MotoNews.pl
  

Moment dokręcania świec

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Może ktoś dysponuje wiedzą na temat momentu dokręcania świec i cewek zapłonowych w silniku M60B30, świece NGK BKR 6 EK.
W innych autkach robiłem to na wyczucie ale mając klucz dynamometryczny można by go wykorzystać.
  
 
Moment dokręcania świec w silniku M60 to 30 Nm. Moment dokręcania cewek według uznania

Co do świec, to świece NGK BKR6EK do silnika M60 to przeżytek.
Zgodnie z katalogiem BMW dobre świece do tego silnika to:

NGK BKR6EQUP
Bosch FGR7DQP

Wystarczy spojrzeć na link

E34 530i IGTN. COIL/SPARKPLUG CONNECTOR/SPARKPLUG

Są to świece czteroelektrodowe platynowe, umożliwiające znacznie lepszą pracę silnika.

Dobrym odpowiednikiem tych świec (praktycznie taki sam produkt) są świece BERU UXF79P.
  
 
Cytat:
Dobrym odpowiednikiem tych świec (praktycznie taki sam produkt) są świece BERU UXF79P.


prawie, bo BERU są znacznie lepsze.
pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: MARCIN_RADOM dnia 2005-03-29 16:08:55 ]
  
 
Cytat:
2005-03-29 16:08:36, MARCIN_RADOM pisze:
prawie, bo BERU są znacznie lepsze



Marcin, na jakiej podstawie twierdzisz, że BERU są znacznie lepsze?

Wymienione przeze mnie świece
NGK BKR6EQUP
Bosch FGR7DQP
BERU UXF79P
to technologicznie takie same produkty, o takich samych parametrach pracy i żywotności.

Jedyną różnicą, która przemawia na korzyść BERU to niższa cena.
  
 
Wielkie dzięki za rady!
Na jutro przyjdą świece, niestety zamówiłem już BKR 6 EK - 17zł/szt.przy 14-stu sztukach (bo ojciec w M50 też chce wymienić).Po tych komentarzach pewnie bym to przemyślał ale cena też pewnie miałaby znaczenie.Z ciekawości zapytam jutro ile za BKR6EQUP bo i tak zdecydowałem się na NGK.Według sprzedawcy BOSCH ostatnimi czasy stracił na jakości (mówił coś o wielu reklamacjach) a o BERU nie pomyślałem - sugerowałem się instrukcją obsługi i zalecanymi świecami przez producenta(fakt instrukcja z 93r .
Mam nadzieję że wymiana pomoże bo mam wrażenie że w którymś cylindrze wypada zapłon przy niskich obrotach.Jak po wymianie się nie poprawi będę szukał dalej,cewki i ten zaworek w kolektorze ssącym.W ostateczności suszenie głowy na forum!
Pozdrawiam!
  
 
Jeszcze jeśli nie odebrałeś tych świec, to naprawdę warto rozważyć i uzgodnić z dostawcą możliwość zmiany zamówienia.
Świece, o ktrórych pisałem, to duży skok jakościowy pod względem parametrów pracy, w szczególności na niskich obrotach. Dodatkową zaletą tych świec jest fakt, że ich żywotność jest szacowana na 120 tys. km, co w efekcie jest tańszym rozwiązaniem, niż "zwykłe" świece.

Osobiście miałem już w silniku M50 różne "zwykłe" świece NGK, Bosch. Wszystkie pracowały dobrze, bez zarzutu, porównywalnie. Ale dopiero po włożeniu Bosch FGR7DQP silnik odżył.

W żaden sposób nie reklamuję świec Bosch, akurat takie były w hurtowni. Równie dobrze spisują się NGK BKR6EQUP oraz BERU UXF79P, których używam w innych samochodach.
  
 
I po wymianie. W M60 miałem założone BERU ultra R1 249 - po wykręceniu wszystkie wyglądają idealnie, żadnej różnicy w pracy silnika po wymianie na NGK BKR 6 EK - teraz poważnie zastanowiłbym się nad nowszymi np:BKR6EQUP.Za to w M50 wymiana poprawiła kulturę pracy na niskich obrotach (silnik pracuje równiej).