| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
grzechoo escort kombi katowice | 2005-04-01 22:32:19 witam wszytskich
zauwazylem ze moj escort bierze duzop oleju na 3tys km zeszlo mi ok 1litra. Jak uwazacie co to mopze byc? 169tys km, chodzi bdb, ie slychac zadnych stukow. jak uwazacie co pomoze i ile to moze kosztowac?? pzdr |
Tsport Honda Civic Warszawa | 2005-04-01 22:39:24 Są trzy możliwości:
1) wycieki 2) uszczelniacze 3) złożenie tłoka z cylindrem - pierścienie Kopći z rury wydechowej? |
grzechoo escort kombi katowice | 2005-04-02 09:05:51
wyciekow, jak sprawdzalem nie ma kopcic tez nie kopci, wiec pewnie bede uszczelniacze ile moga kosztowac??i ile mechanicy biora za taka robote?? a samemu jak to zrobic? |
taxi mondeo Łódź / Elbląg | 2005-04-02 09:15:50 No wlasnie nie . . . sprawdz dokladnie po nocy jak odpalasz go . . . jak zakopci przez . . 15 - 20 sek to Uszczelniacze . . . |
_kruchy_ Prawdziwe TDI Poznań | 2005-04-02 09:48:20 Mój wciąga 1l / 1000 km i nic nie kopci rano więc pewnie się pierścienie odmeldowały.... |
Badboy4life Escort MK VII combi ... W-wa - Jelonki, Raszyn ;) | 2005-04-02 13:51:28 Hej moge sie podlaczyc
ja mam podobny wyciek i kopci jak lokomotywa, po przegladzie kiedys napisali ze do wymiany mam "uszczelniac, tyl silnika" Drogie to jest i co to jest? |
misiolino ![]() Opel Signum prawie f ... Miasto Soli Wieliczka | 2005-04-02 21:56:31 No zbawienie ten wątek
Mam podobny problem po nocy jak odpalam to za chwilkę mija mnie chmurka dymu z rury i potem już nic. Czyli jak piszecie to chyba uszczelniacze, więc chyba teraz wiem co robić
Mój essi ma 9 latek no i chyba 150 tyś przejechane chyba bo na liczniku oczywiście jest tylko 50 tyś ja przejechałem 10 tyś i wlałem ok 3 litry a widzę że to chyba norma essiaków
No i ważna sprawa jak to uszczelniacze to ile mniej więcej kosztują części [ wiadomość edytowana przez: misiolino dnia 2005-04-02 21:58:13 ] |
sirtom Essie '94 1.6 EFI Kraków | 2005-04-03 00:08:39 Czy zużycie oleju około 0,7-0.8 l/7 tys km. ma mnie napawac optymizmem?.Takie odnosze wrażenie mając na uwadze poprzednie posty. Chodzi o silnik 1,6 l 16V EFI 177 kkm,'94, lpg |
Henryk Kraków | 2005-04-03 16:54:15
Nie powiedziałem że ma Cię to napawać optymizmem.Poza tym 1l na 3000km jak napisałem to jakby nie liczyć jest 0,33l /1000 a nie 0,8l no nie? |
masterostry Sympatyk FEFK był mk3 i mk5 CBRlandia | 2005-04-03 17:01:17 Ja mam w mkV nowe pieścienie i uszczelniacze, a rano przez kilkanaście pierwszych sekund, kopci lekko na jasno, jak autko trochę postoi to normalne. |
Henryk Kraków | 2005-04-03 17:14:04
Nowe pierścienie i uszczelniacze to jeszcze nie nowy silnik.A co z owalem cylindrów?Skoro piszesz ze wymieniłeś pierścienie tzn że nie robiłeś szlifu a w tym wypadku można mówić tylko o czasowym podratowaniu silnika.Nie oszukujmy się ....większośc z naszych silników ma już za sobą sporo kilometrów....możliwe ze dużo więcej niż nam się optymistycznie wydaje i musimy sie liczyć z pewnymi ubytkami oleju.Wszystko zależy od tego jak nasi poprzednicy traktowali nasze auta tzn na jakim oleju jeździli oraz jak często go wymieniali,czy go przypadkiem nie zagotowali? i jaki mocny wycisk im fundowali. |
masterostry Sympatyk FEFK był mk3 i mk5 CBRlandia | 2005-04-03 17:23:34 Zgadza się, chciałem jedynie pokazać, że wymiana uszczelniaczy a nawet pierścieni może nie zlikwidować porannego dymienia. I jestem w pełni świadom że moje autko zanim trafiło do mnie mogło być torturowane na wiele sposobów, przez moich poprzedników. |
Henryk Kraków | 2005-04-03 17:39:56 Mam już któreś z kolei stare auto i różnie to bywało z tym olejem.W niektórych bardziej drastycznych przypadkach byłem zmuszony do robienia rzetelnego remontu silnika a w innych musiałem się pogodzic z niewielkim zuzyciem oleju.Można wlać do oleju dodatek f-my STP ( buteleczka koloru granatowego do silników benzynowych).Koszt niewielki ok 18-20zł a czasami daje spadek zuzycia oleju i dymienia szczególnie w upalne dni.Środek jest sprawdzony przeze mnie i bezpieczny nawet w przypadku hydraulicznych popychaczy.Nie ma sensu jednak dolewać go do dobrych (drogich) olei szczególnie jeżeli nic się nie dzieje.
Nie spodziewajmy się jednak cudów i nie zastąpi to napewno zużytych gładzi cylindrów oraz zużytych pierścieni a jedynie zagęści trochę olej szczególnie ten mineralny który w wysokich temperaturach potrafi być bardzo rzadki i przedostawać się poprzez trochę nieszczelne pierścienie i uszczelniacze. [ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2005-04-03 17:43:36 ] |
sirtom Essie '94 1.6 EFI Kraków | 2005-04-03 22:00:10
Nie, nie taki był kontekst mojego pytania.. Ja zadałem osobne, niezależne od innych postów, pytanie. Bo po prostu opisałem swój przypadek i chciałem sie dowiedzieć czy to w miare normalnie czy też mam sie tym zaniepokoić. A to, że moje zużycie 0,7l/7 kkm jest mniejsze od 0.33l/1kkm zdołałem dostrzec |