MotoNews.pl
  

Kołkowane opony..??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Zakupilem Felgi aluminiowe razem z oponami. Coz.. oponki byly uzywane a ja nie bardzo jestem przekonany do takich opon,ale skusilem sie... Wszystko niby O.K, bo bieznik b. ladny, niezniszczone opony, nie popekane itd... ale dopiero pozalozeniu kol na auto zobaczylem ze jedne tylna opona jest kolkowana. No niby nic takiego, ale mam pytanie. Pierwszy raz widzialem takie sposob kolkowanie. W oponie (po stronie czolowej) jest widoczny gumowy kolek... !!!! bardzo sie zdziwilem, bo zawsze kolkowani ewyglad ainaczej. A tu mam wyraznie widoczne cos w rodzaju kolka z gumy o srednicy okolo 3mm. W dodatku jest on luzny i w pierwszej chwili myslalem ze zlapalem gwozdzia... Prawdopodobnie od srodka opony jest to sklejone jakos, ale pytanie... Czy zostawic to tak jak jest, czy lepiej wymienic opone, lub moze dac do warsztatu na "lepsza" naprawe? Jak to zobaczylem to juz w ogole boje sie szybciej Omega jechac... cholera pokusily mnie uzywki z felgami

MIeliscie podobne przypadki?


[ wiadomość edytowana przez: powercafe dnia 2005-03-26 10:21:22 ]
  
 
pierwszy raz slysze o czyms takim jak "kolkowanie" z twojego opisu wnioskuje ze robi sie cos takiego kiedy "dziura" w oponie jest sporych rozmiarow ale czy to jest bezpieczne to nie wiem
  
 
no to sie robi kiedy opona zlapala wczesniej jakiegos Gwożdzia lub cos podobnego. Warunkiem jest ze pzrebita byla na czole opony a nie na boku. Wszystkie opony uzywane w Polsce sa kołkowane, no moze prawie wszystkie, ale z zachodu wlasne takie opony sa sciagane, przebite u nas kołkowane...
  
 
To prawda sa kolkowane i jest to bardzo dobre latanie opony wiec nie ma czym sie przejmowac.Moze jest to troszke mniej starannie wykonane i to wszystko.
  
 
Kołkowanie polega na umieszczeniu kołka przypominającego wyglądem gwóźdź z dużym lbem w miejscu przebicia. Leb znajduje się wewnątrz opony(dociska go dodatkowo ciśnienie) natomiast trzpień to rdzeń miedziany lub stalowy pokryty specjalną miezanką gumową.
Warunki sukcesu to nśrednica przebicia zgodna z parametrami rdzenia, przebicie nie na barku opony, graniczna strefa to koniec rzeźby bieżnika.

zalety -duża wytrzymałość mechaniczna i trwałość, usunięcie nieszczelności tam, gdzie standardowa wulkanizacja jest bezradna

wady - powiększa się znacznie bicie opony, to jednak spora masa wirująca
  
 
Ehh Janusz to chyba chodzaca encyklopedia wiedzy nie tylko motoryzacyjnej Pozdrawiam

A problem moj rozwiazalem... Wymienilem opony na inne.
Tamte jak sie okazalo nie dosyc ze obie byly po kolkach to dodatkowo obie po ostrym hamowaniu... wibracje przy 80 km/h oraz ponad 130km/h do 140km/h byly takie ze prawie schowki sie otwieraly....

P.S
Kupilem teraz Uniroyal RainSport 1, ktos je testowal? Wygladaja oblednie a ponoc i na wodzie sa rewelka..a tu jak na zlosc..sucho teraz...hehheh

Pozdrawiam
  
 
Lepszym sposobem na dziury w oponie są teraz specjalne włókna takie podobne do tych które są w osnowie opony, są one dodatkowo pokryte klejem i są lżejsze od kołków gumowych.