Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Kemot_73 P 406 rzeszów | 2005-04-02 09:59:17 ![]() |
gondoljerzy galant 2,0 LPG / Alm ... Łomża | 2005-07-14 16:56:19
Nie jestem wielkim specem, ale coś mi się nasuwa. Na jakiej podstawie ten gazmen stwierdził że potrzebne są większe dysze? Oglądał mapki otwarcia krokowca, czy patrzył w szklaną kulę? Bo tak na zdrowy rozum, dysze są tu raczej ograniczeniem maksymalnego przepływu, a dla mniejszego wydatku ciśnienie gazu reguluje silnik krokowy. Więc przy za małych dyszach powinno zdychać przy większych mocach i obrotach, a nie przy 1000-1500. |
piotriix zabki | 2005-07-16 13:43:43 dysze dobiera sie tak aby czs otwarcia wtryskiwaczy gazowych byl jak najbardziej zblizony do benzynowych. oczywiscie mowa tytaj o dobrych wtryskach gazowych. tz. zwloka jednych i drugich jest jednakowa lub roznica jest niewielka. |
Artur_J daewoo espero 1,5 16 ... Wyszków | 2005-07-19 13:33:29
czy ta twoja instalacja to sekwencyjny wtrysk czy tzw. full grupa? |
piter34 ROVER 620Si Lux Kraków | 2005-07-19 21:14:06
Kolega ma OMVL Dream XXI (bez "N"), czyli wersję tzw. "full group". |
OMENATOR OMEGA & SENATOR Lębork | 2005-11-10 23:48:25 No ja też sam sobie przełozyłem sekwencję OMVL DREAM XXI N z silnika 2,6 na 3.0 24V.
W silniku 2,6 przy 5000 obr juz się silnik dławił. W 3.0 dławi się już przy 3 tys obr. Najnowszy program do regulacji tej instalacji ma taki cwany wskaźnik który pokazuje czy dysze są za małe , za duże lub dobre. U mnie pokazuje że za małe a mam 3,5 mm. Niewie ktoś gdzie kupić większe? |
vaxam wałbrzych | 2005-11-11 11:43:53 Witam, też mam instalkę OMVL Dream XXI w Alfie 155 2.0 . Mam założone dysze 20 i nie mam problemu z mocą, a autko jest dość paliwożerne. Być może Twój problem wynika z ustawienia mapy gazowej ? Wymieniałem kiedyś dysze na 25 i okazały się za duże. U mnie z kolei pomiędzy 1000 a 1500 szarpie i nic nie mogę na to poradzić ![]() Przy okazji mam do Was pytanie jak sprawuje się ta instalka na zimnym silniku (tzn ok 40*C) bo u mnie fatalnie dławi się, szarpie itp. , oraz jak długie macie przewody od parownika do wtrysków. Pozdrawiam |
vaxam wałbrzych | 2005-11-11 12:38:44 Przepraszam jeśli zmąciłem pierwotną treść wątku, ale nasuneło mi sie jeszcze jedno pytanie, jak jest zasilana centralka tzn. wiem że jest stałe zasilanie z akumulatora + za stacyjką, ale mam problem ze zlokalizowaniem usterki. Auto gaśnie mi na gazie i jak mam akurat podłączony komputer to jest zrywane połączenie ( ale przecież centralka ma stały prąd z akumulatora i nie wymaga żeby był włączony zapłon ???) Czasami jak nie zdąży zgasnąć tylko się przydławi po 5 sekundach gasną lampki na przełączniku, zapalają się ponownie, a auto pracuje już na benzynie. Na benzynie czasami też go przydławi ale bardzo rzadko i nie gaśnie. Zasilanie do komputera gazowego OK. Pozdrawiam |
piter34 ROVER 620Si Lux Kraków | 2005-11-11 14:32:07 OMENATOR. Zwiększ ciśnienie reduktora.
vaxam. Masz "Dream XXI N" czy "Dream XXI"? U mnie w "Dream XXI" długość przewodu od reduktora do listwy to ok. 25cm. |
vaxam wałbrzych | 2005-11-11 17:25:01 mam XXI bez N a ten wąż ma u mnie lekko ponad pół metra. pzdr |
piter34 ROVER 620Si Lux Kraków | 2005-11-11 21:09:57 vaxam.
Czy sprawdzałeś na laptopie przyczynę szarpania przy 1000-1500rpm oraz kiepskiego działania przy niskich temperaturach? |
vaxam wałbrzych | 2005-11-12 00:28:22 Sprawdzałem juz wszystko, mape przerabiałem chyba ze sto razy i żadnych efektów. A na zimnym silniku poprostu zalewa go gazem bo pokazuje cały czas bogatą mieszankę,automatyczna korekta nic nie pomaga bo jest za mała , a jak pozmniejszam wszystkie wartości to brakuje mu gazu jak jest ciepły. ![]() |
piter34 ROVER 620Si Lux Kraków | 2005-11-12 20:38:21 vaxam.
Jakoś mi się to w głowie nie mieści... Jak jest zimny silnik to masz wyższe ciśnienie w kolektorze ssącym i powinien automatycznie zczytywać wyższe wartości wtrysku z mapy... Jak się nagrzeje to wchodzi w inny obszar mapy i tam też powinno być OK. |