Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2003-02-11 23:48:34 Mam prośbę Ślązaków . W Katowicach na ul Starowiejskiej 3 jest Śląska Wytwórnia Sprężyn i Resorów ( tel. 032 2538230). Właściciel Grzegorz Jochymczyk się chwali , że robi też sprężyny dla sportu ( m.in kiedyś do PF 125 startujacych w Monte Carlo, teraz dla rajdowców i crossowców) Nie ma strony www, jednak najlepsze byłoby osobiste z nim spotkanie i pogadanie na temat sprężynek utwardzających i obniżających do naszych klasyków i samarek (do klasyków to chyba niczego jednak markowego nie dostaniemy, a ceny ma podobno sensowne). Może to jest szansa na zdobycie taniego źródła dobrych części? Proszę kogoś o rekonesans i wybadanie szans na zamówienie , może większej ilości dla klubowiczów? |
Góral (M) Loża Szyderców Opel Meriva A Helmond | 2003-02-12 17:18:33 a może jakieś, co by obniżyły i usztywniły samarkę. |
robal SYMPATYCZNY GOŚĆ Astra Hatchback GB/M ... Kettering (Northants, England) | 2003-02-12 17:42:25 Ventura z Wawki |
Anonymous Niezarejestrowany | 2003-02-12 18:29:30 mam już wymienione wszystkie amorki na gazówki (KYB) i łada faktycznie stoi wysoko(nawet bardzo wysoko...).Spręzyny mam juz maksymalnie zużyte więc myślę,ze po zmianie na wentury dopireo odczuję różnicę. Bastek w swojej samarze ma również taki sam komplet Amortyzatorów, ztym że on ma mocno obniżone zaawieszenie(6-7 cm). Efekt jest taki,ze jego łada trzyma sie jak przyklejona do drogi.
Paweł |
Anonymous Niezarejestrowany | 2003-02-12 18:38:18 Damian - jeszcze jedno. Jeśli masz kontakt ztym p. Jochymczykiem (choć widzę macie onim wyrobiona opinię) to mimo wszystko warto by spróbować zrobić pewną serię twardzych i krotszych spręzyn do klasycznych ŁAd.Zrobimy sondaż na stronie ilu byłoby chętnych i wtedy złożylibyśmy zamówienie na konkretną ilość , co pewnie mogłoby przyczynić sie do obnizki ceny. Jeśłi nie ten fachowiec to może inny, ale na pewno temat mozna poruszyć . bo chętni będą . Znam opinie Jasia, który założył rajdowe Bilsteiny do swojej 2107.Do pełni szczęscia brakuje mu tylko sprężyn...
Jeśli znasz jakies warsztaty spróbuj sie czegos dowiedzieć Paweł |
kacper97 (M) SYMPATYCZNY GOŚĆ Suzuki Vitara Warszawa | 2003-02-13 17:23:32 damian może napisz jakie amory zakładałeś :)
producenta , dokładny typ , cenę , możliwe zamienniki o ile takowe brałeś pod uwagę :) |
Damian21214 SYMPATYCZNY GOŚĆ Pontiac Fiero '88 Katowice | 2003-02-13 18:44:08
Jutro bede rozmawial z p. J. powinienem znac szczegoly, tymczasem napewno potrzebne beda mi informacje: 1. O ile obnizony ma byc samochod 2. Ustawienie zawieszenia: sztywne, bardzo sztywne, itd czyli jaki ma byc skok zawieszenia 3. Jakie amorki beda zakladane To na razie tyle
Osobiscie zakladalem Monroe Adventure D2563 tyly i D2599, amortyzatory do Nivy . Amorki nie sa tanie w detalu bodajze 258zl za sztuke. Poniewaz mam autoryzacje i punkt rozpatrywania spraw gwarancyjnych, no nie bede dalej pisal za ile ja kupilem komplet, ale mysle ze jestem w stanie zalatwic jeszcze kilka kompletow na "preferencyjnych warunkach" Z powyzszych przyczyn specjalnie nie sprawdzalem innych opcji, ale wiem ze brdzo dobre sa amorki Rancho do Nivy RS5605 i RS5601. Rancho jest w tym samym koncernie co Monroe wiec przypuszczam ze sprawnosc bedzie podobna. |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2003-02-14 17:19:17 W odpowiedzi na pytania Damiana:
