Nowe liczniki - co oznaczają....

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hej!!
Właśnie przyszłą paczka z Wielkanocnymi prezentami do Essiego - między innymi białe zegarki No i prześwietliłem je i okazało się, że są wszystki żarówczeki do podświetlania wszystkich kontrolek. Ale nie wiem, co niektóre znaczą więc wstawiam fotki (niektóre coby się pochwalić, a niektóre z prośbą o wyjaśnienie):
Fot1 - wszystko jasne


Fot2 - co to za kółko??


Fot3 - rezerwa, poziom płynu w spryskiwaczu (co trzeba mieć, żeby podłączyć - zbiorniczek z pompką też dostałem z tego egzemplarza??) i ostanie ??


Fot4 - skrajne lewa i prawa to dla mnie zagadki??
  
 
Fot2 - może by to była kontrolka od ESP ale nie wiem czy jakiś model Escorta w ogóle to miał

Fot3 - ostatnia to ssanie i kontrolka grzania (diesel) ale nie mam pojęcia dlaczego razem

Fot4 - lewa wygląda na sygnalizacje otwartych lub niedomkniętych drzwi a prawa to nie mam pojęcia
  
 
jak dla mnie to są:
foto2 - kontrolka z systemu zapobiegającego poślizgowi kól przy ruszaniu - nie mam pojecia czy essi coś takiego miał
foto3 - ssanie
foto4 - czujnik otwartych lub niedomknietych drzwi a ta druga to sam nie wiem może coś z katem
  
 
No to się wymądrzę :

Fota 2 - środkowa = jak w Mondeo system przeciwpoślizgowy przy ruszaniu, a jakze Niemcy takie coś montowali w latach 1998-> jako wypoiszaenie dopbrze podtuczone


Fota 3 - od lewej rezerwa paliwa ( było było w Essich i to od lat 1994 ), rezerwa w spryskiwaczy i tu też było i widziałem takie cuda nawetr w MK6 i odstatnie to dla "gruzlików" syganlizacja swiec zarowych

Fota 4 - od lewej to kontrolka otwartej którejkolwiek z pokryw ( temet był wałkowany jak to podłczyć w cywilnym bidulku ) i skrajna to pogrzewacz paliwa ( było kiedyś montowane w "grużlikach" takie cuś Vebasto ktore się zalaczało jak nastawiona temperaturka spadała ( tzw termostat )
  
 
Mała korekta ta ostarnia kontrolka z kształtem katalizatora oznacza jego awarię ( tak pisszew w WKŁ )
  
 
Fot 1. Długie, rękaw i poziom płynu ham oraz Antiblock
Fot 2. Poducha, indicators i ESP
Fot 3. Rezerwa, poziom płynu w spryskiwaczu oraz ssanie-glow w dieslu
Fot 4. Otwarcie drzwi, ładowanie, oliwa i recyrkulacja lub kat.
  
 
Ale żeście stary wątek odgrzebali - tak czy inaczej dzięki
W pierwszej chwili czytam tytuł i patrze kto to napisał i .... myślę - kurde, ktoś mi się na konto włamał - ja czegoś takiego nie pisałem, o co chodzi??? Dopiero jak otworzyłem to się wyjaśniło achchchchch starość ne radość i pamięć już nie ta...


[ wiadomość edytowana przez: Kielek dnia 2005-06-26 18:38:10 ]
  
 
Geraton się odezwał
  
 
Witam. Temat liczników więc się pod niego podpinam Mianowicie planuje zmianę zegarów. Długo myślałem czy nie założyć indiglo ale coś mnie nie przekonują. Na allegro znalazłem coś takiego Zegary
Ja mam 'starszą' wersję tych zegarów z tąd pytam czy te będą u mnie działać!
  
 
Cytat:
2008-12-22 12:26:52, maly31 pisze:
Witam. Temat liczników więc się pod niego podpinam Mianowicie planuje zmianę zegarów. Długo myślałem czy nie założyć indiglo ale coś mnie nie przekonują. Na allegro znalazłem coś takiego Zegary Ja mam 'starszą' wersję tych zegarów z tąd pytam czy te będą u mnie działać!



jak sobie elektornikę polutujesz to będą. ale NIE JEST to plug& Play.

