MotoNews.pl
5 Aparat zapłonowy - prosze o pomoc. (89323/26)
  

Aparat zapłonowy - prosze o pomoc.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy może ktos opisać jak wymienic cewkę impulsatora (czesto nazywana czujnikiem Halla - nie wiem czy słusznie?).
Na forum w wyszukiwarce duzo sie o tym pisze , ale nie bardzo mogłem znaleźć opis jak to zdjąć.
Znalazłem w którymś poście , że trzeba wybić jakiś trzpień czy cos takiego , ale może ktos ma bardziej szczegółowy opis?
  
 
Cześć,
Musi być w wyszukiwarce - szukaj list śmieci w aracie zapłonowym.
PZDR
Bojkot
  
 
Zadzwoń to ci wytłumaczę jak to zrobić mi zajęło to 30 minut. 691514475
  
 
Ok. Dziekuję za pomoc.
Rysio 42 wytłumaczył mi wszystko także powinno sie udać.
  
 
Sprawdziłem w wyszukiwarce : "śmieci" i rzeczywiście jest krótki opis jak to zdemontować. Sorry , ale nie wpadłem , żeby wpisywac w wyszukiwarkę taki temat...

Ale poza tym Rysio42 jak juz pisałem wytłumaczył mi to telefonicznie.

Prosze o zamkniecie tematu.
  
 
Czy może mi ktoś w normalny sposób wytłumaczyć przyczyne skończenia sie węgielka w aparacie zapłonowym po przebiegu 15 kkm.To już u mnie drugi taki przypadek.Palec za każdym razem też wymieniany.A ta kopułka to jakiejś firmy deleco remy.Na oryginalnej zrobiłem 275 kkm i była delco remy
  
 
Cytat:
2008-09-23 22:34:38, Filemon2 pisze:
Czy może mi ktoś w normalny sposób wytłumaczyć przyczyne skończenia sie węgielka w aparacie zapłonowym po przebiegu 15 kkm.To już u mnie drugi taki przypadek.Palec za każdym razem też wymieniany.A ta kopułka to jakiejś firmy deleco remy.Na oryginalnej zrobiłem 275 kkm i była delco remy



Przyczyną mogą być zużyte swiece i przewody zapłonowe.
  
 
Jedną przyczyn szybkiego zużycia się węglika w kopułce jest ...jego mechaniczne niszczenie poprzez ...beznadziejną blaszkę - stykową w palcu.

Chodzi o to, ze niektóre palce mają tą blaszkę stykowo-kontaktową „fabrycznie” delikatnie odgiętą zamiast mieć ją idealnie płaską. Taka odgięta blaszka – po niewielkim przebiegu – na skutek „bocznego zeszlifowania” węglika w kopułce oddziałuje na niego z jakimiś bocznymi siłami ...w skutek czego [na skutek coraz większego przebiegu] następuje złamanie się węglika i ...po zawodach.
Przy zakupie nowego palca rozdzielacza należy więc zwrócić uwagę ...aby ta jego blaszka stykowo-kontaktowa była idealne płaska – równa.
Spotkałem w sprzedaży palce (chyba różnych producentów), których blaszki w kolorze „miedziano-mosiężnym” ...zawsze były odgięte, a blaszki w kolorze „stalowym” ...zawsze były idealnie płaskie-równe. Takie właśnie palce w zestawieniu z kopułką ...wytrzymują u mnie relatywnie najdłużej.
  
 
Cytat:
2008-09-23 22:34:38, Filemon2 pisze:
Czy może mi ktoś w normalny sposób wytłumaczyć przyczyne skończenia sie węgielka w aparacie zapłonowym po przebiegu 15 kkm.To już u mnie drugi taki przypadek.Palec za każdym razem też wymieniany.A ta kopułka to jakiejś firmy deleco remy.Na oryginalnej zrobiłem 275 kkm i była delco remy



Przyczyną tak szybkiego zużycia kopułki jest jej kiepskie wykonanie (palca zresztą też). Niestety nawet w autoryzowanym serwisie już nie kupisz tych elementów oryginalnych tylko podróby. Ja na oryginalnej zrobiłem 185kkm i wymieniłem ją profilaktycznie bez żadnego powodu i jak się w krótce okazało to był wielki błąd.
Teraz przy przebiegu 220kkm mam już drugą podróbe zakupioną w ASO i gdyby nie to że naprawiłem ją sam to pewnie znowu byłby problem. Naprawa polegała na dorobieniu węglika ze szczotki od wiertarki i założeniu sprężynki od długopisu. Jeżdżę już z takim patentem długo i nic się nie dzieje co więcej nie widać żadnego zużycia. Te węgliki w obecnie sprzedawanych kopułkach są chyba zrobione z wkładów od ołówków. Dziadostwo i tyle.

