Kolektor od plusa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie:mianowicie czym różni się kolektor wydechowy od polonezów caro a plusowskim.A jeszcze jedno cztałem o szlifowniu dolotu i wylotu oraz komory spalania w głowicy- czy warto??? Bo musze wymienić uszczelke pod głowicą i prz okazji zabrał bym sie za to.
  
 
uprzedzem nie znam sie

Polonez mial dwa rodzaje kolektorow GSI i zwykly zeliwny
kolektor zeliwny byl niezbyt udanym wyrobem FSO i kazdy chce zmienic na cos lepszego no i nie ma co sie dziwic wkoncu jakby nie bylo lepsze jest wrogiem dobrego wiec kolektor zelwiny to odlew ktory niestety jest nie zbyt udany jak zmianiasz na rurowy GSI to masz lepiej to wszystko spasowane do tego masz kolektor rurowy (moze to nie michael za 350 zloty) ale zawsze to lepiej niz zeliwniak - kolektor rurowy pozwala na lepsza droge spalin na lepsze ich laczenie ale o tym kiedy indziej

co do glowicy to obrobka moze byc nastepujaca
WERSJA STANDARD - jak myslisz o takiej to nawet sie nie zabieraj za to

WERSJA LEKKA DLUBANINA - polerujesz wydechowy na lusterko a dolotowy polerujesz po czym robisz poprzeczne rysy w nim po to azeby w zimie na zimnym silniku paliwo sie moglo za pomoca tych rys mieszac lepiej - komora spalania na lustero

WERSJA TOTAL HARDKOR EDITIONE - kladziesz plasteline na tloki po czym skladasz wszystko do kupy robisz jeden obrot na sucho walem sciagasz glowice i masz odcisk zaworow na tlokach mierzysz i wiesz ile mozesz zblizyc zaworki do tlokow poprzez planowanie - przy gazie masz 108 oktanow nie powinno byc spalania stukowego jak bedzie troszke bedzie trzeba pobawic sie z zaplonem
nastepnie prowadnice zaworowe mozesz sciac ale jedynie w ssacym (w zadnym przypadku w wydechowym) wieksze zaworki mozesz dobrac tak samo sprezyny zaworowe troszke twardsze polerka komory spalania lacznie z tlokiem na lusterko + ssacy + wydechowy + pasowanie kolektorow (mam nadzieje ze juz GSI a tak na marginesie na spawie kolektor i ten plaskownik ktory przykrecasz idzie zebrac troszke materialu bynajmniej z moich obserwacji tak wynika) i wiele innych pierdolek jak zaokrogalnie komory spalania itp mozna wykonac ale to wrsja juz dla hardkorowcow

wybaczcie bledy i poplatanie ale ja juz ide spac i sie nie znam
  
 
A więc wielkie dzieki w za wyczerpijącą odpowiedz, w gre wchodziło by tylko szlifowanie głowicy dolotu i wylotu tak przy okazji mam żeliwny kolektor, tłoków i zaworów raczej nie bede ruszał chociaż zobacze a jakieś dodatkowe rady robił ktoś już coś takiego-jak efekty??
  
 
napisz jaki silnik masz
  
 
Mam silnik z hydrauliczną regulacją zaworow 1600 GLI wtrysk Abimeks bez katalizatora
  
 
uu to ja sie nie znam

zrob polerke wszystkiego czego dasz rade
  
 
Ok zobacze jak to bedzie, robił już ktoś coś takiego??? Niewiem czy wogule warto poświęcać na to czas i pieniądze niby nie duże ale zawsze. A ile może kosztować kolektor od plusa??
  
 
cos mi sie wydaje ze hydraulike mialy tylko plusy czyli boshe i wieopunkty, a abimeksy jej nie mialy no chyba ze mas cos przerobione, ale nie jestem pewien
  
 
Caroracer zgadza sie hydraulike mają tylko plusy ale muj sprzęt to składak i akurat złożony z hydrauliką a czemu ma abimeksa a nie bosha to niewiem takiego już kupiłem. A tak przy okazji robił już ktoś tą polerke??? Byłem dzisiaj w zomisie myslałem że może kupie kolektor od plusa-niestety brak!!
  
