MotoNews.pl
  

Rozmiary dysz w instalacjch LPG III i IV gen - pytanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Nie moge znaleźć nigdzie merytorycznych wypowiedzi na temat rozmiaru dysz wtryskowych stosowanych w instlacjach gazowych.
Sam założyłem do swojego P406 instalację OMVL DREAM XXI i gazownik zainstalował dysze 22 - jako ze autko troszkę muli (ma dziurę przy 1000 1500 obr/min) gazmen stwierdził ze trzeba zmienić dysze na 25.
I tu właśnie moje pytanie, czy jest jakaś zależność typu moc pojemność silnika, rozmiar dyszy - i czy zwiększanie rozmiaru ma wpływ na zużycie gazu.

Drugie pytanie które mi sie nasuwa to jaki wpływ na zachowanie i kulture pracy mają długości wężyków doprowadzających gaz od zaworków(listwy wtryskowej) do kolektora dolotowego samochodu ??

Dodam że moj silniczek to 1.8 16V pół-sekwencja niestety - jeśli był by ktoś w stanie odpowiedzieć mi na postawione pytania był bym wdzięczny

Tomek
  
 
Czyżby nikt nie orientował się w temacie ???
  
 
Cytat:
2005-03-30 12:42:35, Kemot_73 pisze:
... Sam założyłem do swojego P406 instalację OMVL DREAM XXI ...



witam

jesli masz jakiś schemat to prześlij mi na maila

dzięki
  
 
Cytat:
2005-03-30 12:42:35, Kemot_73 pisze:... gazownik zainstalował dysze 22 - jako ze autko troszkę muli (ma dziurę przy 1000 1500 obr/min) gazmen stwierdził ze trzeba zmienić dysze na 25. I tu właśnie moje pytanie, czy jest jakaś zależność typu moc pojemność silnika, rozmiar dyszy - i czy zwiększanie rozmiaru ma wpływ na zużycie gazu. Drugie pytanie które mi sie nasuwa to jaki wpływ na zachowanie i kulture pracy mają długości wężyków doprowadzających gaz od zaworków(listwy wtryskowej) do kolektora dolotowego samochodu ?? ...


Nie jestem wielkim specem, ale coś mi się nasuwa.
Na jakiej podstawie ten gazmen stwierdził że potrzebne są większe dysze? Oglądał mapki otwarcia krokowca, czy patrzył w szklaną kulę? Bo tak na zdrowy rozum, dysze są tu raczej ograniczeniem maksymalnego przepływu, a dla mniejszego wydatku ciśnienie gazu reguluje silnik krokowy. Więc przy za małych dyszach powinno zdychać przy większych mocach i obrotach, a nie przy 1000-1500.
  
 
dysze dobiera sie tak aby czs otwarcia wtryskiwaczy gazowych byl jak najbardziej zblizony do benzynowych. oczywiscie mowa tytaj o dobrych wtryskach gazowych. tz. zwloka jednych i drugich jest jednakowa lub roznica jest niewielka.
  
 
Cytat:
2005-03-30 12:42:35, Kemot_73 pisze:
... Dodam że moj silniczek to 1.8 16V pół-sekwencja niestety - ...



czy ta twoja instalacja to sekwencyjny wtrysk czy tzw. full grupa?
  
 
Cytat:
2005-07-19 13:33:29, Artur_J pisze:
czy ta twoja instalacja to sekwencyjny wtrysk czy tzw. full grupa?



Kolega ma OMVL Dream XXI (bez "N"), czyli wersję tzw. "full group".
  
 
No ja też sam sobie przełozyłem sekwencję OMVL DREAM XXI N z silnika 2,6 na 3.0 24V.

W silniku 2,6 przy 5000 obr juz się silnik dławił.

W 3.0 dławi się już przy 3 tys obr.

Najnowszy program do regulacji tej instalacji ma taki cwany wskaźnik który pokazuje czy dysze są za małe , za duże lub dobre.

U mnie pokazuje że za małe a mam 3,5 mm.

Niewie ktoś gdzie kupić większe?
  
 
Witam, też mam instalkę OMVL Dream XXI w Alfie 155 2.0 . Mam założone dysze 20 i nie mam problemu z mocą, a autko jest dość paliwożerne. Być może Twój problem wynika z ustawienia mapy gazowej ? Wymieniałem kiedyś dysze na 25 i okazały się za duże. U mnie z kolei pomiędzy 1000 a 1500 szarpie i nic nie mogę na to poradzić

Przy okazji mam do Was pytanie jak sprawuje się ta instalka na zimnym silniku (tzn ok 40*C) bo u mnie fatalnie dławi się, szarpie itp. , oraz jak długie macie przewody od parownika do wtrysków.

Pozdrawiam
  
 
Przepraszam jeśli zmąciłem pierwotną treść wątku, ale nasuneło mi sie jeszcze jedno pytanie, jak jest zasilana centralka tzn. wiem że jest stałe zasilanie z akumulatora + za stacyjką, ale mam problem ze zlokalizowaniem usterki. Auto gaśnie mi na gazie i jak mam akurat podłączony komputer to jest zrywane połączenie ( ale przecież centralka ma stały prąd z akumulatora i nie wymaga żeby był włączony zapłon ???) Czasami jak nie zdąży zgasnąć tylko się przydławi po 5 sekundach gasną lampki na przełączniku, zapalają się ponownie, a auto pracuje już na benzynie. Na benzynie czasami też go przydławi ale bardzo rzadko i nie gaśnie. Zasilanie do komputera gazowego OK. Pozdrawiam
  
 
OMENATOR. Zwiększ ciśnienie reduktora.

vaxam. Masz "Dream XXI N" czy "Dream XXI"?
U mnie w "Dream XXI" długość przewodu od reduktora do listwy to ok. 25cm.
  
 
mam XXI bez N a ten wąż ma u mnie lekko ponad pół metra. pzdr
  
 
vaxam.
Czy sprawdzałeś na laptopie przyczynę szarpania przy 1000-1500rpm oraz kiepskiego działania przy niskich temperaturach?
  
 
Sprawdzałem juz wszystko, mape przerabiałem chyba ze sto razy i żadnych efektów. A na zimnym silniku poprostu zalewa go gazem bo pokazuje cały czas bogatą mieszankę,automatyczna korekta nic nie pomaga bo jest za mała , a jak pozmniejszam wszystkie wartości to brakuje mu gazu jak jest ciepły.
  
 
vaxam.
Jakoś mi się to w głowie nie mieści...
Jak jest zimny silnik to masz wyższe ciśnienie w kolektorze ssącym i powinien automatycznie zczytywać wyższe wartości wtrysku z mapy...
Jak się nagrzeje to wchodzi w inny obszar mapy i tam też powinno być OK.