MotoNews.pl
  

Wolny wydech?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Lubię przeprowadzać małe eksperymenty w moim essim, i ostatnio mam pomysł aby wywalić środkowy tłumik.
Końcowego już nie ma bo też wyciąłem
Jakie są za i przeciw?
Czy nie zwafli się silnik ?
  
 
Przesada wylot spalin będzie za bardzo rozprężony i tak zapewne juz jest za bardzo , środkowy tłumik jest tłumikiem przelotowym , i to on powien zostać usowany a nie ostatki który jest , labirentem tłumiącym i tak , po wysciu z kolektora u sunięciu katalizatora i srodkowego tłumika przy odpowiednich " ZŁYCH " przekrojach rozprężamy wydech zbyt wysyko co w rezultacie pogarsza osiągi i zwiększa tylko poziom CHAŁASU nai tak głośnych ulicach .
ZASTANÓW SIE >
  
 
Podzielam zdanie RedCara, uwolnienie calego wydechu bez innych modyfikacji (kolektory i glowica) na 90% pogorszy osiagi silnika.
  
 
wolny wydech jest powszechnie stosowany w wyczynowych autach z turbina ale do jazdy na codzien to troche za glosne no a czy ma sens w dieslu to watpie. znajomy ma rst 2 z wolnym wydechem ale uzywa go tylko do kjs'ow
  
 
Cytat:
2003-02-12 08:46:39, krist75 pisze:
znajomy ma rst 2



Co znaczy RST 2 ?? rst rozumiem a ta 2 ?


[ wiadomość edytowana przez: White_Raven dnia 2003-02-12 09:58:07 ]
  
 
Kroll , a tak z ciekawości ,jak chodzi po usunięciu końcowego? rozumiem że zostawiłeś tylko środkowy i jakaś rura zamiast końcowego.
 
  
rst 2 to rst po face liftingu i drobnych zmianach w mechanice, 2 polowa lat 80tych
  
 
No to jednak nie wykonam mojego planu, bo byłoby już całkiem źle zmulić i tak zmulony silnik.
Gdy wyciąłem ostatni zrobiło się minimalnie głośniej, wspawałem rurę i dołożyłem końcówkę.Zmian w posiągach nie zauważyłem.
  
 
Proponuje założyc turbo redboxa dozuci ci pary do diselka i nie wiele kosztuje nic nie musisz przerabiac a juz napewno nie wydech przy diselku czego wczesniej nie zauwazylem.
Bo tam działa to troche inaczj.

REDBOX DO DISLA MAX najtaniej.
  
 
Cytat:
2003-02-12 14:45:28, krist75 pisze:
rst 2 to rst po face liftingu i drobnych zmianach w mechanice, 2 polowa lat 80tych



To juz rozumiem chodzi o RST w modelu MK4 czyli mniej znana nazwa Rst series2 sorry za zamieszanie
  
 
w sumie tak, mam zamiar w Piątek wywalić swój środkowy tłumik i zastąpić go rurą, pozostawiając katalizator i końcowy "sportowy, uniwersalny" chciałbym przez to uzyskać lepsze brzmienie
W związku z tym mam jednak pewne obawy czy auto nie będzie przesadnie głośne i czy nie spadnie moc lub coś innego niedobrego sie nie porobi. Robił ktoś coś podobnego ????????
  
 
aby uzyskać kilka koni proponuje wywalic co mozna i wstawic zwężkę venturiego
  
 
ja u siebie mam przeczyszczony wydech!! a mianowicie na poczatku zastosowalem sportowy tlumik... w porownaniu do oryginalnego niebo a ziemia w osiagach!! oryginalny dlawil jak cholera!! puzniej zamiast srodkowego tlumika wspawalem strumienice... moze i przy wyzszych obrotach cos tam dala, ale nie duzo... tylko troche glosniej bylo no i na koniec wywalilem katalizator, i zrobioną mam zamiast niego rure dzwieg wg. mnie jest niemal cudowny pinknie tak rasowo "pierdzi" (nie wiem jak to nazwac, bo basowy dzwiek to to nie jest) jednakze, po wycieciu katalizatora mam efekt odwrotny do zamierzonego... a mianowicie osiągi nawet chyba troche zmalaly... ale ten dzwiek wszystko nadrabia ale i tak bardzo glosno nie jest...
  
 
Wątek trafia do Pytań i Odpowiedzi. A ja się określę w weekend... teraz praca, praca, praca
  
 
Hans7 ja mam zostawionego kata dalej przelot wiekszej srednicy i zostawiony koncowy tłumik jest poprawa w brzmieniu a czy w osiągach heheheh to tylko 14i.
  
 
Dobra... to tak na początek... W Chomikach miałem strumienicę, potem 51mm, potem końcowy wzorowany na Supersprincie maded by Pan Władek. I mam świadków jak się Chomiki przemieszczały

A w GaRbuSku nic jeszcze nie rzeźbiłem. Ale może kiedyś
  
 
do góry! sorki do piątku musze znać za i przeciw! pomóżcie!
  
 
czysc ten wydech!! no i radio ci nie bedzie juz potrzebne, bo bedzie lepsza muzyka za onkem!!...


[ wiadomość edytowana przez: pytlar dnia 2005-06-14 23:50:52 ]
  
 
Wydech ma obliczoną długość i pojemność.
Przy seryjnych parametrach silnika, takich jak wznios i czas otwarcia zaworów, stopień sprężania, przy seryjnym kolektorze itp. trudno spodziewać się przyrostów. Chyba, że lubisz kręcić auto po wysokich obraotach, z moich doświadczeń z różnymi autami (a także z teorii) wynika, że przy zbyt uwolnionym wydechu spada moc na niskich obrotach, a nieznacznie przyrasta przed samą odcinką. Tak samo zresztą jest przy dolocie ze stożkiem zrobionym "na pałę"

Pewnie wpływ mają tu tzw. zjawiska falowe. Fala ciśnienia gazów wydechowych odbija się od końca wydechu, wraca z powrotem do silnika i wzmacnia następną falę - czyli poprawia opróżnianie komór spalania. Tak się dzieje przy wydechu seryjnym, przy samoróbce zwykle tę właściwość tracisz = pogarszasz osiągi. W źle opróżnianych komorach spalania wzrasta temperatura, co nie jest bez wpływu na żywotność silnika.

W silnikach turbo w zasadzie można wydech olać i wstawić kawał rury 3,5" cala (żartuję, odpowiedni backpressure jest konieczny z kilku powodów).

Krótko mówiąc: Wydech bez tłumików w silniku atmosferycznym nie sprawdza się.