MotoNews.pl
  

Wymiana przednich wewnetrznych nadkoli w 126p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szukalem i to dlugo, ale niestety niczego konkretnego na ten temat nie znalazlem. Problem w moim przypadku polega na tym ze, jakis miesiac temu zauwarzylem ze przednie kola zabardzo sie "rozchodza", po wstepnych ogledzinach doszedlem do tego, ze blacha z mocowaniem wachacza przedniego, u dolu, odrywa sie od wew, nadkola, a u gory wgniata to nadkole do wewnatrz, dodam ze nadkole jest popekane, na krawedzi blachy z mocowaniami wachacza, oraz cale nadkole jest zardzewiale. W tej chwili jest to pospawane prowizorycznie, zebym mugl jeszcze jakis krotki czas pojezdzic. Niestety prowizora ktorej nienawidze, ale niebylo po prostu czego spawac (rdza). A temat ten zakladam z nadzieja ze dacie mi jakies wskazowki na co zwracac szczegolna uwage podczas wymiany tych nadkoli, jaka jest cena materialow(robocizna we wlasnym zakresie), co zrobic jezeli krawedzie blach do ktorych przyspawane sa nadkola, sa zardzewiale, co dobrze zebym wymienil przy okazji ciecia przodu?????? P.S ta naprawe chce polaczyc z wymiana przedniego pasa, przednich blotnikow,nadkoli, mocowan wachaczy, oraz przygotowaniem przedniego zawieszenia do mocowan zastrzalow klatki. Pozdrawiam.
  
 
O czlowieku ,ja tez robilem to u sibie ,jak chcesz zrobic to dobrze to masz tydzien zycia z glowy !!!!!!!!!!! zastanow sie dopbrze zanim uzyjesz bosza czy nie lepiej to wylatac
  
 
Lubie takie tygodnie, ale nierozumiem o co Ci chodzi z tym wylataniem w kazdym razie na co zwracac uwage, chodzi mi o to ze jak Ty juz to robiles, to po zrobieniu napewno masz jakies takie mysli- fuck to zjeba... trzeba bylo zrobic to tak... Wiec pomoz chlopie, bo nie chce czegos zjeba... Nie to ze Ci ublizam czy cos ale wszyscy sie mylimy, i popelniamy bledy. Chce ich popelnic jaknajmniej, tak jak Ty kiedy odcinales przod od swojega malca
  
 
Ja moge doradzić jeśli chodzi o wymianę błotników bo to robiłem.

Koszt błotników waha się pomiędzy 30 - 40 zł tylko przy wymianie błotników z przodu musiasz od razu zakupić te blachy na błotnikami, bo przy zdejmowaniu błotnika napewno je uszkodzis (ich koszt to około 5zł). Z tego co zauważyłem to najlepiej zacząć ściągać błotniki od strony drzwi (odginasz blachy na słupkach). Należy również uważć na łączenie błotnika, podszybia i wcześniej wspomnianego wspornika (my z ojcem pgieliśmy trochę podszybie, bo właśnie w tym miejscu zgrzane są 3 blachy do kupy). Zgrzewy najlepiej puszczają po delikatnym przejechaniu po nich kątówką (dojeżdżasz lekko tarczą do zgrzeu i powinien odskoczyć).

Narazie na tyle jak coś jeszcze to pisz
Mam nadzieję, że pomogłem
  
 
Aha...
Koszt nowego pasa przedniego w granicach 60zł
Nadkola koło 20 - 30zł
  
 
Jak zamocowane sa wewnetrzne nadkola???? No i oczywiscie reszta pytan z tematu
  
 
A pogą Ci skany z książki??
W książce serwisowej mam opisane mocowanie nadkoli
  
 
Cytat:
2005-03-28 12:32:10, Chudy89 pisze:
Aha... Koszt nowego pasa przedniego w granicach 60zł



Lepiej wydać troszke wiecej i kupić fabryke (pamiętam jak kolega klął jak nie mógł dopasować do niczego rzemiosła...
  
 
Cytat:
Lepiej wydać troszke wiecej i kupić fabryke (pamiętam jak kolega klął jak nie mógł dopasować do niczego rzemiosła...



Bedzie fabryka-spokojna glowa, nie mam zamiaru sie pierd... z dopasowaniem, wszystko musi byc super!!!!
Cytat:
A pogą Ci skany z książki??
W książce serwisowej mam opisane mocowanie nadkoli


no to dajesz zobaczymy czy mam te same Dzieki
  
 
Chodzi o tą niebieską z białym paskiem "Autoryzowana Instrukcja Napraw" Tą masz??
  
 
Nie tylko
  
 
Moze jakies wskazowki jeszcze, poprosze
  
 
Niestety widze ze niewielu jest chetnych do pomocy, albo moze taka wymiana to nie zaden problem????
  
 
wiec tak jak chcesz z robic to dobrze to dokup odrazu laczniki blotnika z dachcem poplularne trojkaciki i idz dowied zsie czy maja w sklepie sciane wewnetrzna bagaznika dobrze by bylo jak byc ja mial bo zapewnie strasznie ja zmasakrujesz jak bedziesz wyrywal nadkole kup dobre obcegi kowalskie i dobry majzelek bosch cieniutka tarcza 125x1mm i gruba do szlifowania no i odcinasz wszystko na lacznieach pozniej wyrywasz to co zostalo obcegami pozniej szlifujesz zgrzewy na gladko tam gdzie bosch nie dojdzie to majzelek pozniej wszystko analogicznie w odwrotnek kolejnosci dospawujesz pas blotniki o nadkola zewnetrzne najpierw pasujesz potem spawasz !!!!!!!!!!!!!!! zeby sie nie okazalo ze nie pasuje cos i staraj sie nie ruszac szpilek do ktorych sa mocowane wachacze bo pozniej geometri nie ustawisz jak besz to robil sam to kup sobie jeszcze zabki samozaciskowe to chyba tyle !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :/
  
 
Dzieki!!!!!! Ale mam jeszcze takie pytanko-co to jest majzelek?? moze u ciebie to popularna nazwa jakiegos narzedzia ale na pomorzu nie znamy czegos takiego. Pozdrawiam
  
 
Majzelek to takie coś do kucia Metalowe ostro zakończone, ale ja jak wymieniałem błotniki to używałem dłutka, takiego jak do drewna.
Chodzi o rozczepienie zgrzewów
  
 
Dziekuje!!! No wiem juz duzo!!! Jak by jeszcze cos komus wpadlo do glowy to prosze pisac Pozdrawiam