MotoNews.pl
  

Pasowanie sworznia na gorąco

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cze !

Jak wygląda taka sprawa :

sworzeń jest wpasowany w korbę na gorąco - czy mogę go wycisnąć na prasie (lub czymś podobnym), a potem ponownie włozyć (na gorąco) ?

Ile kosztuje taka impreza w warsztacie, ew. czy damr ade zrobić to sam - co do tego potrzebuję ?
  
 
Cytat:
2005-04-03 19:16:46, Porthos pisze:
Cze ! Jak wygląda taka sprawa : sworzeń jest wpasowany w korbę na gorąco - czy mogę go wycisnąć na prasie (lub czymś podobnym), a potem ponownie włozyć (na gorąco) ? Ile kosztuje taka impreza w warsztacie, ew. czy damr ade zrobić to sam - co do tego potrzebuję ?


Idz do pierwszego lepszego warsztatu który robi takie rzeczy i z grosze Ci to zrobią

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
sworzen tlokowy w silniku f126p jest sworzniem "pływającym" oznacza to tyle ze przy wspolpracy w tloku i głowce korbowodu posiada on luz montarzowy i nie trzeba go "wprasowywac" luz sworznia w tloku to 0,01mm , a luz w glowce korbowodu to 0,005...0,016 Faktem jest ze wchodzi on dosc ciasno tak w tlok jak i w glowke korbowodu, ale bez problemu sposobem zrobisz to bez oddawania tego do warsztatu. Najlepiej jak wyjmiesz tloki z korbami po zdjeciu cylindrow, odkrecisz miche, i przez nia wyjmiesz korby z tlokami na "warsztacie" zalozysz tloki na korbowody. Najlatwiej jest wziasc duza zabke, nasmarowac olejem piaste tloka wewnatrz oraz sworzen i po przylozeniu tloka na korbe (w tym momencie sworzen musi byc wlozony juz do jednej z piast w danym tloku) wcisnac zabka przez deske przylorzona od strony tloka a nie sworznia(sworzen jest bardzo twardy i nawet go niezarysujesz) ten ze sworzen przez glowke korbowodu oraz druga piaste w tym tloku. Pozdrawiam
  
 
Cytat:
a potem ponownie włozyć (na gorąco



Jezeli chcesz wlozyc sworzen pasowany na wcisk do jakiejkolwiek korby, to podgrzewasz element ten ktory ma sie powiekszyc czyli korbe, w ten sposob otwo w korbie sie oraz cale podgrzane miejsce bedzie mialo wieksze wszystkie wymiary liniowe. Ale powturze sworzen w silniku 126p jest tzw. sworzniem pływającym-co oznacza ze jest pasowaniem luznym, coprawda luz jest bardzo maly dlatego potrzebujesz zabki to wcisniecia sworznia, ale w rzadnym wypadku nie trzeba podgrzewac korby.
  
 
porthos chyba chce to wcisnac do ladowskich tlokow
  
 
niech napisze bo sie tak udzielilem ale w jego prof. jest 126ka wiec myslalem ze o to chodzi. Portos napisz jaki i gdzie jest wcisk to cos pomyslimy
  
 
Sa tutaj dwie możliwości:
1) uzywamy korb z Łady - wówczas podgrzewamy korbowód i wciskamy sforzeń - wówczas sforzeń jest pływający w stosunku do tłoka i nieruchomy w stosunku do korbowodu
2) używamy korb z malca - wówczas musimy w tłokach ładowskich wyfrezowac rowek pod zawleczki - i zrobią Ci to w kazdym przyzoitym zakładzie gdzie robia szlify. Wówczas mamy sforzeń pływajacy, zarówno w stosunku do tłoka jak i korbowodu.

Pozdrawiam
Andrzej

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Cytat:
2005-04-03 22:15:27, andrzej_krakow pisze:
Sa tutaj dwie możliwości: 1) uzywamy korb z Łady - wówczas podgrzewamy korbowód i wciskamy sforzeń - wówczas sforzeń jest pływający w stosunku do tłoka i nieruchomy w stosunku do korbowodu 2) używamy korb z malca - wówczas musimy w tłokach ładowskich wyfrezowac rowek pod zawleczki - i zrobią Ci to w kazdym przyzoitym zakładzie gdzie robia szlify. Wówczas mamy sforzeń pływajacy, zarówno w stosunku do tłoka jak i korbowodu. Pozdrawiam Andrzej



chodzi mi o wariant taki jak w punkcie 1 : sworzeń pływający w stosunku do tłoka i nieruchomy w stosunko do korby - tak jak władzie samarze i ....

fiacie 127 1050 - właśnie oglądałem te korby i prawie na bank podejdą - średnica sworznia tłokowego to również 22mm, a otwór na panewkę jest taki sam jak w malcu - muszę tylko wycisnąć ten sworzeń aby odciążyć korbę
  
 
nagrzej korbe w (moze to smieszne) piekarniku do jak najwyzszej temp. ok 180-200 stopni celsjusza i wcisnij sworzen. W piekarniku dlatego zeby nagrzala sie cala rownomiernie i zebys mogl jakos kontrolowac temp. jak piekarnik ustawisz na 180 to moze sie mylic jakies 15stopni, a gazowym palnikiem, nie masz pojecia i nierownomiernie nagrzejesz
  