Licznik musi mieć oryginalną bodajże 42-pinową wtyczkę (dowiedz się czy gościu Ci ją odda razem z licznikiem). Musisz poucinać wtyczki na samochodzie, polutować z odpowiedniki kabelkami przy nowej wtyczce, w skrzyni wykręcić linkę i wyrzucić ją z samochodu. Dokupić VSS (Vehicle Speed Sensor - czy jakoś tak) wkecić do skrzyni i podpiąć do komputera ewentualnie bezpośrednio do zegarów.

To tak na szybko.
  
 
To widzę ze jest takie łatwe jak myślałem. Wiec dam sobie z tym spokój i kupie zwykłe białe 'standardowe'. Dzięki za radę
  
 
Cytat:
2008-12-22 13:42:05, maly31 pisze:
To widzę ze jest takie łatwe jak myślałem. Wiec dam sobie z tym spokój i kupie zwykłe białe 'standardowe'. Dzięki za radę



W życiu nic nie jest proste Nie ma za co.
  
 

lepiej nic nie ucinac, tylko wpiac sie z nowa wtyczka w kable z tych starych (dlatego , jak kupowac to juz wtyczke z kawalkiem kabli) linki tez nie wywalac, bo po co, moze bedziemy w przyszlosci chcieli wrocic do starych
w mk7 i pewnie w mk6 w zetecach, nie wiem, jak w innych, VSS jest fabrycznie, wystarczy pociagnac 1 kabel od tego czujnika lub przy samym kompie tez mozna sie wpiac - nic nie trzeba kupowac.
wystarczy zobaczyc, czy w tym miejscu, w ktorym zamontowana jest linka wychodza 3 kable, jesli tak to VSS jest.

podlaczasz odpowiednio piny, wymieniasz czujnik paliwa od wersji z elektronicznym licznikiem i gotowe.
  
 
Po mojemu bzdury wypisujesz. Albo jest linka albo jest VSS. Nie ma VSS'a a do niego przychodzącej linki. Ja bynajmniej nie widziałem, a naoglądałem się Escortów, Fiest i Pum na szrotach setki.


Cytat:
2008-12-22 20:02:45, radekbox pisze:
lepiej nic nie ucinac, tylko wpiac sie z nowa wtyczka w kable z tych starych (dlatego , jak kupowac to juz wtyczke z kawalkiem kabli) (...)



Że niby pod deską mam mieć 3 wtyczki (czarną do zegarów, a niebieską i białą wiszące sobie za zegarami bezużytecznie). Chore to jakieś





[ wiadomość edytowana przez: DarasBB dnia 2008-12-22 20:14:06 ]
  
 
Daras bład mam linke i mam vss powaga tez byłem w szoku wiec nie weim kto tu jest w błedzie
  
 
Cytat:
2005-03-30 19:24:28, Sinuspi pisze:
Fota 3 - od lewej rezerwa paliwa ( było było w Essich i to od lat 1994 ), rezerwa w spryskiwaczy i tu też było i widziałem takie cuda nawetr w MK6



ja mam 93 i jest rezerwa płynu i paliwa
  
 
Cytat:
2008-12-22 20:23:53, lukasino pisze:
ja mam 93 i jest rezerwa płynu i paliwa



A ja 92 i też mam
  
 
Cytat:
2008-12-22 20:21:49, iglaxr3i pisze:
Daras bład mam linke i mam vss powaga tez byłem w szoku wiec nie weim kto tu jest w błedzie



OK.

W IRLANDII nie spotkałem się z linką i VSS'em jednocześnie.


Jedyne logiczne wytłumaczenie tego, zę takie Esy były to Liczniki były analogowe z linką, a VSS służył do pogłaśniania i ściszania radia w zależności od prędkości z jaką się porusza dany pojazd.
  
 
Cytat:
2008-12-22 20:28:02, DarasBB pisze:
Jedyne logiczne wytłumaczenie tego, zę takie Esy były to Liczniki były analogowe z linką, a VSS służył do pogłaśniania i ściszania radia w zależności od prędkości z jaką się porusza dany pojazd.



przeciez vss daje sygnal do kompa czy pojazd jest w ruchu...np odpowiada tez za obroty

ja mam zegary tez z pumy i posiadanie vss to norma

  
 
dobra nie wazne kto co i jak ma trzeba pomóc koledzy to podłaczyc by prawidłowo działało,ja zegarków nawet takich w zyciu nie dotykałem wiec marne moje porady beda