Brak iskry-pomocy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam poloneza 93r GLE i problem- brak iskry na świeach od czego zacząć???
  
 
hm a jak to bylo? autko dlugo stalo czy tez to sie stalo z dnia na dzien?

powody?

masz gle czyli gaznik...

hm - cewka mogla sobie powiedziec "dosc"
palec tzw fajka rozdzielacza moze sie wytarl
kopulke tez warto sprawdzic
no i kable
ale jak na zadnym nie ma a kreci to ja bym obstawial cewke...
  
 
a ja obstawiam zielony kabelek co idzie do modulu - wszyscy kiedys pisali u mnie ze to bylo a ja nadal szukalem czegos innego - i to byl blad moj
  
 
tak ale On nie ma modulu bo nie ma wtrysku.. chyba ze chodzi Ci o zaplon elektroniczny do gaznikowcow...??
  
 
zacznij od przeczyszczenia kopułki, następnie zielony kabel(to prawdopodobnie on padł- kosztuje 10 zł więc nie ma tragedii) jeśli dalej nie bedzie palił to podaj maila pośle Ci schemat jak sprawdzić czy to cewka czy moduł (z książki Trzeciaka )
  
 
no ba pewnuie ze chodzilo mi o zaplon elektronik wiem bo sie kiedys z tym bawilem u siebie
  
 
Cytat:
2005-03-29 22:07:45, k1cyprys pisze:
hm a jak to bylo? autko dlugo stalo czy tez to sie stalo z dnia na dzien? powody? masz gle czyli gaznik... hm - cewka mogla sobie powiedziec "dosc" palec tzw fajka rozdzielacza moze sie wytarl kopulke tez warto sprawdzic no i kable ale jak na zadnym nie ma a kreci to ja bym obstawial cewke...



popieram kolege , sprawdz to wszystko a w razie czego wymień!!!

POZDRO
  
 
a wrazie czego zrob tak jak moj ojciec mowi - trzeba kupic nowy
  
 
jako że cewka to 80zł a modół 60zł.. to ja bym kulturalnie zaczął od kabelka.. a potem sprawdzałbym reszte
  
 
awaria nastąpiła podczas jazdy wcześniej juz przerywał. palec rozdzielacza i przewody wysokiego ok. jaki zielony kabel sprawdzić??? i jak sprawdzic czy jest dobra cewka i "moduł" tak to sie chyba nazywa polonez 93r gaznik dzięki za porady
  
 
poślij mi na priv adres email to Ci pośle skana z instrukcją porosto z książki jak to sprawdzić..(ale dopiero jutro bo już wychodze do roboty) a kabel lepiej kupić od razu nowy 10 zł a daje efekt
  
 
Miałem podobne objawy w moim fiacie 1500 z elektronicznym zapłonem . W pewnym czasie pojawiły sie trudności z zapalaniem silnika , uruchamianie silnika trwało doś długo , po pewnym czasie zapalał , ale któregoś dnia nie zapalił . Okazało sie , że niema iskry na świecach , albo jest bardzo słaba , ledwo zauważalna . Podmieniłem przewody wysokiego napięci , świece , kabel łączący moduł z aparetem zapłonowym(zielony przewód) i bez rezultatów. Podjechałem więc do znajomego sprzedawcy i pożyczyłem od niego nowy moduł zapłonowy i cewkę . Po podmianie cewki i modułu silnik zapalił bez żadnego problemu . Założyłem starą cewkę , silnik zapalił . Założyłem stary moduł , silnik nie zapalił . Przyczyną braku iskry było uszkodzenie modułu zapłonowego . Słyszałem , że w przypadku zapłonu elektronicznego , podczas pracującego silnika nie wolno zdejmowa przewodów wysokiego napięcia bo spowoduje to uszkodzenie modułu zapłonowego . Pozdro
  
 
Elektroniczny zapłon to śmieszna i awaryjna rzecz. Ja to miałem jakiś czas i wróciłem do stykowego.
  
 
Ja natomiast miałem tylko ten jeden raz problem z zapłonem elektronicznym , na siedem lat użytkowania fiata . Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: degol9 dnia 2005-04-01 16:52:19 ]
  
 
samocód już działa. tak jak pisaliście przyczyną okazał się zielony kabel idący z modułu do kopułki. pęknięty był przy samej kopułce. dzięki scOOby za skany bez nich bym nie znalazł tego.