Geometria

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam szukam danych do ustawienia geometri do omegi A/senator B
Dzieki
  
 
Omega A 1986-1994 "Obsługa i Naprawa"

Pochylenie koła -1*55'...-0*25'
-dopuszczalna różnica między stroną lewą i prawą 1*
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nie regulowane)
- bez wspomagania kierownicy +2*...4* (lim.), +1*30'...3*30' (kombi)
-ze wspomaganiem kierownicy +4*30'...6*30' (lim.), +4*...6* (kombi)
-dopuszczalna różnica między stroną lewą i prawą 1*
Zbieżność kół, całkowita (mm) 0*0'... 0*20' (0...2,5)
Róznica kątów skrętu kół (koło wewnętrzne skręcone o 20*)
-silnik benzynowy -1*30' +/- 45'
-silnik Diesel -2*00'+/- 45'
-ze wspomaganiem kierownicy -1*00'+/- 45'
-ze wspomaganiem kierownicy, z ograniczoną
siłą na kole kierownicy -1*30' +/- 45'

[ wiadomość edytowana przez: mantee78 dnia 2005-03-30 11:05:22 ]
  
 
Dzieki za odpowiedz
Znalazlem te dane na niemieckiej stronie ale tak niemieckiego nie znam i widze ze sie pokrywa
Jeszcze raz dzieki
  
 
Tak gwoli ścisłości:
ja mam tę książkę, ale jest ona dostępne także w dziale garaż->instrukcje/schematy na stronie głównej LOB w formacie .pdf
  
 
Powiedzcie jak to z tą geometrią jest: latem ustawiałem i mam zjechane oponki letnie (no ale to mogło być wynik wcześniejszych ustawień), gdy przy zdejmowaniu letnich okazało się że opony są pościnane, ustawiałem ponownie po założeniu zimowych i co i dupa, zimówki też pościnane co prawda mniej ale jednak, jak to robić aby było dobrze zrobione (jak kontrolować zakład ustawiający geometrie) ?
  
 
Nie chcę Cię martwić, ale czy Twój samochód nie był stuknięty?
Chociaż w najlepszym przypadku takie objawy mogło też spowodować np. bardzo szybkie najechanie na "leżącego policjanta"...
  
 
a jakie masz rozmiary letnich i zimowych ???
bo z tego co słyszałem to przy innej szerokości lub innym odsadzeniu lub innej wielkości felgi (15",16",17") powinno się za każdą zmianą kół jechać na zbieżność.
ale to mówili diagności-jednak coś w tym jest
  
 
tez myślałem że mam żle ustawioną geometrie, tj. koła leżały nie stały idealnie w pionie. Pojechałem do ASO chłopaki pomierzyli, (cyfrowo)okazało się że korekty wymaga tylko prawe przednie i lewe tylnie koła. Różnica od fabrycznego była minimalna. Koszt całkowity 60zł za dwa koła.
Myślałem że zaśpiwają ze 100 a tu niespodzianaka. (ASO w Ostrowie WLKP na Wrocławskiej)
  
 
Cytat:
a jakie masz rozmiary letnich i zimowych ???

na lato mam 215/55/16 i 225/50/16 zima 195/65/15 dlatego ustawiam geometrię przy zmianie opon,
Cytat:
Nie chcę Cię martwić, ale czy Twój samochód nie był stuknięty?

to nie wina słuczki co wykazało badanie punktów bazowych, opony są ścięte mniej więcej równomiernie, nie jest to zjechanie takie że brakuje bieżnika na połowie opony, raczej nierównomierne zużycie, dlatego mniemam że to jakiś błąd w ustawieniu geometrii
Cytat:
Pojechałem do ASO chłopaki pomierzyli, (cyfrowo)

też raz było w ASO, co nic nie dało, mam podejrzenia że nie został wzięty pod uwagę rozmiar felgi (jka to już ktoś pisał).
  
 
Mam Opla Omege Kombi 2,5TD z 2000 roku (po face-liftingu) i prośbę, czy może mi ktoś podać wszystkie parametry do ustawienia geometrii zarówno z przodu, jak i z tyłu.
Z góry dziękuję.
  