 
tak odejrzewalem, a abimexa ktos wstawil moze zeby miec lepsza dynamike hehe, mowisz o kolektorze od GSI, bo GLI tez ma zeliwny takze lipa, a polerke to pare ludzi chyba ma na sasiednim forum jest to opisane jak to zrobic
  
 
Myśle o kolektorze od
GSI a gdzie dokładniej jest to opisane ?? Byłbym wdzięczny jak bys mi podał adres bo szkukałem ale coś znaleść nie moge pozdro
  
 
no ale ja sie nie zgodze uwazam ze nie tylko plusy mialy hydraulike jak sprawdze to dokladnie napisze co i jak mialo ale ogolnie to jestem pewien ze wczesniejsze tez mialy
  
 
masz tu zbyszek linkaobrobka kanalow
  
 
Cytat:
2005-04-06 07:27:23, Jery pisze:
no ale ja sie nie zgodze uwazam ze nie tylko plusy mialy hydraulike jak sprawdze to dokladnie napisze co i jak mialo ale ogolnie to jestem pewien ze wczesniejsze tez mialy

ja mam abimexa 1996 i na bank nie mam
  
 
"W celu wyciszenia i weliminowania regulacji luzu zaworów podczas obsług okresowych wprowadzono do silnika 1.6 CE popychacze hydrauliczne firmy Eaton..." Niestety nie wiem od którego roku, pewnie z datą wprowadzenia silnika CE. Zmieniono równiez zarys krzywek, fazy rozrządu i spręzyny zaworowe. A tak pozatym łatwo poznać czy ma sie hydraulike w swoim polonezie nie trzeba nic rozbierać wystarczy rzut oka pod maske. A co do linku to dzieki ale to znalazłem potrzeba mi raczej kogoś kto powie jak sie "zachowuje polonez po takich przeróbkach czy na gazie jest wszystko w porządku itp. bez zadnych spekulacji i domysłów. Tylu klubowiczów i nikt nie robił czegoś takiego??? może podacie powody dla których nikt tego nie robił?? Pozdrawiam
  
 
Hydraulika pojawiła sie prawdopodobnie wraz z pojawieniem sie na rynku modelu Atu, bo one chyba jako pierwsze miały silnik CE a pozatym to napewno wszystkie plusy i kombi miały hydraulike bo miały silnik CE.Co do tej pierwszej informacji to moje domysły jak gadam żle to prosze o poprawienie
  
 
wiadomo ze ci sie z tego 100 kM nie zrobi, ale ponoc jest lepsza dynamika i elastycznosc a przeciez glownie o to chodzi takze napewno warto szarpnac sie na taka operacje a co do gazu to wiadomo ze trzeba mu bedzie regulacje pewnie zrobic i powinno byc git
  
 
No mam nadzieje że bedzie dobrze i wszystko pójdzie po mojej myśli, narazie pozbieram troche funduszy, zakupe potrzebne rzeczy, rozejże sie za kolektorem od GSI no i do dzieła.
  
 
Cytat:
2005-04-06 15:30:07, zbyszek007 pisze:
Hydraulika pojawiła sie prawdopodobnie wraz z pojawieniem sie na rynku modelu Atu, bo one chyba jako pierwsze miały silnik CE a pozatym to napewno wszystkie plusy i kombi miały hydraulike bo miały silnik CE.Co do tej pierwszej informacji to moje domysły jak gadam żle to prosze o poprawienie



flo ma wlasnie ATU i pisze ze nie ma.... a co do kolektorow GSI to raczej polecam poszukac ich po szrotach w rozbitych GSI...

Pozdrawiam
  
 
Hydraulika pojawila sie od PLUSA,wczesniej jej nie bylo,no chyba ,ze to jakas hybryda z 97 roku.Jestem pewien tych informacji


a co do sprawdzenia tego rzutem oka pod maske to jak kolega to sprawdza bo jestem ciekaw,moze wyjasnisz??