[ wiadomość edytowana przez: wacek99 dnia 2008-09-28 17:32:01 ]
  
 
odnosnie blaszki w palcu to u mnie jak byla ropiona uszczelka pod pkrywa to b yly tez robione ogledziny aparatu okazało sie ze grafity w kopolce nie bylo juz wcale jedynie sama sprezynka a ta blaszka w palu okazala sie strasznie twarda i to ona wytarla grafit kompletnie ozywiscie palec kupiony w ASO
  
 
Cytat:
2008-09-29 09:40:32, Jabuszko pisze:
odnosnie blaszki w palcu to u mnie jak byla ropiona uszczelka pod pkrywa to b yly tez robione ogledziny aparatu okazało sie ze grafity w kopolce nie bylo juz wcale jedynie sama sprezynka a ta blaszka w palu okazala sie strasznie twarda i to ona wytarla grafit kompletnie ozywiscie palec kupiony w ASO


Ja całkowicie odruchowo kupiłem nowe a oryginalne(kopułka) leżą w piwnicy z pozostałymi częsciami i czekaja ... Palec woże ze Sobą
  
 
w temacie aparatu - od kilku dni występowały nierówne a raczej skaczące obroty na obrotomierzu tj. do 3-4 tys. ale odbierałem to jako przekłamania( szwankowanie) obrotomierza) gdyż silnik nie miał takich obrotów i czasami przy ruszaniu gasł. Mimo to dało się jeździć ale dzisiaj zauważyłem, że jest to związane z apatem zapłonowym ponieważ nawet po wyłaczeniu silnika aparat jakby pracuje dalej tj. wydobywa się z niego hałas - takie terkotanie i wskazówka obrotomierza dalej "szaleje". Obrotomierz zdaje się dostaje sygnał z modułu zapłonu i to pewnie jego wina - pewnie coś w nim działa nie tak jak trzeba a co najdziwniejsze był on kilka mies. temu wymieniany( przy okazji wymiany cewki w aparacie). O ile pamietam jednak części elekt. nie podlegają raklamacji
Czy ktoś potwierdza moją diagnozę tego przypadku czy może komuś nasuwają się inne uwagi albo miał podobne objawy ?
  
 
Miałem kiedyś takie same objawy - cewka impulsatora.
  
 
Cytat:
2009-04-08 18:18:53, roland66 pisze:
Miałem kiedyś takie same objawy - cewka impulsatora.



cewka była parę mies. temu wymieniana ale dzisiaj wyczyściłem styki w kopułce i od razu zapala normalnie
  
 
Mam wielką prośbę o pomoc. Dwa tygodnie już męczę się z problemem drżenia silnika na biegu jałowym. Wygląda to tak jakby wypadał co któryś zapłon. Obroty sa ustabilizowane ale silnikiem leko trzęsie. Wymieniłem kable, świece, cewkę impulsatora. Kombinowałem z węzykiem egr. Po wymianie cewki jest troche lepiej ale to nie jest to. Proszę pomóżcie co to może być pozostała mi jeszcze cewka zapłonowa i moduł. Trochę mi żal kasy na sprawdzenie. Problem wystepuje na benzynie i lpg. Na gazie od czasu do czasu jakby przerywa przy jeżdzie wolno na wyższym biegu np 50 na 4.
  
 
Może przestawiony zapłon
Przyspiesz go minimalnie i zobacz - przekręć aparat w prawo
  
 
Ustawienie jest takie jak było na początku, teść zrobił taka rysę na aparacie i kadłubie. Ale spróbuję przyspieszyć.
  
 
Witam

Odświeżam wątek: muszę kupić aparat zapłonowy - najchętniej nowy ...bo stary już mam


ale czy jest jakaś różnica (oprócz ceny) między nimi ? czy są one różnych producentów ...czy to wszystko to jedna wielka chińszczyzna ?


który z nich proponujecie :

>> przykład 1 << , >> przykład 2 << , >> przykład 3 <<

są to przykłady z Allegro, ...jakiś aparat - podobno oryginalny - mają w "mojej" hurtowni Daewoo ...ale kosztuje 260 zł więc nie wiem czy warto.
  
 
Facet z linka nr 3 ( auto-wis) handluje prawdziwymi oryginałami. Kupiłem od niego sporo części do nubiry w konkurencyjnych cenach i były to naprawdę oryginalne części ( niezależne źródła to potwierdziły). Dlatego ja osobiście to bym jego polecił ( mimo że najdroższy).
Innych podlinkowanych sprzedawców nie znam.

[ wiadomość edytowana przez: JaRabbit dnia 2009-12-29 20:07:54 ]
  
 
ten aparat z linka 1 już z daleka wygląda na chińszczyznę, ...linki 2 i 3 są zdecydowanie bardziej wiarygodnymi