Czym to jest spowodowane 105KM a 90KM

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!!

Ostatnio zauważyłem że wiele escortów ma pojemność silnika 1,6, ale różnica jest w koniach mechanicznych. Jeden ma 105KM a drugi 90KM. Może ktoś mi to wytłumaczy dlaczego jest taka różnica skoro jedno i drugie ma pojemność 1,6 litra.

Pozdrawiam Mercino
  
 
8v maja 105 a 16v - 90 - takie rozwiazania konstrukcyjne
  
 
zypełnie inne silniki konstrukcujnie...tak jak Puniu napisał ośmiozaworowy jest mocniejszy....
  
 
XR3i w MK4 tez były z róznymi mocami
  
 
qrcze a ja myslalemm ze 16v maja 2 wałki i sa mocniejsze
  
 
Cytat:
2005-03-26 19:51:48, Pyku pisze:
qrcze a ja myslalemm ze 16v maja 2 wałki i sa mocniejsze



może gdyby nie ochrona środowiska to by miały powyżej 100KM
  
 
Ja mam 1.6 , 8 zaworowy i mam jako jedyny 50KM,a powinienem mieć 90. (reszta zdechła)
  
 
Czyli wniosek jest prosty że silnik 8V jest bardziej dynamiczniejszy od 16V? Czy jest inna zależność?
  
 
Cytat:
2005-03-26 21:59:49, Mercino pisze:
Czyli wniosek jest prosty że silnik 8V jest bardziej dynamiczniejszy od 16V? Czy jest inna zależność?



Dynamiczniejszy nie, ale mocniejszy na pewno.

Mss ma racje - gdyby nie ochrona srodowiska, to 1.6 Zetec mialby ze 110 konikow, a tak niestety tylko 90
  
 
jest trochę mocniejszy bo momenty mają bardzo podobne...a czy dynamiczniejszy.... micab jak jeździł moim to stwierdził że jednak czuć że to 15KM więcej.... ja powiem szczerze że nie bardzo to czułem jak jeździłem jego....na pewno 16v kulturalniej pracuje....
  
 
a ile koników moze mieć 1.8 16 zaworowy z 92 r,
  
 
Wiem a moze przypuszczam bo niechce mi sie teraz w katalog spogladac ze 1,6 ZETEC ma 105 konikow i 130 cos NM a 1,8 ma 105 NM i cos powyzej 160 NM chodzi mi o silniczki ZETECA z 93 roku (MK6) - tym sie roznia.
  
 
Marcel, 1.6 Zeta ma 90 konikow, wystarczy kilka silniczkow obejrzec - a szczegolnie ich doloty, zeby to pamietac. Natomiast co do Nm, to nie pamietam, 1.6 na pewno cos kolo 130 tak jak piszesz, ale 1.8 nie pamietam - ale podejrzewam, ze masz racje.
  
 
Cytat:
2005-03-26 22:10:53, lukas101 pisze:
a ile koników moze mieć 1.8 16 zaworowy z 92 r,


1.8 16v z 92 roku mial 105,115 albo 130 KM......najczęściej spotykane 105KM, później 130 a 115 to rzadko...
  
 
Cytat:
Marcel, 1.6 Zeta ma 90 konikow, wystarczy kilka silniczkow obejrzec - a szczegolnie ich doloty, zeby to pamietac. Natomiast co do Nm, to nie pamietam, 1.6 na pewno cos kolo 130 tak jak piszesz, ale 1.8 nie pamietam - ale podejrzewam, ze masz racje.



sorki ze taka dywagacje wprowdzam ale glowe sobie dam uciac ze byly silniczki 1,6 ze 105 konikami (MK6)

a errate tez dodaje oczywiscie 1,8 ze 105 kucami!!!
  
 
Tak, najczęściej spotykane jednostki w silnikach 1.8 16V to 105KM w moim przypadku jest podobnie, 115KM jest rarytasem. A na silniczek nie narzekam
  
 
Ja mam 1.6 CVH (105 kM) Kumpel ma 1,6 DOHC... 90 kM.. no i na gazie roznica jest niewielka.. lecz na benzynie.. czuc te 15 kM roznicy... tyle ze na starcie.. moj dluzej sie kreci..!! w Miejscu!! heheh no ale roznica osiagow.. nie za duza..!!
  
 
wiec tak
za pewna ksiazka
1,6 CVH 8v
typ silnika LUK LUJ LJE LJF
moc 90 108 105

Zeta 16v
oznaczenie silnika ZH 16 ZH 18 ZH18
typ silnika L1E RDA RQB
moc 90 105 130
  
 
Cytat:
Ja mam 1.6 CVH (105 kM) Kumpel ma 1,6 DOHC... 90 kM.. no i na gazie roznica jest niewielka.. lecz na benzynie.. czuc te 15 kM roznicy... tyle ze na starcie.. moj dluzej sie kreci..!! w Miejscu!! heheh no ale roznica osiagow.. nie za duza..!!



moze sie naraze ale stanąl bym z 130 konnym Xr-em!!!!!!!!

spokojnie
  
 
Cytat:
2005-03-26 22:41:42, VinCe pisze:
1.8 16v z 92 roku mial 105,115 albo 130 KM......najczęściej spotykane 105KM, później 130 a 115 to rzadko...


dzieki VinCe, imponujaca wiedza .... pytałem bo ostatnio porównywałem swojego z takim właśnie, i o jakis ułamek sekundy 1.8 był szybszy na starcie