Problem ze smarowaniem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chętnie się podzielę wiadomością, jak rozwiązałem problem braku smarowania przy gwałtownych manewrach.
Otóż, jak się okazało, pomiędzy pompą olejową i aparatem zapłonowym jest trybik. Trybik ten zużywa się i zastępuje się go trybikiem od Łady, który jest wyraźnie krótszy. To połącznie nie wytrzymuje i wycinają się ząbki na trybiku oraz na napędzie pompy olejowej. Po wymianie wszystko gra.
Ten trybik to jakaś większa rzadkość pododbno.
  
 
Ten trybik od Lady nie wytrzymuje? czy wlasnie ten oryginalny??
  
 
OD łady jest wyraźnie krótszy i nie wytrzymuje.
  
 
Witam!
Mam problem ze smarowaniem.
Silnik to 1.6 OHC z Mirafiorki.
Sytuacja wygląda tak.
W silniku poszła uszczelka między pierwszym a drugim cylindrem.
Wymieniłem uszczelkę, wszystko poskręcałem jak było. Silnik dostał nowy olej, wlałem ok 4-4,5 litra, nowy filtr oleju(zakręciłem go bez oleju, może to był błąd). I nie ma smarowania, kontrolka świeci cały czas, wałek u góry pracuje na sucho, jest tylko tyle oleju co nie ściekło na dół. Wyjąłem aparat zapłonowy żeby ocenić stan zębatki, ale zębatka jest ok, ma całe zęby. Pytanie brzmi, gdzie może być problem?
Dziękuje za pomoc i pozdrawiam!

Wik
  
 
założyłeś na odwrót uszczelke i zatkałeś nią kanały olejowe? lub jakaś inna wada uszczelki ograniczjąca przepływ oliwy?
  
 
masz uklad zapowietrzony i nie ma sily pociagnac oleju zapewne
  
 
Cytat:
2008-04-10 19:48:35, flapjck1 pisze:
masz uklad zapowietrzony i nie ma sily pociagnac oleju zapewne



dokladnie. odkrec filtr oleju, zakrec rozrusznikiem albo nawet zapal. Rzygnie olejem spod filtra, zakrec filtr. I ciesz sie zgaszoną lampką cisnienia

a tak w praktyce to dobra pompa powinna zaciagnac. jak nie zaciaga, znaczy ze nie jets najlepsza
  
 
Dzięki chłopaki, to mnie pocieszyliście
Pompa jak, pompa używana ;P
Uszczelka FIAT 131 1.6 OHC
Uszczelka wygląda tak, nie da sie odwrotnie założyć (na szczęście)
No to jutro odkręcę filtr, zakręcę rozrusznikiem i poczekam aż rzygnie.
Dzięki wielkie!
Kamień z serca ) hehehe
Pozdrawiam!

Wik
  
 
spokojnie można ją odwrotnie założyć
A jak bedziesz próbował odpowietrzania to do filtra też nalej
  
 
Wszystko gra ze smarowaniem
Odkręciłem filtr, zakręciłem rozrusznikiem, polało sie troche oleju i zakręciłem filtr zalany olejem do pełna(weszło go chyba ze 2 litry ).
Dzięki za pomoc!
Miałem jeszcze jeden problem, z urwaną śrubą pompy wody (tą górną) ale po kilku godzinach mordęgi, udało się ją przewiercić na M8, tylko wiertarka była za duża i pod troszkę innym kątem była dziura, gwint też jest pod złym kątem minimalnie. Potrzeba było poszerzyć mocno otwór w pompie wodnej i jakoś udało się zakręcić. W takich momentach jak te dwa mam dość starych aut hehehe, ale chyba sie udało wyjść z tego jakoś. Polecam po odkręceniu pompy wody, posmarować czymś śruby. Mirka jeździła na Paraflu i widać było że pompa była wieki nie odkręcana, a śruby strasznie zardzewiałe. Ciekawe jak sobie pompa poradzi z petrygo hehehe.
dzieki!

Pozdrawiam!


Wik