 
Cytat:
2005-04-03 22:28:30, filipmec pisze:
nagrzej korbe w (moze to smieszne) piekarniku do jak najwyzszej temp. ok 180-200 stopni celsjusza i wcisnij sworzen. W piekarniku dlatego zeby nagrzala sie cala rownomiernie i zebys mogl jakos kontrolowac temp. jak piekarnik ustawisz na 180 to moze sie mylic jakies 15stopni, a gazowym palnikiem, nie masz pojecia i nierownomiernie nagrzejesz



a aby wyjąć sworzeń wystarczy go jakoś wycisnąć w imadle ?
  
 
Castrol robi taki spray ala WD-40 prysnij tym albo wd ale Castrol jest tanszy, nie wiem czy to prysniecie cos daje ale zawsze tak robie bo sobie mysle ze nie zaszkodze tylko moge jeszcze pomoc wkrec w imadlo taka rurke zeby wszedl w nia sworzen dosc ciasno albo niech ktos Ci przytrzyma korbe polozona na imadle na plasko tak rzeby sworzen wchodzil w rozwarte szczeki tego imadla i walnik z wyczuciem mlotkiem w sworzen przez drewienko ale takie twarde. Z wyczuciem tzn. idealnie prosto (w osi obrotu sworznia). Do wybicia swoznia mozesz tesh nagrzac calosc-bedzie wiekszy luz pomiedzy sworzniem a tulejka korbowodu niz przy wybijaniu zimnego, wynika to z roznicy w rozszazalnosci cieplnej tych materialow, korbowod powiekszy swoje wymiary bardziej niz sworzen, ma wieksza rozszezalnosc
  
 
Cytat:
2005-04-03 22:33:52, Porthos pisze:
a aby wyjąć sworzeń wystarczy go jakoś wycisnąć w imadle ?


Można bo widziałem jak macher tak robił (jednocześnie odradzając to) , ale możesz uszkodzić korbowód. Lepiej jednak zrobic to tak jak nalezy, tj, na gorąco albo jakąś prasą

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
No jeśli tylko podejdzie wielkośc imadła i obsługujący ów sprzęt jest dostatecznie wyszkolony w jego obsłudze to da radę Tak pozatym to Filip dobrze gada. Nalać mu!!
  
 
na zakladzie za taka imprezke 4 tlokow wzial koles 80 zl (bez Vatu)
  
 
Dziekuweczka nie raz to robilem-wogole nie jedno nie raz robilem

P.S dzisiaj zrobilem gaznik, oske tak pieknie zmniejszylem w czesci "gardzielowej" ze prawie jej tam nie ma jest wypolerowana i swieci sie jak pizda losia od razu szybciej reaguje na nacisniecie gazu-jak Ty bys to okreslil "miod malina"
  
 
Cytat:
2005-04-03 23:02:11, filipmec pisze:
(....) swieci sie jak pizda losia (.....)



To pizda łosia sie świeci????????? a Tak na powanzie, mas zjakieś fotki? (ośki, niz pizdy łosia:p)
  
 
Cytat:
na zakladzie za taka imprezke 4 tlokow wzial koles 80 zl (bez Vatu)



Ja nie mam za duzo kasy i staram sie wywalac kase na auto tylko na czesci, ktorych sam wiadomo nie zrobie Ale wszystko co tylko mozna wymyslec przy aucie robie samemu, moj i mojej mamy samochod nie widzialy warsztatu od paru lat-w tym czasie zdazylem juz wyremontowac silnik w SC Mamy no i oczywiscie zaraz po kupnie mojego bolca zrobilem w nim remoncik silnika. Warsztatom nie ufam-nie znam zadnego godnego zaufania-tylko Simonowi_PG nie balbym sie zostawic auto do naprawy-ale jak powiedzialem robie wszystko samemu
  
 
Cytat:
To pizda łosia sie świeci????????? a Tak na powanzie, mas zjakieś fotki? (ośki, niz pizdy łosia:p)



Bardzo chetnie bym wrzucil ale nie mam jak zgrac na PC bo nie mam kabla do telefonu z aparatem Jak tylko dorwe cyfrofke to podziele sie z Toba widokiem oski przepustnicy o polysku Pizdy Losia
  
 
nic tylko podziwiac. ale ciekawe jaka ma żywotnosc twój silniczek
  
 
Cytat:
2005-04-04 00:18:56, filipmec pisze:
Bardzo chetnie bym wrzucil ale nie mam jak zgrac na PC bo nie mam kabla do telefonu z aparatem Jak tylko dorwe cyfrofke to podziele sie z Toba widokiem oski przepustnicy o polysku Pizdy Losia

Trzymnam za słowo))