Sprężyny-Katowice

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam prośbę Ślązaków . W Katowicach na ul Starowiejskiej 3 jest Śląska Wytwórnia Sprężyn i Resorów ( tel. 032 2538230). Właściciel Grzegorz Jochymczyk się chwali , że robi też sprężyny dla sportu ( m.in kiedyś do PF 125 startujacych w Monte Carlo, teraz dla rajdowców i crossowców) Nie ma strony www, jednak najlepsze byłoby osobiste z nim spotkanie i pogadanie na temat sprężynek utwardzających i obniżających do naszych klasyków i samarek (do klasyków to chyba niczego jednak markowego nie dostaniemy, a ceny ma podobno sensowne). Może to jest szansa na zdobycie taniego źródła dobrych części? Proszę kogoś o rekonesans i wybadanie szans na zamówienie , może większej ilości dla klubowiczów?
  
 
OK Grzegorz!
Ponieważ sam jestem żywotnie zainteresowany ich zakupem wiec przy najbliżaszej okazji dowiem sie co i jak.j\Ja co prawda juz wiem jakie kupic(Ventura) i bedziemy to robic w Warszawie razem z Radkiem(znizka.ale myślę, ze wielu posiadaczy klasyków bedzie zainteresowanych. Byc może ja tez do nich dolączęJak tylko trafi się 2101 w idealnym stanie
Pozdr
Paweł
 
 
No coz nie chcialbym Wam robic duzych nadzieji ale... Jestem wlascicielem warsztatu w trzecim pokoleniu , mieszkam w Katowicach, specjalizacja podwozia, uklady kierownicze. I o ile kiedys to nazwisko bylo znane wszstkim rzemieslnikom w k-cach i okolicach to teraz jakby troche mniej, byc moze cos Wam z tego wyjdzie, ale moga tez wyjsc "wozy drabiniaste". p Jochymczyka lepiej zna moj ojciec bo to praktycznie rowiesnicy i dobrzy znajomi, wiec jezeli nadal bedziesz chcial dokladnych info to jak wroce do pracy to zadzwonimy do niego, tylko musialbys podac wiecej szczegolow, jakie sprezynki, ile sztuk itd.
  
 
Damian to może popytaj o sprężyny do nivy takie które podniosą i usztywnią nadwozie
Tylko bez przesady aby podłużnice to wytrzymały i samochód się nie przewracał na byle górce ....
  
 
Kacper, pytalem sie p. Dzialka - u niego podniesienie przodu Nivki kosztuje od 500 do 600. Nie rozciaga sprezyn, tylko wstawia nowe, docinane. Moje rozciagane siadly z przodu przez pol roku.
Jakby ktos mial inne sprawdzone dojscie, prosze o info
  
 
a może jakieś, co by obniżyły i usztywniły samarkę.
  
 
Ventura z Wawki
  
 
Cytat:
2003-02-12 13:54:29, boreg pisze:
Kacper, pytalem sie p. Dzialka - u niego podniesienie przodu Nivki kosztuje od 500 do 600. Nie rozciaga sprezyn, tylko wstawia nowe, docinane. Moje rozciagane siadly z przodu przez pol roku.
Jakby ktos mial inne sprawdzone dojscie, prosze o info


Cytat:
2003-02-12 00:36:22 kacper97_Warszawa pisze:
Damian to może popytaj o sprężyny do nivy takie które podniosą i usztywnią nadwozie
Tylko bez przesady aby podłużnice to wytrzymały i samochód się nie przewracał na byle górce ....


Hmmmm.... Wstawienie wyzszych sprezyn nie do konca rozwiazuje problem, a moze tylko przyspozyc problemow .
O jakies 2cm mozna podniesc Nivke spokojnie za duzo mniejsze pieniadze.
1. Wstawienie amortyzatorow gazowych podnosi tyl o 2cm i przod o 1.5cm, samochod duzo lepiej zachowuje sie na "garbach", przy tym np te amorki ktore ja zalozylem maja 0 1.5 wiekszy skok.
2. Podkladki pod siedziska sprezyn to daje tez 2cm ale ma wade w stosunku do poprzedniego rozwiazania, samochod moze podrywac kola na wiekszych garbach, nierownosciach bo zachowany jest skok amortyzatora.
3. Dluzsze sprezyny ale tylko pod warunkiem albo przerobki mocowan amortyzatorow wtedy samochod jest wyzszy ale skok zawieszenia pozostaje niezmieniony, albo dobor amorkow o wiekszym skoku np. Rancho i wtedy jest OK.
Generalnie najlepszym rozwiazaniem wedlug mnie sa rozsadne podkladki gumowe pod sprezyny i wymiana amorkow na gazowki o minimalnie dluzszym skoku np Monroe Adventure.
Dla zapalencow ktorzy MOCNO szaleja w terenie dluzsze sprezyny plus odpowiednie amorki, ale to juz wieksze pieniadze.
Natomiast same dluzsze sprezyny moga okazac sie BARDZO nieprzyjemne
  
