MotoNews.pl
  

SWAP silnika z 1.8 na 1.8 iS

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
zastanawiam się jakie problemy mógłbym napotkać gdybym zdecydował się na zamiane silnika ze zwykłego 1.8 (trochę już sfetygowanego) na 1.8 iS w mojej budzie E30?
Teoretycznie, oglądając to co seryjne 318iS'y mają pod maską stwierdzić można, że wystarczy przełożyć sam silnik i po wszystkim (wszystkie "gadżety" przy silniku oba wózki mają takie same). Stąd moje pytanie: czy na pewno, nic nie musiałbym dokupować, zmieniać? Przepływomierze, pompy hamulcowe, chłodnice i reszta mogłaby zostać z mojej sterej Beemki czy wszystko musi być z danego silnika?
Pozdrawiam i Wesołego Jajka
  
 
Chyba bez przełożenie elektroniki sie nie obejdzie a przepływomierz to juz musisz sprawdzić po nr !, najlepiej na spisie części - on line!
  
 
wydaje mi sie ze nie trzeba zmieniac elektroniki, musialbys to zrobic z pewnoscia po przejsciu z 4 garow na 6, ale w tym wypadku sadze ze nie... ale moge sie mylic
  
 
E wg mnie bez przełożenia elektroniki się nie obejdzie i tej wersji będę się trzymał
  
 
trzeba napewno przekładać elektronike
  
 
Znajomy kiedys robil taka opcje wlasnie z E30 1.8 na 1.8is i musial przelozyc tez elektronike
  
 
no tez napisalem ze moge sie mylic
  
 
No tak, a oprócz elektroniki czy kolega cos jeszcze przestawiał (dokupował do nowego silniczka)? Warto wiedzieć takie rzeczy na przyszłość...no i jak jest teraz z rejestracją silników? Ponoć można SWAPować i nie trzeba się już martwić o numery silnika w dowodzie...byleby się pojemność zgadzała. To prawda?
  
 
Ja mam małe pytanie czym się różni zwykły 1.8 od IS , oprócz tego że IS ma głowice 16 zaworową, czy reszta jest taka sama
  
 
No właśnie to dwie najbardziej podobne do siebie wersje. Dlatego sądziłem, że zamiana silniczków byłaby najprostsza (a ze 113 KM zrobiłoby się 136 a to już róznica )
Siedząc w iS'ie nie zauważyłem różnic (pod maską też - oprócz kwadratowego kształtu dolotów). Is'a ma też tapicerkę w welurowej kracie a nie jednolito szarą jak w zwykłej 1.8i...
  
 
np w e36 są jeszcze osobno cewki na każdy cylinder
  
 
a nie dało by się wymienic samej głowicy bo blok jest chyba taki sam?
  
 
taki sam to raczej nie bedzie moga sie nie pokrywacc otwory w glowicy z tymi w bloku i co np ma miejsce w przypadku silnikow m10 i m40 inny uklad kanalow wodnych widocznych jak sie patrzy na blok... wiec tego bym nie byl pewny czy zmiana glowicy pyknie
  
 
A ja dalej chciałbym podrążyć ten temat. Uważacie, że na dzień dzisiejszy opłaca się taka operacja? Auto ciężko sprzedać więc pogrzebać w nim byłoby fajnie (to już jest tuning!). Tylko czy to sie opłaca? No i czy różnica w osiągać będzie aż tak odczuwalna?
  
 
Czy możecie mi powiedzieć czy instalacja gazowa jest prawidłowa w tym silniczku? Chodzi mi o to, że dziwnie wygląda. Interesuje mnie co to za przewód/ rura (zaznaczyłem na czerwono)? Jakaś samoróbka?

  
 
To coś na przewodzie to to izolacja termiczna (taka otulina do rur od ogrzewania i klimatyzacji)

Co do SWAP-u 1,8 na 1,8iS to napewno trzeba przełożyć komp sterujący pracą silniki i jeśli jest tak jak pisze hz10
Cytat:
np w e36 są jeszcze osobno cewki na każdy cylinder


To trzeba jeszcze przełożyć cały układ zapłonowy( cewki, impulsator, komputer sterujący zapłonem).

Co do zmiany silnika to trzeba jechać do stacji diagnostycznej żeby wystawili zaświadczenie o zmianie silnika i z tym papierkiem pojechać do wydziału komunikacji. Tam wyrobią Ci nowy dowód rejestracyjny.
Co do finansów to musisz zapłacić za dowód+znaczki skarbowe.
Nie pamiętam tylko ile płaciłem na stacji diagnostycznej.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
Czy możecie mi powiedzieć czy instalacja gazowa jest prawidłowa w tym silniczku? Chodzi mi o to, że dziwnie wygląda. Interesuje mnie co to za przewód/ rura (zaznaczyłem na czerwono)? Jakaś samoróbka?

niestety jest to najgorsz instalacja jaka może być i wcale bym sie nie ździwił jak by kolo miał teraz 100kM
  
 
Dzięki bardzo za odpowiedzi. Dużo mi to dało do myślenia.
Dexter, właśnie głównie chodziło mi o koszt w stacji - za ile przełożyliby cały motor. Taką iS'ę mozna za 1.500zł kupić ale nie wiem czy w komplecie z koputerem i wszystkim innym.
To chyba jednak mało opłacalne.
Hz10, dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
  
 
Co do numerów silnika to nie obowiązują one w UNI EUROPEJSKIEJ w Polsce teoretycznie też, ale numer silnika musi być zapisany w bazie pojazdów tak aby panowie Policjanci mieli cos do porównania z twoim wozem. Tak mi właśnie powiedziała miła Pani gdy rejestrowałem swoje auto.
  
 
Tia tak jak pisze hz10 to jedna wielka podpierułka... pamietasz rozmowe gazownika.. tu własnie tak dali reduktor -jak najdalej od miksera.. buheheh chyba tylko po to zeby własnie stracic na mocy (moze mu sie za bardzo wyrywała na swiatłach..hehehe)... bo nawet zdroworozsądkowo ma byc odwrotnie s brawo Jasiu

Co do przeszczepu to ja osobiście kupił bym E36 2.5 24V buheheheh

Daj spokój panie Czesławie z takimi zabawami

pozdrawiam