Omega TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
widze ze sznowni Koledzy "spuszczaja" mnie po brzytwie ,czyzby nikt z Was nie mial zadnych doswiadczen z dieslami czy po prostu spuszczacie takich nie wtajemniczonych "leszczy" z defaultu ?

pzdr

homer
  
 
witam
nikt cie nie "spuszcza" po pierwsze to z tego co wiem to tylko ja mam zwyklą omesie diesel ale ja nie moge nic powiedziec na temat bestii B lub C bo mam A i w dodatku sam diesel zadnego turbo nic ,
moze res cos napisze bo ma Rodzinną Omesie Y22DTR,
ale mysle ze np urg moze cos powiedziec o nowych omesiach, bo z tego co wiem bardzo sie tym interesuje i jest na biezaco
  
 
Zaraz tam spuszczaja. Dla mnie Omega to MV6 - innej nie znam. Wiec co mam Ci poradzic ?? Wiekszosc Bestiales tez ma benzynowe silniki.

Co do 2.5 z Bejcy to napewno dobry silnik. Reszta jest za slaba do Omegi. Ja mam 3.0 i jest mi malo. Okresl czego chcesz - komfortowej fury reagujacej na gaz, czy slimaka - ale rownie komfortowego.

Awaryjnosc Omegi jest jak kazdej innej fury. Dbasz - jezdzisz, nie - to sie sypie na potege.

I to tyle. Co do wygody to nie ma co komentowac. Prowadzenie auta - bajka !! Ja nie zamienie mojej Bestii zbyt szybko - chyba, ze na nowa C...
  
 
Dzieki

Tak naprawde potrzebuje "woła roboczego" dojezdzam codziennie do pracy po 65 km w jedna strone i potrzebuje oszczednego, dynamicznego i wygodnego samochodu, slyszalem ze 2.5 TDS mimo swoich 6 garow spala naprawde niewiele wiecej niz np. takie 1.9 TDI a kopytko ma chyba troszke lepsze i jaka elastycznosc (:

Mam po prostu dylemat , bardzo chce kupic Omege bo jest tania, sliczna i dosc obszerna ale nasluchalem sie roznosci na temat tego autka (glownie w dieslach) i chcialbym poznac opinie ludzi ktorzy czyms takim (diesle) jezdza miesiecznie nie mniej niz 2 - 3 tys km.

Niska awaryjnosc jest tak naprawde dla mnie najwazniejsza rzecza, przy moich przebiegach psujaca sie bryka to po prostu katastrofa.

pzdr

homer
  
 
2.5TDS ma to do siebie, ze jest strasznie zajebisty. A w zwiazku z tym malo jest sensownych ofert sprzedazy. Bo kto sprzedaje cos tak zajebistego ?? Ma ktos w gronie LOB 2.5 TDS ?? Chyba nie. A kto chcialby miec ??

Uwazam, ze po 3.0 to najlepszy silnik do Omegi.

Ale z drugiej strony 3.0 to jedyny ( i to w wersji biturbo ) sluszny
  
 
Ropa drożeje !!!

Kupujcie V6-tki. To jest to.
  
 
Dramar..jak to, kto by chciał mieć...??? JAAAAAAAAA!!!!!!!
Jak już homerowi pisałem na OKP.......
Generalnie są różne gusta, ja naprawdę lubię turbo diesle , a ten 2.5 TDS to sprawa wymarzona (no wiecie można jeszcze mysleć o 3.0 commr.)
Homer - jak tylko znajdziesz dobry egzęplarz - to bierz chłopie i nie słucha innych, którzy p...., że Omega to awaryjne auto - to będzie zależało od Ciebie. Bierz wypasioną wersję! Z tego co pisałeś na OKP wynika, że chcesz z roku'99 - 2000 - te auta są już naprawdę dopieszczone.
Tak jak sam miałem doświadczenia z Y20DTH i słyszałem opinie - maja problemy z elektroniką, natomiast o Y22DTR ani o 2.5TDS nie słyszałem nic złego. 22 do mojego aytka jest naprawdę rewelacyjny i przy okazji ekonomiczny.
Osobiści myslę, że będziesz zadowolony i z Auta i z silnika....(ja bym był ) zresztą którz to wie, może za jakiś niezbyt długi czas na zlocie LOB pojawią sie dwie piękne 2.5TDS czego Tobie i sobie życzę


jeżeli jesteś zainteresowany jakimis parametrami tych silników to daj mi znać - prześlę...część informacji na temat Y22DTR znajdziesz w wątku na OKP "dane z homologacji - Zafira"

Pozdrawiam
Robert
  
 
Res... to bylo pytanie retoryczne
  
 
Omega 2,5 turbo diesel ma silnik z BMW.

Słyszałem, że w Omedze źle jest obliczony układ chłodzenia do tego silnika co powoduje skłonność do przegrzewania się, pękania głowic itd.

Mam nadzieję, że to tylko plotka.
  
 
Dzieki Koledzy za wyjasnienia, ja chyba i tak bym kupil te Omesie-ma zadrzewista (agresywna) sylwetke a ja takie lubie, chce miec autko na kilka lat tak ze nawet jak bede musial to i owo na poczatku przy nim zrobic to bedzie to tylko inwestycja w pewniejsza przyszlosc.

Czy Wasze MV6 sa "zagazowane" czy jezdzicie na bezolowiowej ?
Ile wogole kosztuje zagazowanie takiego egzemplarza , jakiej generacji instalacje wchodza w gre ?