 
mam już wymienione wszystkie amorki na gazówki (KYB) i łada faktycznie stoi wysoko(nawet bardzo wysoko...).Spręzyny mam juz maksymalnie zużyte więc myślę,ze po zmianie na wentury dopireo odczuję różnicę. Bastek w swojej samarze ma również taki sam komplet Amortyzatorów, ztym że on ma mocno obniżone zaawieszenie(6-7 cm). Efekt jest taki,ze jego łada trzyma sie jak przyklejona do drogi.
Paweł
 
 
Damian - jeszcze jedno. Jeśli masz kontakt ztym p. Jochymczykiem (choć widzę macie onim wyrobiona opinię) to mimo wszystko warto by spróbować zrobić pewną serię twardzych i krotszych spręzyn do klasycznych ŁAd.Zrobimy sondaż na stronie ilu byłoby chętnych i wtedy złożylibyśmy zamówienie na konkretną ilość , co pewnie mogłoby przyczynić sie do obnizki ceny. Jeśłi nie ten fachowiec to może inny, ale na pewno temat mozna poruszyć . bo chętni będą . Znam opinie Jasia, który założył rajdowe Bilsteiny do swojej 2107.Do pełni szczęscia brakuje mu tylko sprężyn...
Jeśli znasz jakies warsztaty spróbuj sie czegos dowiedzieć
Paweł
 
 
damian może napisz jakie amory zakładałeś :)
producenta , dokładny typ , cenę , możliwe zamienniki o ile takowe brałeś pod uwagę :)

  
 
Cytat:
Damian - jeszcze jedno. Jeśli masz kontakt ztym p. Jochymczykiem (choć widzę macie onim wyrobiona opinię) to mimo wszystko warto by spróbować zrobić pewną serię twardzych i krotszych spręzyn do klasycznych ŁAd.Zrobimy sondaż na stronie ilu byłoby chętnych i wtedy złożylibyśmy zamówienie na konkretną ilość , co pewnie mogłoby przyczynić sie do obnizki ceny. Jeśłi nie ten fachowiec to może inny, ale na pewno temat mozna poruszyć . bo chętni będą . Znam opinie Jasia, który założył rajdowe Bilsteiny do swojej 2107.Do pełni szczęscia brakuje mu tylko sprężyn...
Jeśli znasz jakies warsztaty spróbuj sie czegos dowiedzieć
Paweł



Jutro bede rozmawial z p. J. powinienem znac szczegoly, tymczasem napewno potrzebne beda mi informacje:
1. O ile obnizony ma byc samochod
2. Ustawienie zawieszenia: sztywne, bardzo sztywne, itd czyli jaki ma byc skok zawieszenia
3. Jakie amorki beda zakladane
To na razie tyle

Cytat:
damian może napisz jakie amory zakładałeś :)
producenta , dokładny typ , cenę , możliwe zamienniki o ile takowe brałeś pod uwagę :)



-----------------
Pozdrawiam Paweł / kacper97 / Warszawa



Osobiscie zakladalem Monroe Adventure D2563 tyly i D2599, amortyzatory do Nivy . Amorki nie sa tanie w detalu bodajze 258zl za sztuke. Poniewaz mam autoryzacje i punkt rozpatrywania spraw gwarancyjnych, no nie bede dalej pisal za ile ja kupilem komplet, ale mysle ze jestem w stanie zalatwic jeszcze kilka kompletow na "preferencyjnych warunkach"
Z powyzszych przyczyn specjalnie nie sprawdzalem innych opcji, ale wiem ze brdzo dobre sa amorki Rancho do Nivy RS5605 i RS5601. Rancho jest w tym samym koncernie co Monroe wiec przypuszczam ze sprawnosc bedzie podobna.
  
 
W odpowiedzi na pytania Damiana:
1. 40mm przód i 25-30mm tył-tak mam zrobione przez obcięcie sprężyn seryjnych
2.Zestrojenie średnio sztywne.
3. Amortyzatory z Krosna utwardzone przez wymianę oleju-takie mam teraz, kiedyś ewentualnie gazowe , tylko wg. pewnych fachowców nie jest to wcale warte swojej ceny, więc nie dążę
do szybkiej zmiany.

