Gaz w 1.6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kupiłem fiaciorka z silnikiem 1.6 od poloneza na jednopunktowym wtrysku. W związku z tym byłbym rad kolegom za wszelkie info o tym silniku, i jakiś schemat podłączenia instalacji gazowej od parownika do silnika i elektryki gazu, ponieważ chcę ją sam założyć ( mam do wykorzystania instalację od gaźnikowego).
  
 
Cytat:
2005-03-31 22:55:44, MILES125 pisze:
Kupiłem fiaciorka z silnikiem 1.6 od poloneza na jednopunktowym wtrysku. W związku z tym byłbym rad kolegom za wszelkie info o tym silniku, i jakiś schemat podłączenia instalacji gazowej od parownika do silnika i elektryki gazu, ponieważ chcę ją sam założyć ( mam do wykorzystania instalację od gaźnikowego).


gratuluję.
1 - jaki masz rodzaj wtrysku - bosch czy abimex? - jeśłi nie wiesz to napisz na ile śrub jest mocowana puszka filtra do urządzenia wtryskowego. Jełśi na 3xM6 to bosch, jeśli na 2xM8 to abimex.
2 - do gazu musisz mieć mikser pasujacy do danego urządzenia wtryskowego.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Tego nie wiem, za dnia sprawdzę. A co do gazu, to sam mikser wystarczy?, a jak podpiąć odcięcie palwa (bow gażnikowym to jest to za pompką), nie trzeba interweniować w elektrykę (komputer)
  
 
ja w abimexie CF miałem odcięty przekaźnikiem wtryskiwacz. Jakbyś miał centralkę do wtryskowca to ma ona automatyczne przełacznie na gaz (+czujnik temp) Można to zrobić na włączniku od gaźnikowej, ale bedzie prostsze w działaniu - gaz/benzyna i tyle.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
czyli da radę, a przełącznik gazu jeśli może być od gaźnikowego to super, czyli zasada przełanczania gazu zostaje bez zmian?
  
 
jest to jednak Ambinex , jakiś schemat co jest mi potrzebne, i jak połączyć to wszystko
  
 
Cytat:
2005-04-01 15:21:21, MILES125 pisze:
jest to jednak Ambinex



masz do czynienia z dobrym produktem
  
 
Daniel, wiesz może coś więcej otym silniku, jakieś dane
  
 
co konkretnie kciałbys wiedzieć?
zasadniczo nie wiem nic więcej niż jest na tym forum
  
 
jakieś dane techniczne tego silniczka
  
 
Gdybyś zrezygnował z wtrysku na rzecz gaźnika miałbyś
87 KM mocy przy 5200 obr/min i
132 Nm przy 3800 obr/min (dane dotyczą benzyny)

to chyba najmocniejsza opcja, z tryskiem jest parę koni mniej
ja tak mam, silnik od wtrysku ale z gaźnikiem i LPG, śmiga aż miło
  
 
Abimex Od 78- 83 KM decyduje o tym katalizator lub jego brak oprócz tego są spore rozbieżności jeśli chodzi o źródło informacji. Natomiast pewny jest moment obrotowy 125 Nm przy 3200 obrotów.
  
 
Cytat:
2005-04-03 11:22:49, Hubiszon pisze:
Gdybyś zrezygnował z wtrysku na rzecz gaźnika miałbyś 87 KM mocy przy 5200 obr/min i 132 Nm przy 3800 obr/min (dane dotyczą benzyny) to chyba najmocniejsza opcja, z tryskiem jest parę koni mniej ja tak mam, silnik od wtrysku ale z gaźnikiem i LPG, śmiga aż miło


a jaki najlepiej gaznik zamontować i korektor, a co z paliwem wymiana pompki elektrycznej na zwykłą, potrzebna chyba też zmiana elektryki w silniku, zmiana cewki i rożdzielacza?
  
 
Cytat:
2005-04-03 15:33:20, MILES125 pisze:
a jaki najlepiej gaznik zamontować i korektor, a co z paliwem wymiana pompki elektrycznej na zwykłą, potrzebna chyba też zmiana elektryki w silniku, zmiana cewki i rożdzielacza?


a ja jestem ciekaw, czy dałoby się jeździć, zakłądająć sam gaźnik, z zapłonem z abimexa tylko czy komp by nie zgłupiał
  
 
Cytat:
2005-04-03 11:22:49, Hubiszon pisze:
Gdybyś zrezygnował z wtrysku na rzecz gaźnika miałbyś 87 KM mocy przy 5200 obr/min i 132 Nm przy 3800 obr/min (dane dotyczą benzyny) to chyba najmocniejsza opcja, z tryskiem jest parę koni mniej ja tak mam, silnik od wtrysku ale z gaźnikiem i LPG, śmiga aż miło


Ciekawe, bo mam drugi silnik 1.5 fiatowski, podejrzewam, że było by trzeba zostawić dół, silnika, a reszta od zasilania w paliwo, po przez korektor, aż do układu zapłonowego wsadzić od zwykłego. Czy dobrze rozumuję?
  
 
tylko nie możesz wstawić do silnika 1,6 aparatu zapłonowego z 1,5 ponieważ aparaty maja inne charakterystyki kąta wyprzedzenia zapłonu!!

Cytat:
a ja jestem ciekaw, czy dałoby się jeździć, zakłądająć sam gaźnik, z zapłonem z abimexa tylko czy komp by nie zgłupiał



tez jestem tego bardzo ciekaw bo w abimexie mapa zapłonu to kawał dobrej roboty (tak moim skromnym zdaniem)
  
 
To czyli, zmieniam korektor z gażnikiem, oraz doprowadzenie paliwa, a czy komputer sterujący nie zgłupieje?
  
 
Miles, pompka elektryczna moze byc jak najbardziej, tylko zrobic odlaczanie na gazie (ja tak mam) i zeby byl powrot paliwa z gaznika. Zaplon mozna sprobowac zostawic, a nuz pojdzie. Kolektor dolotowy zamienic na gaznikowy i zalozyc gaznik i bedzie super. Tylko co do zaplonu nie jestem pewny, ale jak nie bedzie dzialac to na szrot i wyjac z jakoegos 1,6 GLE. A co do gazu to zeby samemu zalozyc bedziesz musial pozniej zdobyc papiery na ten gaz, albo jezdzic bez wbitego w dowod, jednak zakladam ze znasz sytuacje prawna. Jezeli gaz jest juz wbity w dowod (tylko wymontowany przed sprzedaza) to nie ma problemu.
  
 
Cytat:
2005-04-03 18:49:25, DooMinick pisze:
Miles, pompka elektryczna moze byc jak najbardziej, tylko zrobic odlaczanie na gazie (ja tak mam) i zeby byl powrot paliwa z gaznika. Zaplon mozna sprobowac zostawic, a nuz pojdzie. Kolektor dolotowy zamienic na gaznikowy i zalozyc gaznik i bedzie super. Tylko co do zaplonu nie jestem pewny, ale jak nie bedzie dzialac to na szrot i wyjac z jakoegos 1,6 GLE. A co do gazu to zeby samemu zalozyc bedziesz musial pozniej zdobyc papiery na ten gaz, albo jezdzic bez wbitego w dowod, jednak zakladam ze znasz sytuacje prawna. Jezeli gaz jest juz wbity w dowod (tylko wymontowany przed sprzedaza) to nie ma problemu.


khem, chcesz zostawić el. pompkę od abimexa do gaźnika? bardzo ciekawy pomysł
  
 
za duże ciśnienie