1. 40mm przód i 25-30mm tył-tak mam zrobione przez obcięcie sprężyn seryjnych 2.Zestrojenie średnio sztywne. 3. Amortyzatory z Krosna utwardzone przez wymianę oleju-takie mam teraz, kiedyś ewentualnie gazowe , tylko wg. pewnych fachowców nie jest to wcale warte swojej ceny, więc nie dążę do szybkiej zmiany. Świat jest mały- ale nie spodziewałem się ,że aż tak... Czy może ktoś z forum zna Saddama:)) |
Anonymous Niezarejestrowany | 2003-02-14 18:49:46 Ja mam odmienne zdanie na temat gazówek.są OK, a róznica między nimi a olejowymi jest naprawde odczuwalna. O działaniu całości bede mógł sie wypowiadac jak zmienię jeszcze srpężyny.Co prawda ja tez je kupiłem po cenie dumpingowej wiec nie ma problemu, ale gdybym miał na nie wydac ponad tysiąc złotych- to bym sie zastanawial. A tyle kosztuje komplet gazówek KAYABY do łady Samary. |
Damian21214 SYMPATYCZNY GOŚĆ Pontiac Fiero '88 Katowice | 2003-02-14 19:56:55
Zgodnie z obietnica rozmawialem dzisiaj z p. J. Sprawa wyglada nastepujaco, w tej chwili nie robi sprezyn do Lady ale nie ma problemu zeby takie sprezyny "ukrecic" na dowolna wysokosc i twardosc zawiechy. Niestety, ale to chyba logiczne i uczciwe podejscie, najpierw musialby miec oryginal sprezyn, moga byc przechodzone, do pomiarow, potem ochotnika do przetestowania i ewentualnych poprawek. Cene trudno okreslic wszystko zalezy jaka grubosc sprezyny (oryginal o ile pamietam ma 12.5mm, ale moge sie mylic) a sprezyna obnizana do sportu powinna byc nizsza ale miec grubszy "drut", a 13mm z tego co sie dowiedzialem nie jest dostepny, dlatego te testy. Gdyby w efekcie znalazlo sie wiecej chetnych cena moglaby byc podobna do ceny spezyn do Golfa II np. czyli okolo 120-140zl/szt. Ja moge cala sprawe poprowadzic, o ile kilka osob wykarze sie zainteresowaniem. |
Anonymous Niezarejestrowany | 2003-02-14 21:45:27 Dzieki Damian!
Rećzna robota musi kosztować, wiec ta cena mnie nie dziwi.W sumie komplet wychodziłby ok 500-600PLN. Trzeba by sie dowiedzieść ile kosztuja spręzynki H&R(takie montują sobie do klasyków węgrzy)Do tego montaż. Tyle samo mniej wiecej kosztują sprężyny Ventura do samary (progresywne).Najgorsze jest to,że na królika doświadaczlnego musiałby sie zgłosic ktoś ze śląska(koszty dojazdów, demontaz , montaż.)Pogadam z Jasiem Krakowa naten temat bo on sie przymierza do konkretnej pracy nad zawieszeniem Pozdr Paweł |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2003-02-14 22:02:40 Książka obsługi 2107 podaje dane :
przednia- dł 360mm , przy zetknięciu zwojów 182mm, przy sile 5910 N. Przy sile 4260N długość 232mm tylna dł 434mm , przy zetknięciu zwojów 196mm przy sile 4300N, siła 2890N daje ugięcie do 273mm. Inne dane są do montowanych obecnie w sedanie 2107 , bo ma podobno z tyłu sprężyny od kombi o drucie 14mm, może lepiej by było na podstawie tych sprężyn "ukręcić" nasze prototypy? Cena jak dla mnie jest OK. Niestety nie mogę za bardzo służyć swoim autem do testów, proza życia i geografia na przeszkodzie. Kto się poświęci dla ogółu?? |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2003-02-18 16:52:34 Szkoda nie wykorzystać szansy na coś dla klasyka i możliwości Damiana, dlatego do góry... |
egon Katowice | 2003-02-19 10:56:36 Jestem z Katowic i mam 2105. Jak będzie więcej wiadomo na temat cen i zasad współpracy to pewnie będę zainteresowany rolą beta-testera tych sprężynek.
Kontakt ze mną w tej sprawie na egon1@w3.com.pl (tu zaglądam dość rzadko). |
Góral (M) Loża Szyderców Opel Meriva A Helmond | 2003-02-19 17:36:28
a szkoda... bycie klubowiczem do czegoś zobowiązuje. |