[126 swap] temperatura problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
siemka
mam problem z temperaturą wody poniewaz na jedym wskaźniku temp / bis/ temperature pokazuje mi ok 70 st, a na drugim jakis juz starszej daty wskaźnik chyba od łady pokazuje 120 st z tym drugi jest mały problem poniewaz jak sie podłączy 3 kabelki +,-, temp to wsakzówka od razu idzie na maxa do góry i nara natomiast bez podłączenia - wydaje sie ze pokazuje dobrze ale jakos wysoko .
I teraz pytanie czy oba wskaźniki są do bani czy problem tkwi w czyms innym
  
 
Jesli odrazu wskazówka idzie na max to masz gdzieś przebice do masy. 70' powiadasz hm poczekaj aż sie właczy wentylator i wtedy looknij ile masz na wskażniku.
  
 
wentylator jak do tej pory sie jescze nie włączył wiec moze ten wskaźnik co siedzi w zegarach bis/cc pozazuje dobrą temp /70 st/ nie wiem szczerze mówiąc
  
 
ja to dzis przerabialem...u mnie nic niewskazywala wskazówka....porzadne pomiary daly wynik : opornosc rosla wraz z chlodzeniem silnika - myslimy sobie - no to czujnik dobry......zwarlismy kabelek z czujbija z masa - MYK maxymalny wychyl........spinamy wsio - grzejemy autko - woda paruje....dalej echo.....co sie okazalo : zupelnie inna opornosc tego czujnika niz tego montowanego w cc 900 i 1100....wniosek jest tylko 1 - kupic czujnik POD wskaznik. nic na oko i nic co tam doradza kolega. brac miernik w lape i jazda. nic niejest uniwerslane.
  
 
panowie jak chcecie żeby pokazywało wporządku to gra ze sobą czujnik temperatury od cieniasa tylko wersja do wskazówki a nie tylko kontrolki,i zegar temperatury od łady 2103,sprawdzone
  
 
pod wskaznik z cc900/1100 tez musi pasowac czujnik z cienkiego.
  
 
Cytat:
2005-04-03 10:03:20, Pat_kdb pisze:
pod wskaznik z cc900/1100 tez musi pasowac czujnik z cienkiego.


Oczywiscie analogowy. Mam takie w domu jakby ktos chcial kupic to za 20zl sprzedam. Do 1.1 oczywiscie.
  
 
pasuej gwintem do glowicy z 903?
  
 
no to w takim razie czujnik od cc 900 powinien podpascic zegarom z cc 700 tylko zastanawia mnie ta niska tempeeratura ok 70 st przy normalnej jeździe
  
 
czmeu cie zastanawia?
  
 
Cytat:
2005-04-03 12:40:56, BLUE_650 pisze:
no to w takim razie czujnik od cc 900 powinien podpascic zegarom z cc 700 tylko zastanawia mnie ta niska tempeeratura ok 70 st przy normalnej jeździe

moze masz ciulaty termostat i masz cały czas otwart duzy obieg i auto sie nie moze zagrzac bo cały czas od zapalenia silnika chłodnica w czasie jazdy chłodzi ciecz
  
 
Cytat:
2005-04-03 15:03:22, fulda pisze:
moze masz ciulaty termostat i masz cały czas otwart duzy obieg i auto sie nie moze zagrzac bo cały czas od zapalenia silnika chłodnica w czasie jazdy chłodzi ciecz



wydaje mi sie ze nie poniewaz przed chwilką jak go odpaliłem chodził przez 5 minut na wolnych to nagrzał sie jeden przewód chłodzący idący do chłodnicy, temp wskaxnik pokazał ok 60 st. jutro jak do wawy bede śmigał dokłądnie zobacze co i jak
  
 
Cytat:
2005-04-03 15:23:34, BLUE_650 pisze:
wydaje mi sie ze nie poniewaz przed chwilką jak go odpaliłem chodził przez 5 minut na wolnych to nagrzał sie jeden przewód chłodzący idący do chłodnicy, temp wskaxnik pokazał ok 60 st. jutro jak do wawy bede śmigał dokłądnie zobacze co i jak

skoro silnik sie nie moze nagrzac to innej przyczyny nie ma tylko termostat
  
 
Jeśli wskazówka idzie na full jak silnik jest zimny to może poprostu kabelki zamieniłeś?? Tak samo jak ze wskaźnikiem paliwa
  
 
blue nic si eniemart - najpierw dobierz dobry czujnik tak jak gadalismy na gg, pozniej mozesz sie zastanawiac dalej. powiem ci tak - kumpel ma uno 1.4 i u niego wskazówka nawet po 10 km sie niewychyla a wentylator to ja u nieg slysalem moze z dwa razy i to serio pop... po miescie. moze mas ztak akurat dobre chlodzenie ze wentyl sie niemusi poki co wlanczac. niewyobrazam sobie co by sie mialo dziac przy 40 stopniowym upale i trasie np 300 km - skoro juz tera zmialo by ci sie wlanczac.
  
 
Będe miał sprawny wskaźnik to sie okaze, jak nadal bedzie lipnie to wyjmę termostat i zagotuje, moze to jego wina jak narazie smigam i jest wszystko wporządku nic sie nie dzieje i musi tak zostac
  
 
u mnie dzis po zmianie czujnika jak reką odjoł.
  
 
no widzisz pat!
a tak naprawde to polecam opcje sciagniecia wskaźnika z samochodu
czujnik i wskaźnik podlączamy tak jak nalezy na stanowisuku obok domowej kuchenki
no i uruchamiamy maszyne grzejac czujnik w garnku z woda
najlepiej sprawdzic co sie bedzie dzialo przy wrzeniu wody
u mnie wskaźnik wskazywal ~99 stopni wiec jest chyba ok
jak to sie bedzie zgadzac to mozemy byc niemal pewni ze w zakresie 80-120 stopni zestaw mierzy prawie idealnie
  
 
dziś rano jadąc do szkoły stałem ok pół godziny w korku i temp doszła do prawie 90 stopni poczym włączył sie wiatrak, pochodził kilkanaście sekund i temp zeszła do ok 70 tak jak to zwykle jest, wystarczyło ze zacząłem jechac juz normalnie ok 140 km/h [joke] ok 60 km/h i juz temp sie ustabilizowała wiec chyba jest okey
  
 
jezeli układ jest poprawnie zrobiony to temp ma byc cały czas 90 stopni jezeli wyjdzie poza 90 załancza sie wiatrak i zbija temp do 90 tak jest w kazdym normalnym aucie!!!