W 3.0 to juz chyba pelne wypasy tylko mozna spotkac ...

pzdr

homer
  
 
W odpowiedzi na pytanie Homera to powiem, że jeżeli już to do 3,0 - tylko instalacja na wtrysku. Kumpel mojego kumpla założył coś takiego do MV6 ( jest gazownikem) wybulił ponad 6000 ale był zadowolony. Jednak zamienił Omesię na mietka - widocznie to nie było auto dla niego.
Pozdr
  
 
1. jak już zakupisz 2.5TDS, może pomyslisz o chipie? turbodisle pieknie na to reagują - zajebisty przyrost moc/moment
2. jak nikt nie odpowiada na Twój post - oznacza to tylko jedno - NIKT NIC NIE WIE! a nie że Cie olewamy. Po co pisać posty z których absolutnie nic nie będzie Ci pomocne?

pzdr życząc sukcesów przy zakupie

  
 
Nasze MV6 smigaja na benzynce.

Zobacz post "klopoty z gazem w vectrze 2,5 V6". Tam jest opisany sposob instalacji gazu do silnika V6.
  
 
Wniosek z tego jeden, w moim przypadku diesel to jedyne rozsadne wyjscie, MV6 chcialbym bardzo ale to straszny drenaz kieszeni, nie przy moich przebiegach ):

Zostane jednak przy 2.2 lub ew. 2.5 TDS, chipa napewno zapodam, potrzebuje momentu zwlaszcza gdy musze wyprzedzac co chwile kolumny TIRow jadacych Poznanska - makabra, a niestety w B 1.6 16V zbyt czesto musze ryzykowac i moze sie to kiedys zle skonczyc.

Dzieki jeszcze raz za info, jak kupie napewno podziele sie z Wami pierwszymi wrazeniami a od teraz jestem stalym bywalcem tego forum

Pozdrawiam

homer
  
 
Trzymam kciuki za zakup!!!!
I już miło Cię widzieć w naszym gronie...mam nadzieje, że będziesz tak samo chory na Omesię!

Pozdrawiam
  
 
Mam jeszcze tylko jeden dylemat, jaka skrzynie wybrac, automaty czy manualna, kusi mnie automat bo bardzo duzo czasu spedzam jezdzac po miescie w korkach i wkurza mnie to ze co chwile musze siegac do "wajchy"

Jakies doswiadczenia z automatami ?

Podpowiedzcie mi jesli macie jakas orientacje w jakich modelach jakie automaty montowali (chodzi mi oczywiscie o diesle) ktore sa mniej a ktore bardziej awaryjne, jak wogole jest z serwisem skrzyn automatycznych, jakie sa koszty ew. napraw, jak eksploatowac itd. itd.

Nigdy nie jezdzilem z "automatem" stad pytania

pzdr

homer
  
 
1. Automat nie lubi ostrej jazdy
2. Automat nie lubi wysokich prędkości
3. Jakakolowiek awaria - koszt naprawy 3,5 - 4,5 tys zł

Jeśli jeździsz "na emeryta" to automat jest dla Ciebie.
Jeśli naprawdę "jeździsz" to radzę wybrać manual.

W mojej Omedze był automat. Zrobiłem nim ok. 80 tys. aż się rozleciał. Włożyłem manual, mam niższe zużycie paliwa, lepsze przyspieszenie i Vmax 240+ (z automatem do 220 z trudem i to na b. długim odcinku) a teraz 220 w "okamżiku" jak mawiają Czesi :)

Jeśli jednak zdecydujesz się na automat to koniecznie niech go serwis przejrzy przed zakupem (bez wyjmowania z samochodu wystarczy zobaczyć zawartość miski olejowej). Początek problemów jest wtedy, gdy w misce znajdziesz kawałki pierścienia z tworzywa sztucznego oraz dużo opiłków na magnesie.
  
 
Jak się wstawia takiego chipa?
Można go kupić już za 80 euro + wysyłka.
JaC


> jak już zakupisz 2.5TDS, może pomyslisz o chipie?
> turbodisle pieknie na to reagują - zajebisty przyrost oc/moment
  
 
Witam! Mam TDS-a od 99 roku z automatem. przejechane 170 tys. i jest wszystko OK. Może dlatego że posiadam go od nowości.
  
 
Mysle ze moge Ci z czystym sumieniem polecic 2,5tds'a, ja takim jezdze, robie do 3tys/miesiecznie wprawdzie od niedawna bo od wrzesnia ale jak narazie to prawdziwy pracus, odpala od dotkniecia mam 226tys/km! Pytasz o automata... zapewne taka skrzynka ma zwolennikow i przeciwnikow, ja smigam na automacie i bardzo mi sie to podoba, w miescie to poprostu miod-malina, a i na trasie fajnie sie jezdzi plynnie przelacza biegi no i silnik calkiem inaczej pacuje. W pierwszym swoim poscie pisalem o tym jak sie stalem posiadaczem Omego i jak go odnajdziesz to sie dowiesz ze kupiem z usterka silnika ale dzieki temu ze byl rozebrany na czesci wiem co mam kolesie w BOSCHu powiedzieli ze naprawde moge spokojnie bujac ta gablote jeszcze dluuugo. ...aha co do chipa to wlasnie przez niego mialem uszkodzony motor! Nie profesjonalnie zalozony /obliczony/ chip powoduje pekniecie 6tloka (zbyt slabe chlodzenie), bardzo szybkie wypracowanie panewek glownych oraz UWAGA sciecie walu korbowego (tzn wal traci swoja centrycznosc) pewnie jeszcze inne usterki ale o tych mi powiedzieli. Zycze powodzenia w poszukiwaniach!!!