MotoNews.pl
8 Pytanko o silnik (89017/0)
  

Pytanko o silnik

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ja tu goscinnie

Mam pytanko odnosnie 126p Bis

Jaka jest historia tego silnika

Obilo mi sie o ucha ze pochodzi on z fabryki Lacia

Byla mala sprzeczka przy piwe z kumplami .

Ewentulanie jak by ktos mi podal historie tego silnika a najlepiej jakies www

Pozdrawiam
  
 
no wiec Fiat chcąc wprowadzić na rynek cc chciał wczesniej przetestować silnik jaki miał być montowany w cc i zmienił troszke tył malucha i tak powstał bis. Jego wady, które dostrzeżono podczas ekspploatacji w miare zniwelowano i troche zmodernizowano silnik z bisa. Żeby ten silnik był w jakiejś Lancii montowany to niesłyszałem, jedynie co to każdy silnik bisowski posiada na bloku wytłoczony znaczek Lanci, ale to zapewne dlatego, że Fabryka Lanci, współpracująca z Fiatem produkowała dla niego bloki silkników. Co do tej ostatniej informacji nie jestem pewien ale tak mi sie wydaje:] Jeśli chodzi o strony to na stronie żurawia jest krótka historia bisa Jeśli gdzieś sie myle to poprawcie mnie , ale info takie wyczytałem kiedyś na internecie Pozdrawiam Maciek
  
 
sorki ze sie podpinam ale mam pytanie
czy walek od 650 podejdzie pod bisa/cc 700 ( bo to chyba to samo??tzn. bis /cc 700)
dzieki z gory
ps. koles ma cc 700 i chce waleczek zmienic na sport !!
  
 
ja słyszałem plote ze w bisie jest silnik z Lancii - a zeby bylo malo, Lancia ten silnik produkowala do jakiejs motorowki
  
 
Cytat:
ps. koles ma cc 700 i chce waleczek zmienic na sport !!



W takim przypadku to niech zmienia silnik. Swiatek do bisa chyba robil walek 386 (silnik CC w jednym szczegole sie roznie znaczaco od BISowego kreci sie odwrotnie).
  
 
Swiatek może robił ale już nie robi do Bisa a do CC 704 chyba nigdy nie było, w każdym razie na pewno nie ma w tej chwili w ofercie . Ale Galuś mówił że jego brachol ma w cc 704 jakiś inny wałeczek, zagadaj do niego.

pozdro
  
 
wałek z bisa nie jest taki sam jak w cc. W bisie silnik jest prawoobrotowy a cc lewoobrotowy. A więc wałki muszą sie różnić. Świątek nadal robi wałki do bisa , 386 to koszt razem ze szklankami i przesyłką około 400zł, natomiast wałek 650 i bisa to dwie różne rzeczy i niestety nie da sie ich zamieniać zresztą nie tylko wakiem różnią sie te dwa silniki( cc i bis)- zapłon, głowica, gaźnik, samoregulujące sie zawory( w cc) miska olejowa, wał korbowy.
  
 
Ludziska zadzwonicie do Heinricha w sprawie wałka za 200 zł zrobi wam fachowy wałek , przez bardzo wielu uważany jest za najlepszego speca od wałków
  
 
a jezdziles z silnikiem z jego walkiem? jak efekty i co bylo porobione?
  
 
Silnik do Bisa pochodzi w prostej lini od Lanci i był montowany w pierwszych modelach "Y" . Potem FSM , kupiło licencje na ten silniczek w ramach kooooperacji z fabryką Fiata.
Z tym , że w Lanci miał on 28KM , elektroniczny zapłon itp.
Jest bardzo podatny na przeróbki. Łatwo z niego zrobić 35-40KM.
Mój Bison latał lepiej niż mocna A grupa 650, a było w nim połowę mniej nakładów finansowych( w silniczek). Tylko trzeba uważać na panewkę od strony koła zamachowego, potrafił pęknąć blok, po stoczeniu koła zamachowego i nie dokładnym wyważeniu całego układu.
  
 
Znam kilka osób które jezdzą i na 0.9 i na 1.1 na jego wałkach i naprawde wałki działają. W zależności ile masz porobione taki wałek Ci zrobi, każdy robi niejako indywidualnie, i każdy znaczy liczbą który to jego wałek. Wedlug znajomego który ma doczynienia długo z modyfikacjami silników wystarczy że on po prostu zapali szluga popatrzy na wałek pomyśli, i wystruga, po porstu ma talent do wałków.