Słabiutki 1.8TD. Co mu dolega?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Już wszystkiego próbowałem i nić. Auto jest tak słabiutkie że tylko pójdzie do 120 i nic więcej. Wymieniłem już filtry (powietrza i paliwa) chciałem zlikwidować kata - ale już go nie mam (jest tam rurka przelotowa). Czyściłem IC. Turbinka gwizda - więc chyba działa. Co jeszcze mogę zrobić. Rok temu było całkiem inaczej-bez problemu szedł 170km. a teraz masakra.... POMOCY.
  
 
1. Jaki auto ma przebieg?
2. Czy wraz z osłabnięciem pojawiło się:
a) większe spalanie,
b) zauważalne zwiększenie dymienia (jeśli tak, to jaki kolor),
c) problemy z rozruchem porannym,
d) głośniejsza praca jednostki?
  
 
Auto ma 180tkm
Nie spalanie jest takie samo ok6l/100km
Dymi tylko jak jest zimny i nie zauważyłem jakiś poważnych zmian.
Rano pali całkiem nieźle - całą zimę mnie nie zawiodło.
nie zauważyłem głośniejszej pracy jednostki.
Auto ma "normalne " objawy i nić się nie pogorszyło pozatym zę jest muł.
  
 
Od jak dawna tak się zrobiło?Pytam bo moze to być kwestia jakiejś "kapitalnej ropy"?Miałem tak kiedyś dokładnie w służbowym aucie...też myślałem że się zepsuło..a tymczasem po wyjeżdżeniu trefnego ON i zatankowaniu ponownym wszystko wróciło do normy.
  
 
A sprawdzałeś świece i przewody WN?? Prawdopodobnie którys z garów gaśnie i dlatego samochod nie ma mocy.
  
 
Cytat:
2005-03-29 15:54:47, map78 pisze:
A sprawdzałeś świece i przewody WN?? Prawdopodobnie którys z garów gaśnie i dlatego samochod nie ma mocy.



A widziałeś kiedyś świece i przewody WN w dieslu?
  
 
Cytat:
2005-03-29 15:56:18, Henryk pisze:
A widziałeś kiedyś świece i przewody WN w dieslu?


świece to by i może jeszcze znalazł z tymże żarowe natomiast z przewodami wysokiego napięcia może być kłopot
  
 
Tak też świece i przewody odpadaja. Czy to bedzie ropa "kapitalna"??
muszę tę co mam wyjeździć do zera i jechać na dobrą stację, może coś się zmieni. Przyznaje się ze ta obecna w baku była z "belejakiego" żródła.
  
 
Cytat:
2005-03-29 15:59:37, jagamen pisze:
Tak też świece i przewody odpadaja. Czy to bedzie ropa "kapitalna"?? muszę tę co mam wyjeździć do zera i jechać na dobrą stację, może coś się zmieni. Przyznaje się ze ta obecna w baku była z "belejakiego" żródła.



Trzymam kciuki bo coś czuję że to bedzie główna przyczyna Twoich kłopotów.Aha...może do zera to nie polecam wyjeżdżania paliwa w dieslu chyba że chcesz wymieniać pompę wtryskową niedługo.

[ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2005-03-29 16:03:28 ]
  
 
A propo tej belejakiej ropy.... Czy jest może gdzieś (w okolicy zbiornika lub w innym miejscu) jakiś filterek ropy? Taki który pierwszy wyłapuję śmieci? (nie chodzi mi tu o filtr paliwa w silniku)
  
 
Cytat:
2005-03-29 15:53:12, Henryk pisze:
Od jak dawna tak się zrobiło?Pytam bo moze to być kwestia jakiejś "kapitalnej ropy"?Miałem tak kiedyś dokładnie w służbowym aucie...też myślałem że się zepsuło..a tymczasem po wyjeżdżeniu trefnego ON i zatankowaniu ponownym wszystko wróciło do normy.


Trafne pytanie i potencjalnie możliwe źródło problemów Jeśli to przez kiepski ON, to należałoby jeszcze po tym fakcie np. na stacji Shell-a kupić jakiś preparat do przeczyszczenia wtrysków/pompy, zalać na zbiornik ON i wyjeździć... O przejrzeniu/wymianie filtra paliwa już nie wspominam nawet...
  
 
tak tez uczynie i mam nadzieje że problemy sie skończą. Dam znać jak już sprawa się rozwiąże,
  
 
Sek w tym, ze turbinka nie powinna gwizdac za bardzo. Jesli gwizdze, to znaczy, ze masz gdzies nieszczelnosc. Albo miedzy turbina a IC, albo miedzy IC a dolotem do silnika. Na schemacie w znanym programie widzialem oring gumowy chyba, miedzy IC wlasnie a dolotem. Moze tam jest problem? A moze gumowy waz doprowadzajacy powietrze do IC? Albo sam IC puszcza. Kazda nieszczelnosc oznacza spadek cisnienia doladowania i zamulenie totalne.

  
 
Podobny problem z zamuleniem autka ma escortdriver - skontaktuj sie znim ... może razem coś uradzicie
  
 
Turbina gwizda głośno ale po sciagnieciu przewodu doprowadzajacego powietrze. (lub jak ściągłem 2 ostatnie tumniki). W czasie normalnej jazdy to ją niewiele słychać.

A może ktoś wie jak zwiększyć dawkę paliwa na pompie? Którą śrubką? Może to by coś pomogło.

A co to jest czerwone z 3 kabelkami na pompie?