Świat jest mały- ale nie spodziewałem się ,że aż tak... Czy może ktoś z forum zna Saddama:))
  
 
Ja mam odmienne zdanie na temat gazówek.są OK, a róznica między nimi a olejowymi jest naprawde odczuwalna. O działaniu całości bede mógł sie wypowiadac jak zmienię jeszcze srpężyny.Co prawda ja tez je kupiłem po cenie dumpingowej wiec nie ma problemu, ale gdybym miał na nie wydac ponad tysiąc złotych- to bym sie zastanawial. A tyle kosztuje komplet gazówek KAYABY do łady Samary.
 
 
Cytat:
2003-02-14 17:19:17, Grzegorz2107 pisze:
W odpowiedzi na pytania Damiana:
1. 40mm przód i 25-30mm tył-tak mam zrobione przez obcięcie sprężyn seryjnych
2.Zestrojenie średnio sztywne.
3. Amortyzatory z Krosna utwardzone przez wymianę oleju-takie mam teraz, kiedyś ewentualnie gazowe , tylko wg. pewnych fachowców nie jest to wcale warte swojej ceny, więc nie dążę
do szybkiej zmiany.

Świat jest mały- ale nie spodziewałem się ,że aż tak... Czy może ktoś z forum zna Saddama:))



Zgodnie z obietnica rozmawialem dzisiaj z p. J. Sprawa wyglada nastepujaco, w tej chwili nie robi sprezyn do Lady ale nie ma problemu zeby takie sprezyny "ukrecic" na dowolna wysokosc i twardosc zawiechy.
Niestety, ale to chyba logiczne i uczciwe podejscie, najpierw musialby miec oryginal sprezyn, moga byc przechodzone, do pomiarow, potem ochotnika do przetestowania i ewentualnych poprawek. Cene trudno okreslic wszystko zalezy jaka grubosc sprezyny (oryginal o ile pamietam ma 12.5mm, ale moge sie mylic) a sprezyna obnizana do sportu powinna byc nizsza ale miec grubszy "drut", a 13mm z tego co sie dowiedzialem nie jest dostepny, dlatego te testy. Gdyby w efekcie znalazlo sie wiecej chetnych cena moglaby byc podobna do ceny spezyn do Golfa II np. czyli okolo 120-140zl/szt.
Ja moge cala sprawe poprowadzic, o ile kilka osob wykarze sie zainteresowaniem.
  
 
Dzieki Damian!
Rećzna robota musi kosztować, wiec ta cena mnie nie dziwi.W sumie komplet wychodziłby ok 500-600PLN. Trzeba by sie dowiedzieść ile kosztuja spręzynki H&R(takie montują sobie do klasyków węgrzy)Do tego montaż.
Tyle samo mniej wiecej kosztują sprężyny Ventura do samary (progresywne).Najgorsze jest to,że na królika doświadaczlnego musiałby sie zgłosic ktoś ze śląska(koszty dojazdów, demontaz , montaż.)Pogadam z Jasiem Krakowa naten temat bo on sie przymierza do konkretnej pracy nad zawieszeniem
Pozdr
Paweł
 
 
Książka obsługi 2107 podaje dane :
przednia- dł 360mm , przy zetknięciu zwojów 182mm, przy sile 5910 N. Przy sile 4260N długość 232mm
tylna dł 434mm , przy zetknięciu zwojów 196mm przy sile 4300N, siła 2890N daje ugięcie do 273mm.

Inne dane są do montowanych obecnie w sedanie 2107 , bo ma podobno z tyłu sprężyny od kombi o drucie 14mm, może lepiej by było na podstawie tych sprężyn "ukręcić" nasze prototypy?

Cena jak dla mnie jest OK.
Niestety nie mogę za bardzo służyć swoim autem do testów, proza życia i geografia na przeszkodzie. Kto się poświęci dla ogółu??
  
 
Szkoda nie wykorzystać szansy na coś dla klasyka i możliwości Damiana, dlatego do góry...
  
 
Jestem z Katowic i mam 2105. Jak będzie więcej wiadomo na temat cen i zasad współpracy to pewnie będę zainteresowany rolą beta-testera tych sprężynek.

Kontakt ze mną w tej sprawie na egon1@w3.com.pl (tu zaglądam dość rzadko).
  
 
Cytat:
(tu zaglądam dość rzadko).



a szkoda... bycie klubowiczem do czegoś zobowiązuje.