo
  
 
Popieram kolegę Henryka,raczej serwo
  
 
Cytat:
2005-03-25 22:51:30, zeberko pisze:
a ja dodam ze tez mialem taki problem i wynikal on ze zbyt duzej ilosci powietrza rura ktora zassysa powietrze powinna byc skierowana do silnika a nie do kierunku jazdy aha u mnie to pomoglo



W przypadku który opisujesz silnik gaśnie na luzie np przy dojeździe do świateł i na LPG...a nie przy gwałtownym hamowaniu ja mówił zadajacy pytanie.Dlatego gazownicy polecali skierowanie rury zasysającej powietrze do filtra w innym kierunku.
  
 
obstawiam "lewe powietrze" poprostu zdmuchuje go i gubi obroty!
  
 
Cytat:
2005-03-26 22:09:15, hans7 pisze:
obstawiam "lewe powietrze" poprostu zdmuchuje go i gubi obroty!



Lewe powietrze....jak najbardziej ale skoro to występuje tylko przy gwałtownym hamowaniu to wskazuje na nieszczelne serwo...rozszczelnia się w momencie naciśniecia na hamulec i powoduje dostanie się lewego powietrza.Tak mi się przynajmniej wydaje i od tego bym zaczął.Spróbuj zrobić tak.odpal silnik na postoju i naciśnij na hamulec.Jak zgaśnie lub obroty znacznie spadną...to jesteśmy w domu.
  
 
Jezeli tak sie dzieje tylko na LPG to sprawdz jak masz zamontowany parownik jezeli prostopadle do osi samochodu to dlatego ci gasnie, bo przy hamowaniu membranka jest dociskana sila odsrodkowa i odcina doplyw gazu. Ja mam parownik rownolegle i gasl mi przy gwaltownym skrecie w lewo wystarczylo troszke zwiekszyc cisnienie i wszystko jest ok.
  
 
Cytat:
2005-03-31 18:58:45, Deny pisze:
Jezeli tak sie dzieje tylko na LPG to sprawdz jak masz zamontowany parownik jezeli prostopadle do osi samochodu to dlatego ci gasnie, bo przy hamowaniu membranka jest dociskana sila odsrodkowa i odcina doplyw gazu. Ja mam parownik rownolegle i gasl mi przy gwaltownym skrecie w lewo wystarczylo troszke zwiekszyc cisnienie i wszystko jest ok.


Deny mam podobnie tez parownik rownolegle i przy ostrym skrecie w lewo na LPG oczywicie na luzie silniczek troszke przygasa ale a szczescie nie gasnie.
  
 
Witam ....I ja mam ten problem ale nie mam instalacji gazowej tylko BP ..sprawdziłem prawie wszystko nawet serwo jest O.K ..To musi być EDIS albo EEC przy gwałtownym spadku obrotów odcina paliwo..
Tylko niemam pojęcia dlaczego się tak dzieje Silnik pracuje normalnie bez jakiś oznak usterek
  
 
Hmm; i u mnie to jest. Jade, hamuje a obroty w dół idą i właśnie raz mi zgasł. Jeszcze zauważyłem jeden efekt. Jak go na postoju mocno przegazuje to tak jakby się "zakrztusił". Nie posiadam LPG.
  
 
Cytat:
2005-04-11 19:40:47, krzysztofpl pisze:
Witam ....I ja mam ten problem ale nie mam instalacji gazowej tylko BP ..sprawdziłem prawie wszystko nawet serwo jest O.K ..To musi być EDIS albo EEC przy gwałtownym spadku obrotów odcina paliwo.. Tylko niemam pojęcia dlaczego się tak dzieje Silnik pracuje normalnie bez jakiś oznak usterek


U mnie też na PB dzieją się takie chece (nie mam LPG) kiedyś doszedłem do tego co sie stało rozkleił mi się taki pierdolniczek i łapał lewe powietrze. Odpowiedzialny za dopalanie spalin chyba jak małe okrągłe pudełko. Teraz mam to wypięte i dalej mam te problemy tylko nie wiem czy to przez to że wypiąłem czy ki czort. Mam silnik 1.4 8V pełny wtrysk.
  
 
hmm a wiec przestalem ostro hamowac i nie gasnie tzn napewno dolalem oleju wiec moze i przez to mi sie to juz nie przytrafia-jutro przetestuje.