 
Diro, a czy sprawdzali Tobie wszystkie luzy w zawieszeniu ?

Bo jeśli nie, to bardzo prawdopodobne, że to właśnie z ich powodu masz przyspieszone zużycie opon.

Może są to luzy dość elastyczne, nie powodujące efektów dźwiękowych.


PZDR
  
 
Trochę jestem zdziwiony waszą dyskusją.
Jeśli zmienia się opony wraz z felgami to trzeba ustawiać geometrię?. Myślę, że można dopuścić ponowienie ustawienia geometri pod warunkiem gdy mamy do czynienia z róznymi felgami podczas zmiany. np na aucie mamy 4 takie same a wkładamy 2xa i 2xb, albo gdy na aucie jest konfiguracja 2xa i 2xb a my wkałdamy 4xc, choć nie jestem tego pewny na 100 %.
Natomiast jeśli mamy do czynienia z zmianą 4xa na 4xb to w/g mnie nie ma mowy o ustawieniu geometri, bo parametry są nadal zachowane.Co sądzicie? lub z jakiego powodu to robicie?
Zawsze się ustawia gdy ruszy się jakiekolwiek cześci przy kołach lub mające coś z tym wspólnego.

[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2005-06-23 19:34:42 ]
  
 
Nie widzę związku ustawiania geometrii przy zmianie szerokości.

Teoretycznie można by ustawiać geometrię przy zmianie wysokości, ale nie w małych granicach powodowanych zamianą jednego profilu opon na drugi dopuszczalny.

Diro: zajrzyj do TIS - w MV6 zalecane jest ustawienie zbieżności przodu w max tolerancji (nie pamiętam w tej chwili ile, napisali coś w rodzaju: dla osób dużo lub / i szybko jeżdżących ).



-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Cytat:
2005-06-23 11:21:34, zabojad pisze:
Mam Opla Omege Kombi 2,5TD z 2000 roku (po face-liftingu) i prośbę, czy może mi ktoś podać wszystkie parametry do ustawienia geometrii zarówno z przodu, jak i z tyłu. Z góry dziękuję.



Panowie,
jest jakaś szansa na pomoc z Waszej strony, bo nikt na moją prośbę nie zareagował. Dodam, że nie mam dostępu na ftp, więc nawet jeśli ktoś pomyślał, że mogę z tamtąd coś ściągnąć (jeśli na ten temat coś jest), to nie mogę
Jeszcze raz proszę o pomoc.
  
 
Cytat:
Może są to luzy dość elastyczne, nie powodujące efektów dźwiękowych.

Przed ustawieniem wykrył luzy i dlatego poszlo do wymiany parę rzeczy (ten zakład nie ustawia zbieżności bez sprawdzenia luzów)
Cytat:
Diro: zajrzyj do TIS - w MV6 zalecane jest ustawienie zbieżności przodu w max tolerancji

A więc to o to może chodzi...
  
 
Znalazłem:

Zaw. przednie:
Usterka:
Zwiększ. zużycie wewn. kraw. opon.
Środki:
Nastawić możl. duże wart. zbieżn. kół; +0st 16min (po każdej stronie 0st 8min.)

(dop. ogólnie jest 0st 10min +/- 10min )

A np. z tyłu to po prostu tak mają - zawsze darte wewnętrzne.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Naprawde nikt nie może mi pomóc??
  
 
W kwestii wartości nie mam pojęcia, zawsze zostawiałem to warsztatowi, ktoremu powierzałem regulację.
Natomiast o ile dobrze pamiętam, regulowana jest zbieżność kół tylnych, są tam przy wahaczu drążki ze śrubą rzymską, nawet ostatnio widziałem jak nimi kręcili nomen omen w MV6 i ustawiali zbieżność i jednośladowość.
Kwestia myślę tylko w profesjonalnym warsztacie.
Pozdr, Janusz
  
 
Mam taki zakład, ale właśnie komp im padł i dostali zastępczy, w którym nie mają zaktualizowanej bazy z danymi do mojego modelu. Gdybym im podał, to wpiszą i mi zrobią, a tak dupa...jeżdże i mi nowe opony pewnie tnie...